זו הכתבה הראשונה בסדרת כתבות שתסייע לכם לבסס אסטרטגיית שיווק במייל שתייחד אתכם מהמתחרים ותסייע לכם לגייס לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים. אנחנו מתחילים בהתייחסות ספציפית לבעלי עסקים קטנים, אך יהיו כאן גם טיפים וטקטיקות מעולים לארגונים ומותגים גדולים. במקום להרבות במילים, ניגש ישר למשימה!
נתחיל בשאלה הראשונה שאתם בטח שואלים את עצמכם? האם כדאי לי להשקיע את הזמן בשיווק במייל? האם זה משתלם? אז התשובה לכך היא: כן ולא! כן, אם אתם עושים את זה באופן מדויק ומעולה! לא, אם אתם בוחרים ללכת על מסלול של בינוניות! מספיק טוב…. אמממממ – זה לא מספיק טוב! אז תמשיכו לקרוא, תבינו מה זה אומר, ותיקחו החלטה מושכלת אם לבחור בשיווק במייל לעסק שלכם או לא.
מדי יום בעלי עסקים שולחים כמויות אדירות של מיילים בניסיון לייצר קשר עם קהל היעד, לחלק מהם זה עובד, כיוון שהם מייצרים קמפיינים יוצאים מהכלל! ולחלקם זה לא עובד! כיוון שהם מייצרים תכנים בינוניים ומטה שהופכים את התוכן שלהם לשקוף בעיניי המקבל.
למעשה הרבה יותר קשה להפיק מייל גרוע! כיוון שמייל גרוע הוא בדרך כלל מייל שמתאמץ להיות דומה למשהו אחר, משתמש בקלישאות, ודורש הרבה מאמץ להיות משהו מעושה. לעומת זאת מייל מדהים, הוא מייל שנוצר ישירות ממוחכם הקודח ומכיל בדיוק את המילים והביטויים שמתארים אתכם, את העסק שלכם ואת המוצרים או השירותים שלכם, באופן אותנטי וברור!
אז בואו נראה מה הם חמשת כללי הזהב ליצירת מייל מעולה!
- שלמות עלולה ליצור עיוות נוראי!
נשמע מוזר? בכלל לא! דמיינו שאתם נכנסים לאיזו חנות למוצרי חשמל וברקע נשמעת הודעה בכריזה שמתארת באופן מושלם את מבצע היום וזה נשמע לכם ממש כמו ערוץ הקניות. ברוב המקרים העור שלכם יצטמרר ותרגישו התנגדות להצעה שברור שהיא מאולצת ולא טבעית. משהו שם גורם לכם להרגיש כי ההודעה מאופיינת במקצועיות יתר ואין בה שום דבר אמיתי! אל תעשו את זה בהודעות שלכם במייל!
למותגים הגדולים ביותר יש את השפה הייחודית להם, המאופיינת בביטויים ייחודיים שהם יצרו לעצמם, ואפילו מוזרויות וביזריות שהופכים להיות שפת המותג, הייחוד שלו והבידול של השפה שלו משפת המתחרים. זו סוג התקשורת שיוצרת אותנטיות ומדביקה אל המותג את קהל היעד שלו והופכת אותם ללקוחות.
תחשבו על זה, כיצד אתם מסננים את המיילים שלכם? כיצד אתם בוחרים מה לקרוא קודם ומה אחר כך? קודם תגיבו למיילים מחברים, משפחה, לקוחות, בעצם אלו מיילים שניחנו בהיעדר שלמות אך באותנטיות מוחלטת – אבל זה מה שאנשים אוהבים, משהו שמספק הרגשה שיש מאחורי המילים משהו אמיתי! ולא איזה גיבוב של קלישאות ומושלמות מעושה שכל מטרתה ללכוד אותנו באיזו מלכודת דבש ולספק לנו משהו שאנחנו לא בהכרח צריכים.
חשוב שלא תבינו לא נכון! זה לא שאנחנו מציעים לכם לדבר בסלנג, או בשפה נמוכה, בכלל לא! אנחנו פשוט מציעים לכם להשתחרר מעט מהשפה המהודקת והמתוקתקת ולתת למייל תחושה של אחד-על-אחד! לתת למקבל המייל תחושה שאנחנו מכוונים אליו באופן אישי ופתוח. ולא ליפול לנוסחים משמימים ושיווקיים להחריד.
תנו לקוראים שלכם להרגיש את התשוקה והאש שיש בכם כלפי העסק שלכם, המוצרים ו/או השירותים שלכם, קחו סיכונים, תהיו אנושיים ואמיתיים ותגדילו את הסיכויים שיקראו את המיילים שלכם, יאהבו אותם ואפילו יעבירו אותם הלאה. - אסטרטגיית השיווק שלכם במייל אינה סובבת רק סביב המיילים עצמם!
חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הוא גיוס נרשמים חדשים ושימור הנרשמים ברשימה שלכם. ברגע שתמצאו את הקול המתאים לכם, שמרו עליו בכל מקום! הפכו אותו לסימן ההיכר שלכם.
אם תקראו לטופס ההרשמה שלכם: "הרשמה לניוזלטר שלנו" – זו ממש לא הצעה מפתה! אבל אם אתם עוסקים בתחום העיצוב, נניח שזה עסק של מעצבת פנים בשם נטע, הזמנה מעניינת יותר תהיה: "הרשמה לתוך ראשה של נטע המעצבת" או "עיצוב נטו עם נטע – הירשמו עכשיו" – תנו שם מקורי ומושך להרשמה אליכם, משהו שמעיד מהרגע הראשון שהולך להיות פה מעניין ושונה. סיכויי ההרשמה אליכם כבר יעלו באופן ניכר!
תכינו טופס קל, נוח ופשוט, אל תכבידו על ההרשמה לרשימה שלכם! כשכל מה שאתם צריכים זה שם ומייל! אז תותרו על יתר השדות בשלב זה. שאלות חקרניות מדי וניסיון להשיג יותר מדיי מידע אישי עלול להרגיז נרשמים פוטנציאליים, להפחית את כמות הנרשמים, ויעלה מהטופס ניחוח רשמי ורובוטי שממש לא מפתה להירשם אליו! תבקשו פחות – תקבלו יותר!
לא פחות חשוב – ניסוח עמוד התודה יכול להיות רשמי להחריד – "תהליך הרשמתך הסתיים בהצלחה", לעומת משהו אישי יותר עם קריצה, כמו למשל: "כל הכבוד, הצלחת! נהיה בקשר" או משהו בסגנון חם יותר! זה הרושם הראשוני שאתם עושים על הנרשם החדש – חשוב לספק לו תחושה של קבלת פנים חמה. - איבזור!
אתם בדיוק סיימתם לכתוב את המייל שלכם, ואתם עוד רגע לוחצים על שלח – רגע, עצרו! כמו שצעיף מהמם משלים את ההופעה שלנו, כך טיפ, עדות לקוח או אנקדוטה מרתקת משלימים את המייל שלכם ומעניקים לו ניחוח מתוחכם ומעניין.
תתרגלו לאבזר או לקשט את המיילים שלכם עם ערך מוסף מפתיע, מלהיב, מרגש. אם אתם מרוכזים רק בקידום המוצרים או השירותים שלכם באמצעות המייל, בשלב מסוים אנשים יתחילו להתנתק מהרשימה שלכם! זה כל כך פשוט למצוא המלצה של לקוח שגורמת לכם להתמוגג מגאווה! או תגובה טובה לפוסט בבלוג שלכם שמעידה על ההנאה מהתוכן שלכם, או סתם לינק לכתבה מרתקת שקראתם, קשורה לתחום שלכם ויכולה לעניין את קהל הקוראים שלכם, עם הערה נחמדה שלכם ואולי עוד זווית מעניינת שלכם על הנושא – פרגון תמיד נראה טוב!
בניגוד לפוסט בפייסבוק, שם רצוי להעביר מסר אחד בכל פעם, במייל ניתן לשלב שני מסרים ואף יותר, וזה בסדר גמור. בתנאי שיש נושא אחד מוביל, ועוד קריצה למשהו נוסף. אתם תופתעו כמה פעמים ילחצו על הלינק לאנקדוטה הקטנה שמפנה לעוד איזה משהו אצלכם באתר, איזה פוסט נחמד או סרטון. - עיצוב טוב, תמיד משתלם!
אם המייל שלכם נשלח דרך תוכנת שליחת מסרים שווה לשקול לשלב באנר עליון הורס! בדיוק כך! עיצוב מתוחכם, משעשע, מפתיע, מלהיב – משהו שייצור את סימן ההיכר שלכם, ויגרום לקוראים שלכם להתלהב ולחייך עוד לפני שהתחילו לקרוא! עיצוב נכון ישדר את טון הדיבור, את קצב הקריאה, ואת הייחוד והבידול שלכם. גם אם תשלחו מייל קצר עם תוכן תמציתי יותר, זה יראה מאוד חשוב ובעל ערך, כשזה מגיע באופן כה מעוצב! אל תנסו להיות מעצבים מטעם עצמכם! קחו את שירותיה/ו של מעצב/ת גרפי/ת, תשקיעו פעם אחת כמו שצריך, ותיהנו מפירות ההשקעה זמן רב!
