בסוף שנת 2013 השאלה כבר אינה "האם לשווק ברשתות חברתיות" – היום ברור שעסקים חייבים לשווק ברשתות חברתיות – עכשיו השאלה היחידה היא "איך לשווק ברשתות חברתיות?"
שנת 2013 הכתיבה מספר מגמות שישפיעו מאוד על תפישת השיווק בשנת 2014 ויגרמו לעסקים שאינם ברשתות חברתיות להרגיש כי ההובלה בתחום נודדת לעסקים שדאגו לשווק ברשתות חברתיות בזמן, למדו על הקהל שלהם, למדו על התחום שלהם, והיום הם קוצרים את הפירות.
אם עדיין לא נכנסתם לשיווק ברשתות חברתיות – חבל! אבל לא מאוחר מדיי! שימו לב כיצד תצטרכו לנהל את השיווק שלכם ברשתות חברתיות בשנת 2014
הגדולים כבר הבינו מה כוחן של הרשתות החברתיות – ואתם?
כוחן של הרשתות החברתיות הוא ביצירת הקהילה שלכם ברשתות החברתיות, יצירת השיחה שמעניינת את הקהל שלכם, בניית אמון ונאמנות באמצעות תכנים שמספרים יותר על המותג שלכם, יצירת הצעות מיוחדות לחבריכם ברשתות החברתיות שיגרמו להם לרצות להמשיך את הקשר הזה עמכם.
מה היתרון של הקהילה הזו שאתם יצרתם ברשתות החברתיות ואותה עליכם להגדיל בהתמדה? (על ידי שילוב אסטרטגיות ממומנות ואסטרטגיות של החדרת המודעות לנוכחות שלכם ברשתות החברתיות, מידע נוסף על כך תוכלו להוריד כאן: המדריך המלא לגיוס לייקים איכותיים לעמודי פייסבוק עסקיים)
ובכן הקהילה הזו עוקבת באופן יומיומי כמעט אחר המותג שלכם, מנהלת עמו שיחות, מגלה מידע על החברה ועובדיה ועל התחום שלכם בכלל, מקבלת הצעות מיוחדות למוצרים או שירותים שאתם מציעים, ובאופן עקרוני אתם מקועקעים להם בתודעה.
בעבודה נכונה הקהילה שלכם תנוע בעקבות לינקים שתספקו להם לאתר האינטרנט שלכם, לעמודי נחיתה שלכם, לעמודי מוצרים שלכם ועוד, ושם תתבצע המרה בנפח משמעותי של המוצרים או השירותים שלכם. מעבר לכך, בניהול נכון של הפלטפורמות החברתיות שלכם, הקהילה שלכם ולקוחות העסק שלכם יראו בעמודי העסק שלכם ברשתות החברתיות כתובת ליצירת קשר, כך שתוכלו לנהל ערוץ הידברות נוסף עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
הפלטפורמות החברתיות למעשה מספקות מוקד שירות לקוחות, שימור לקוחות, טיפול בתלונות, שיווק ומכירות. וזאת נעשה היות והעמוד שלכם מקבל חיים משלו הוא ישות דיגיטלית שמזוהה עם העסק שלכם, מגבירה את המודעות למותג שלכם, בונה מיתוג נכון לעסק שלכם, בונה אמון דיגיטלי ונאמנות לקוח, מייצרת "שמועות" "סיפורים מפה לאוזן" על העסק שלכם, אנשים משתפים חוויות עם המוצרים והשירותים שלכם בעמוד שלכם וכתוצאה מכל אלה מגבירים את החשיפה לקהלים רחבים יותר ואת ההשפעה על קהלים אלה.
לנסות ולמדוד את הרשת החברתית רק בהיבט של כמה כסף זה מכניס לנו? היא טעות נפוצה, הרשת החברתית מכניסה לכם הרבה מאוד כסף בעצם הנוכחות שלכם במגרש כל כך משמעותי, שלבטח המתחרים שלכם כבר שם מתמסרים עם הלקוחות שלכם ומבקיעים הצלחות. היעדרות מהרשתות החברתיות מעידה על אי התאמה לעידן החדש "חברה מיושנת, לא מחוברת וכיו"ב".
כעת כשעברנו את השאלה הזו בואו נתקדם לטרנדים שיתחזקו בשנת 2014
- פייסבוק – אין חדש מתחת לשמש! פייסבוק תמשיך להוביל גם בשנת 2014 – השינוי שאתם יכולים לעשות בפייסבוק השנה הוא בהבנה את הקהילה שלכם ויצירת תכנים ופעילויות שיגרמו להם לרצות לשתף את התכנים שלכם ולספר על המוצרים והשירותים שלכם (באופן חיובי כמובן) גם בפרופילים האישיים שלהם – כאן נבחנת הקריאיטיביות של צוות השיווק שלכם, או חברת השיווק ברשתות חברתיות ששכרתם!
