לאחר שמיקסמת את דף הנחיתה שלך ואיפשרת למבקרים להפיץ אותו בכל הרשתות החברתיות הרצויות, אתה מתחיל לייצר לידים. ייצור לידים הוא צעד ענק בשיווק אך אין זה הצעד האחרון. לאחר שהצלחת להשיג לידים ולייצר אותם ברשתות החברתיות, עליך לדעת כיצד לגרום לליד להפוך ללקוח נאמן שירכוש את המוצר ויחזור בעתיד לרכוש מוצרים אחרים מן החברה שלך.
טיפוח הלידים הוא צורה מעולה לפתח מערכת יחסים עימם באופן אפקטיבי על ידי יצירת מספר מיילים שיווקיים שתוכל לכוון לשליחה באופן אוטומטי. שני המאפיינים החשובים ביותר לקמפיין המטפח לידים הינם תיזמון ומיקוד.

תיזמון
ביסוס קשר באופן מהיר הוא המפתח להיקשרות עם הלידים שלך. כ 78% של המכירות המתחילות בסקר אינטרנטי נוצרות על ידי החברה הראשונה שפנתה חזרה לליד. אל תחכה זמן רב כדי לטפח את הליד, שיעור התגובה יורד ככל שגיל הליד עולה ובאופן אידאלי, עליך לשלוח מייל אל הליד תוך יום מרגע הפיכת המבקר לליד.
מיקוד
דבר יותר חשוב מתיזמון הוא מיקוד המיילים שלך. ההודעות שלך צריכות להיות מעוצבות באופן התואם לסיבה שבגללה יש ברשותך את המייל של האדם אליו אתה פונה, ועל ההודעה לכוון אל צרכיו והאינטרסים שלו. פילוח הלידים לפי קמפיינים מטפחים המבוססים על סוג המבצע או ההצעה אשר נענו לה, מאפשר לך לכוון את המעקב לפי אירוע ההמרה של המבקר אל ליד. אז, תוכל להשתמש במידע כדי להתאים באופן עקבי מיילים שיווקיים מטפחים עבור תחומי העניין הספציפיים של הליד.
לדוגמה: אם הליד הגיע לרשימת הדיוור שלי באמצעות עמוד נחיתה בו הצענו לגלות כיצד הגענו ל – 11 אלף לייקים לסטטוס ביום אחד, ובעומד של 1,400 לייקים בלבד (הסתקרנת? זה הקישור לעמוד הנחיתה), מי שנרשם לקבל את הספרון הדיגיטלי שמסביר איך עושים את זה מקבל במשך שבעה שבועות לאחר מכן כתבות איכותיות על שיווק בפייסבוק, הרי הוא לא היה מתעניין כיצד הגדלנו את כמות הלייקים לפוסט בעמוד עסקי אם הוא לא משווק באמצעות פייסבוק בעצמו, כך שהמידע שנשלח אליו מאוד רלוונטי, וחלק מהמסרים יכולים להיות הצעות לרכישת השירות או הטבות בקבלת שירות או מוצר מסוים. וכך סדרת המסרים שתשלחו תהיה מדויקת ומותאמת לנושא שאליו הוא הצטרף. אני לא אשלח לא כתבות על שיווק בגוגל או עמודי נחיתה, רק על הנושא שעניין אותו – שיווק בפייסבוק!
בתוך המיילים, עליך לכלול קריאות לפעולה עבור מבצעים אחרים שיפנו לדברים דומים המעניינים את הליד. אם המבקרים שלנו יתעניינו בעיצוב אתרים, אנחנו נפנה אותם לכתבות אחרות העוסקות בנושא במיילים השיווקיים שלנו, ונציע להם הצעות לבניית אתר או שדרוג אתר במחיר מבצע, נציע הטבה – הטבה טובה יכולה להיות שעתיים הדרכה ועוד.
טיפוח לידים הוכח כמגביר מכירות, כיוון שככל שאנחנו מטפחים את הקשר עם הלקוח, מספקים לו יותר ערך וידע, כך נבנה אמון טוב יותר בינו לביננו, וכך הוא סקרן יותר להעלות את רמת המעורבות עם המותג ולהבין מה זה ואיך זה. זו אסטרטגיה מעולה להגברת שיעורי ההמרה מליד אל לקוח. ודא שהינך מעדכן את הקמפיינים המטפחים באופן יומיומי כך שהם ישארו רלוונטיים ומעניינים; הדבר יאפשר לך להגביר מחוייבות אצל הלידים בצורה אפקטיבית יותר.
טיפוח הלידים הוא דבר חשוב שאין להמעיט בערכו אך עליך לזכור תמיד כי אחרי שהליד שלך הפך ללקוח, צריך לשמר את הלקוח. זה אכן נשמע כמו תהליך מייגע ומעייף, אך התהליך יכול להיות קל יותר ממה שאתה מסוגל לדמיין.
עליך להמשיך ולשמור על הקשר עם הלקוח אחרי הרכישה הראשונה ולשלוח אליו קמפיינים רלוונטיים שעוברים את סולם טיפוח הליד אל שימור הלקוח, החלק החשוב ביותר הוא להישאר מעודכן ולדעת מה רלוונטי עבור הלקוח כך שהוא יישאר מחוייב אל המותג.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם להפוך לידים ללקוחות? SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740 או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי ממש כאן למטה.
לכתבות נוספות בסדרת כתבות על עמודי נחיתה:
חשיבות ומיקסום דף הנחיתה שלך – כתבה ראשונה בסדרה
כיצד לגרום לדף הנחיתה שלך להגיע לרשתות החברתיות עם חברים? כתבה שניה בסדרה
דף הנחיתה שלך כמטפח לידים – כתבה שלישית בסדרה
כל בעל עסק יודע שדפי נחיתה הם הדרך הקלילה והמהירה להגיע ללקוחות.
במספר תמונות ופרטים אתם כוללים את כל המידע שהלקוח שלכם צריך לדעת.