את גוף המייל שימרו פשוט! פחות זה יותר. לכו על כתיבה בטור אחד ולא שני טורים ויותר – זה מעייף ולא יעיל, ומאוד קשה לעיצוב – בקיצור אל תסתבכו, וכך יהיה טוב יותר לכם ולקוראים שלכם.
נקודה נוספת, השתמשו בפונט קצת יותר גדול, כדי לאפשר לקוראים שלכם לקרוא בקלות ובנוחות, פונט קטן עלול להוריד משמעותית את כמות הקוראים שלכם, בפרט אם חלק מקהל היעד שלכם הם בני 40 +. אם יש לכם אפשרות לכתוב במייל עם הפונט שאימצתם לשפת המותג שלכם – המלצה חמה – תעשו את זה!
לא כדאי לשלוח מייל טקסטואלי בלבד, אנחנו ממליצים לשלב פנימה תמונות פשוטות אבל מושכות ומניעות לפעולה, ניתן לשתול לינק לעמוד רלוונטי באתר שלכם לתוך התמונה, ובכך מי שינוע עם העכבר על התמונה יזהה שהחץ הופך ליד – כלומר ניתן ללחוץ ולהגיע לאנשהו, רבים ילחצו ובכך תגדילו את התנועה לעמוד ספציפי באתר, ורלוונטי לתוכן המייל, ותגבירו את האינטראקציה שלכם עם הקוראים שלכם.
אל תשתמשו בכל רוחב השורה במייל, אלא תחתכו את הטקסט באמצע, זה הוכח כנוח יותר לקריאה וזה יעלה את אחוז הקוראים שימשיכו לקרוא את המייל שלכם עד הסוף. - כיצד מנסחים מיילים שאנשים אוהבים לקרוא?
בתוך זירה עמוסה במידע ושחוקה ממידע דל – עלינו להיות יצירתיים! עלינו לחשוב באופן מקורי ומרתק, אבל אנחנו גם חייבים להבין, שככל הנראה, למרות הערך הרב שאנו משקיעים ביצירת כל מייל, סביר להניח שחלק מהקוראים שלנו ידלג על המייל שלנו ויקרא את התוכן שלנו רק מדיי פעם. וזה בסדר גמור! אין מאה אחוזי הצלחה! תחשבו על שחקני כדורסל שזורקים מהקו… במידה והם היו מצפים ל – 100 אחוזי הצלחה, סביר להניח שהספורט הנפלא הזה, כמו כל ספורט אחר, היה נכחד כבר מזמן.
יחד עם זאת, אל תשלחו מייל רק למטרת השליחה! היו בטוחים כי התוכן שאתם שולחים רלוונטי, והתוכן שבתוכו מוגש בצורה יוצאת דופן! עליכם לשנות את תפישת העולם, ולהבין כי לארגונים יש את הכוח לדבר אל לקוחותיהם מהמקום המאורגן והענק – הכוח שבידכם גדול הרבה יותר! בשל היותכם עסקים קטנים אתם יכולים לדבר לנרשמים/לקוראים שלכם בגובה העיניים, כמו שחברים מדברים. ליצור להם תחושת קהילה גם בתוך המייל שלכם.
הדרך הטובה ביותר לתת לנרשמים שלכם תחושה חברית, פשוטה ביותר – פשוט היו חברים שלהם! וכבעלי עסקים קטנים זה קל מאוד, אין לכם עקבות כתוצאה מבירוקרטיה, ישיבות וועדות כפי שיש בארגונים גדולים. זה נתון להחלטתכם ולשיקול דעתכם והדרך לנוע לשם קלה ופשוטה. יש לכם בסיס לקוחות נוח לניהול, כך שתוכלו לעבור איתם מסלול של ניסוי ותהייה, להתייחס באופן אישי, להיות אתם עצמכם, ולבחון את תוצאות המהלכים שלכם במהירות.
הזינוק מעל אסטרטגיות מייל בינוניות יפיק לכם תוצאות מדהימות! תוכלו לפעול באופן מהיר ויעיל, תוך מתן התייחסות אישית! כיוון שאין לכם בסיס לקוחות עצום בגודלו, תוכלו לשאול שאלות ולהציע ללקוחות לפנות אליכם במייל חוזר לקבלת מידע נוסף, ותוכלו לנהל את זה בקלות ובמהירות וליצור עם קהל היעד שלכם שיחה אישית יותר ולקרב אותם אליכם עוד קצת. באופן הזה גם הלקוחות שלכם יכירו אתכם יותר טוב, אבל גם אתם תכירו אותם יותר טוב, תדעו טוב יותר מה מעניין אותם ומה נחוץ להם, ותוכלו לתכנן היטב את המהלך הבא, יתר על כן, כשזה יקרה, אתם תתחילו ליהנות מהאינטראקציה וממערכות היחסים שיתפתחו ביניכם לבין קהל הקוראים שלכם, ותמשיכו לנהל את אסטרטגיית המייל שלכם בהנאה ומתוך תשוקה. קהל היעד שלכם יחוש את זה, וזה יגרום לו לחבב אתכם יותר – אתם תיכנסו למעגל של הצלחה! ותוכלו לשלב בקמפיינים שלכם ברשתות חברתיות את אסטרטגיית המייל כחלק בלתי נפרד מהמהלך השיווקי שלכם, חבריכם במייל ישמחו לעקוב אחריכם גם ברשתות החברתיות, וחבריכם מהרשתות החברתיות, ינסו לטעום את המיילים שאתם שולחים, ומאחר ואתם תדעו לתת יחס אישי וחברי, הם יישארו שם!