- גוגל פלוס – גוגל העמיקה את השפעתה של הרשת החברתית שלה על תוצאות החיפוש במנועי החיפוש של גוגל. מכאן חברות SEO ומותגים משתגעים סביב גוגל פלוס – הגדלת הקהילה בגוגל פלוס ושילוב לינקים מעמודי גוגל פלוס לאתר האינטרנט ולבלוג של העסק.
זו השנה בה עסקים יבינו שפייסבוק לא יכול להיות העוגן החברתי הבלעדי של המותג. - שימוש בתמונות – פייסבוק הבינה כי משתמשי הרשת החברתית אינם מעוניינים בתמונות עם טקסט ובטקסט ללא תמונה בכלל… כל מי שמנסה לקדם ברושורים בפייסבוק רואה שפייסבוק אינה מאשרת לממן תמונות עם טקסט בתוכן. המשמעות של זה היא שעליכם ליצור תמונות נפלאות ולהשאיר את הטקסט מחוץ לתמונה! בכיתוב של התמונה והמידע המפורט יותר צריך להיות באתר שלכם או בעמוד נחיתה עם לינק מהרשתות החברתיות לשם. אחרת אתם תבריחו חברים שאספתם בעמל רב, הם פשוט יעשו לכם "לא אהבתי".
- ווידאו – רבות כבר דובר על היכולת של ווידאו להשפיע על קהל היעד שלכם, אך טרנד שהולך ותופש תאוצה הוא "מיקרו וידאו", כלומר יצירת סרטוני ווידאו קצרצרים בני שניות בודדות עד 2-3 דקות והעלאתם בזמן אמת או סמוך לאירוע! יש ל"צפיה בשידור חי" או "צפיה בחדשות" ערך רב בעיניי הגולשים, והם מעדיפים לקבל את המידע הזה בקצרה.
- דעת גולשים – אחד הדברים שמותגים ינסו לקדם בשנת 2014 – שיתוף תמונות של גולשים בעמוד הפייסבוק שלהם או באינסטגראם עם האשטאג – למעשה האדם ברחוב יוכל להיות "הדוגמן" של המותג. הם יעודדו מציאת פנים חדשות ורעיונות חדשים, ובלבד שהתמונות תהיינה עם מוצרי או שירותי המותג. למשל מותגי אופנה יבקשו מאנשים ללבוש את הבגדים שקנו מהם ולשתף אותם בעמוד הפייסבוק שלהם או באינסטגראם עם האשטאג. המותג ייצור אלבומי תמונות מתמונות הגולשים הנבחרות עם הפניה לעמודי רכישה באינטרנט. ועוד רעיונות ליצירת "תמונות אמיתיות" ברשתות החברתיות, ושילוב הקהילה שיצרתם כחלק בלתי נפרד מהמותג – חברים אלה של העמוד יהיו סוכני המכירות הטובים ביותר של העסק!
- מכירות קבוצתיות ובארטרים – יוקר המחיה דוחף את לקוחות הקצה לחפש עסקאות זולות יותר על המוצרים והשירותים שהוא אוהב. צריך לחשוב כיצד לפתח הצעות לקבוצות מיקוד ייחודיות במחירים נוחים יותר תחת הכותרת "רכישה קבוצתית" או עסקאות בארטר שמתאימות לעסק שלכם.
דקה לפני שניפרד, אנו רוצים לשתף אתכם בסרטון שיצרו ובו כל הרגעים שהצליחו לרגש הכי הרבה אנשים ברשתות חברתיות – מדובר בעיקר בספורט אקסטרים, אך גם למותג שלכם יש את רגעי האקסטרים המרגשים ומלהיבים שלו, ובקריאייטיב נכון גם אתם תצליחו לייצר באזז טוב לעסק שלכם:
מחפשים חברת שיווק באינטרנט שתוביל אתכם קדימה בשנת 2014,
צרו עמנו קשר עוד היום:
052-7756200
ותתחילו להבקיע את הצלחות העסק שלכם ברשתות החברתיות!
הדברים הללו נכונים ל 2013 ואינם מעידים על הטרנדים של 2014 .
יש הרבה דברים שהיו נכונים בינואר 2013
אבל אינם רלוונטיים כרגע.
מהלכים שעלו יפה ב 2013 ישפיעו על השיווק
ב -2014
אין לי מושג עם כמה לקוחות אתה נפגש,
אבל רבים מהם שבויים בקונספטים שכל כך
תואמים את תחילת 2013 ואין להם אחיזה
בשיווק שצריך להיות ב – 2014.
מאמר טרנדים אינו מאמר נבואי!
אלא מאמר שנסמך על עובדות ותחזיות
ריאליות.
לעומת זאת, אם יש לך דעה אחרת,
ואתה חושב שיש טרנדים אחרים שיתפשו
ב – 2014, אני אשמח אם תשתף אותנו
כאן בתגובות 🙂