אלו האסטרטגיות הכי אפקטיביות להגדלת העסק ב – 2023:
רוצה להגדיל את העסק באמצעות תוכן אורגני באינסטגרם? לוודא שמעלים תוכן והוא מניע ללידים או למכירות?
לפני שתחליט אם כן או לא, חשוב להבין שפיתוח אסטרטגיית פעולה מדויקת באינסטגרם מתחילה בהגדרת המטרות המדויקות אותן תרצו להשיג, ממש כמו בכל התחלה של בריף לקמפיין, או קביעת תכנית שיווק.
כלומר:
מי קהל היעד שלכם?
מה אתם רוצים שהם יקנו מכם, אילו מוצרים ו/או שירותים תרצו להציע להם?
מה הצורך של הקהל, שהמוצר או השירות שלכם עונה עליו?
מה הם המסרים המרכזיים שעונים על הצורך הזה?
ואיך נכון לארוז את ההצעות שלכם כדי למכור?
ובנוסף, מה הערך שתרצו לתת לקהל היעד שלכם,
ערך שיגרום להם לסמוך עליכם ולהאמין שאתם ההצעה הכי טובה עבורם?
אחרי שכתבתם לעצמכם את שלושת הרגליים עליהם נשען העסק שלכם:
1. הידע והניסיון שלכם
2. הקהל שלכם
3. המוצרים/שירותים שלכם
תחשבו מה היא הזהות האינסטגרמית שלכם?
בתור סוכנות דיגיטל הזהות הדיגיטלית שלנו בסושיאל ליד היא של משרד דיגיטל שעובד למען הלקוח כמו מנהל השיווק הדיגיטלי באירגון, רק באאוטסורסינג. אנחנו מנהלים את כל היבטי השיווק הדיגיטלי של הלקוח מ – A-Z כמובן שללקוח יש אפשרות לבחור רק חלק מהשירותים שאנחנו מציעים, אבל בגישה ובתפיסה אנחנו מתנהלים כמו חלק מהצוות של הלקוח ולא כמו ספק חיצוני שמתחשבן על כל פיפס.
זו זהות מיתוגית!
זה בידול!
מרבית משרדי הדיגיטל אינם מתנהלים כך,
כשהלקוח מבקש משהו שאינו כלול בהסכם ההתקשרות
מיד מופיע סעיף בחשבונית עם עלות נוספת.
את הלקוח זה מעצבן! וזה גורם לא לחשוב פעמיים לפני שהוא מבקש משהו,
כי תמיד מתלווה לזה תג מחיר.
הלקוחות שלנו מתייחסים אלינו כמו אל חלק מהצוות.
אנחנו רתומים למשימה,
ןובדרך כלל מספקים שירות וייעוץ לכל אורך העבודה המשותפת,
ובלבד שזו לא חריגה מוגזמת מהיקף העבודה המוגדר.
זו תפיסת עולם.
מעבר לגישת ה"מנהל שיווק הדיגיטלי באאוטסורסינג"
יש לנו זהות מיתוגית חזקה של חדשנות!
בכל פעם אנחנו מזהים את המגמות החדשות בשיווק הדיגיטלי
שמשתנה ומתקדם בקצב מטאורי,
ומביאים ללקוח רעיונות ופתרונות חדשים.
אז יש לנו גישה של מנהל שיווק באאוטסוררסינג שפועל כחלק אינטגרלי עם הצוות של הלקוח
וחדשנות.
על מנת לשדר את זה לקהל היעד שלנו,
בנינו תכנית שיווק אינסטגרמית חדשה שמטרתה לבסס את הייחוד העיסקי שלנו.
קבענו איזה כתבות נעלה,
איך הנראות של הכתבות ישתקף באינסטגרם,
אילו סרטונים נעלה
מה המסר, מה הנראות ואיך זה מתיישר עם הבידול העסקי שלנו.
כך גם אתם,
לאחר שתכתבו שוב את הבידול העסקי שלכם,
ותהדקו את הבידול לנוכח השינויים בתחום שלכם ב – 2023
תחשבו אילו כתבות עם ידע אפשר להכין על זה?
איך הנראות שלהם תשתקף באינסטגרם?
אולי עם תמונות ממידג'רני?
אילו סרטונים להעלות,
באילו כלי AI להשתמש?
ומה תדירות הפרסום שלכם?
תדירות הפרסום של תוכן אורגני באינסטגרם
משרטטת את מסגרת הזמן וההשקעה הנדרשים מכם
לצורך ביסוס האסטרטגיה החדשה.
בואו נסדר לרגע את אופן בניית התכנית כך שיהיה לכם ממש קל לעמוד בה:
אפשר לצפות בסרטון שהכנו בנושא בערוץ שלנו ביוטיוב
תכנון בפועל:

הגדירו את שלושת הרגלים של העסק:
- זהות העסק, מי הקהל שלכם? מה המוצרים/שירותים שתרצו לקדם באינסטגרם?