נקודה אחרונה שחשוב לציין, פעמים רבים בעלי עסקים שולחים מייל שיווקי עם תוכן שמאוד חשוב להם כמו מבצע או הצעה עסקית מעניינת, ולאחר משלוח המייל הם מתלבטים מה לעשות?? אנו מאוד ממליצים לכם לשלוח את התוכן שחשוב לכם, פעם נוספת לאחר כמה ימים! כן, את אותו תוכן, רק תארזו אותו קצת שונה, תסגננו מעט אחרת ותשלחו שוב – זה בסדר גמור! אל דאגה. למרות שהדגשנו את החשיבות במידע מרתק וחדש, יש מצבים בהם,היתרון האדיר בחשיפה עולה בחשיבותו על העובדה שככל הנראה תשעממו מישהו שנרשם לרשימת התפוצה שלכם, וייתכן שיהיו כמה שייבחרו לעזוב את הרשימה שלכם בנקודה הזו.
כל זמן שתשמרו על סגנון מיוחד, שונה, אישי ומעניין, מותר לכם מדיי פעם להציע הצעה עסקית יותר מפעם אחת, ולפעמים גם יותר מפעמיים – בסופו של עניין אנחנו מחפשים תוצאות עסקיות באמצעות השיווק שלנו במייל.
הכתבה הזו היא הראשונה בסדרת כתבות שאנו מעלים בנושא אסטרטגיית שיווק במייל. התוכן יכלול אסטרטגיות שמתאימות לעסקים קטנים וגדולים – שווה לכם להמשיך ולעקוב כדי ללמוד כיצד מנהלים אסטרטגיית שיווק במייל בהצלחה!
מחפשים חברה שתנהל עבורכם את השיווק במייל?
סושיאל ליד דיגיטל מרקטינג, מפתחת אסטרטגיות שיווק מתקדמות באינטרנט למותגים ולחברות,
לפרטים נוספים חייגו עכשיו: 052-7756200
או מלאו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם:
אם אהבתם כתבה זו ודאי תאהבו גם את הכתבות הבאות:
שש טעויות נפוצות בשיווק במיל שאתם חייבים להימנע מהן
בעלי עסקים קטנים: קבלו את חמשת כללי הזהב ליצירת מיילים שיווקיים מדהימים!
יופי של טיפים, תודה!
הי חיה,
שמחים שנהנית 🙂
בהצלחה ויום נפלא,
אין ספק ששיווק במייל הוא אחד הכלים היותר חזקים שיש ולא סתם נחשב לגביע הזהב של השיווק הדיגיטלי. כל מה שכתבתם מדויק. אני מאמין שגם בתהליך כזה, שנראה ספונטני, יש להכין תוכנית שנתית או לפחות תוכנית שנתית בסיסית לכתיבת עלונים ומסרים. כדי לא להגיע לשוקת שבורה כאשר הגיע הזמן לשלוח…
הי אריה,
מסכימה לחלוטין!
כל עבודת השיווק צריכה להיבנות לאור תכניות שיווק ארוכות טווח,
כולל השיווק במייל כחלק מאסטרטגיה כוללת.
יום נפלא,
תודה על הטיפים המועילים אשר במאמר זה . אשתדל ליישם כמה מהם בקרוב מאחר שאני מאמין שהשיווק באמצעות מייל הוא עדיין אחד מדרכי השיווק המומלצים לעסק כתוספת להשקעה בקידום אורגני בגוגל לאתר העסק , מודה על הטיפים …
היי דניאל,
שמחה שמצאת ערך במידע 🙂
מובן שקידום אורגני לאתר במנוע החיפוש של גוגל
חשוב מאוד למיתוג וקידום עסקים.
אנו ממליצים על שילוב שלל כלים דיגיטליים
לקידום עסקים במרחב הדיגיטלי
ובעולם האמתי, קרי, בעסק עצמו.
יומקסים,
אירית