- קבעו את סוגי התוכן שתשתפו: תמונות, קרוסלות, סרטונים ומה אופי התוכן.
- קבעו לעצמכם מהי תדירות הפרסום.
קבעו לעצמכם מדדים למעקב ומה יהיה בעיניכם הצלחה?
- בכמה תרצו להגדיל את כמות העוקבים שלכם?
כמה עוקבים חדשים בשבוע? - בכמה תרצו להגדיל את חשיפת התכנים שלכם?
לכמה חשבונות תרצו שהתוכן שלכם יגיע בשבוע? - כמה פניות תרצו לקבל בשבוע מהאינסטגרם שלכם?
- כמה לקוחות אתם רוצים לקבל מאינסטגרם לאחר 3 חודשי פעילות, כי תאמינו לנו, לקוחות לא זורמים מאינסטגרם אורגני בקלות, נדרשת השקעה והתמדה, אבל לאחר מכן, האינסטגרם שלכם יכול להפוך למכונה להזרמת לידים.
מה עוד חשוב לדעת?

כדי שתהיה איזושהי הצלחה חשוב להקפיד ולבצע כמה כללים:
- צרו תוכן באיכות גבוהה: השקיעו בהפקת תוכן מושך ויזואלי ואיכותי. אל תעלו תמונות מטושטשות, לא ברורות.
- העלו תוכן מושך תשומת לב ומספר את הסיפור של המותג שלכם. השתמשו בצילום מקצועי, ובסרטונים מרתקים. אל תעלו סרטונים באיכות נמוכה! צרו סרטונים איכותיים, אחרת עדיף לא להעלות בכלל!
- החלטתם להעלות תוכן מעוצב? צרו גרפיקה שמדברת בשפת המותג שלכם מבחינת הפונטים והצבעוניות, ושלכל עיצוב שאתם מעלים יהיה מסר מושך, מסקרן, מלמד… משהו בעל עניין אמיתי לקהל שלכם.
- הקפידו על עקביות בהעלאת התוכן, אם אתם רוצים לנהל אסטרטגיית אינסטגרם שנשענת על העלאת תוכן פעם באף פעם – אתם יכולים לוותר על זה מראש! מינימום 3 פעמים בשבוע ליצירת השפעה ותוצאות מהשיווק באינסטגרם. רצוי בימים ובשעות קבועים.
- השתמשו בכל מה שיכול לעזור לתוכן שלכם להגיע לכמה שיותר קהל: השתמשו בהאשטגים, דבר חדש שהולך לקרות באינסטגרם ושחשוב לשים לב, ההאשטגים הולכים להפיץ בעיקר את התכנים המובילים (top) ופחות ופחות את התכנים העדכניים, כלומר, האחרונים שעלו (recent). מה זה אומר?
אם יש לכם חשבון אינסטגרם עם כמה אלפים בודדים של עוקבים, אל תנסו לשלב האשטגים ענקיים של מאות אלפי פוסטים, אלא התמקדו בהאשטגים של 8-15 אלף. חפשו אותם והשתמשו בהם, אחרת אתם מבזבזים את התוכן לשווא.
דבר שני אם מדובר במוצרים בחנות, צרו חנות באינסטגרם ותייגו את המוצר שאתם מקדמים בתוך הפוסט, ככל שתקדמו יותר מוצרים בכל פוסט יש לכם יותר סיכוי לייצר מכירות מהפוסט. כי אנשים יכולים לרכוש ישירות מלחיצה על המוצר על התמונה ותיוג המוצר בחנות של אינסטגרם יהיה זמין לרכישה בלחיצת כפתור.
העלו סרטוני רילס ולא סרטונים שנמצאים רק בפיד, כך תשיגו יותר חשיפה לכל סרטון, תייגו אנשים, מקומות, מותגים, כל מה שיכול להביא עוד אנשים שיוכלו לראות את התוכן שלכם.
תפעלו חכם! בהתאם למגבלות האלגוריתם של אינסטגרם. אל תוסיפו יותר מ – 30 האשטגים! זה יוריד את החשיפה של הפוסטים שלכם! ויסמן את התוכן שלכם כספאם. אל תוסיפו את אותם 30 האשטגים לכל פוסט – גוונו בהאשטגים ורצוי להעלות בסביבות 11 האשטגים, זה הכי אפקטיבי. אל תתייגו אנשים, מקומות או תכנים לא רלוונטיים! רק מה שרלוונטי ורק מה שיביא את קהל היעד הנכון לפוסט שלכם.
- עודדו את הקהל שלכם להשאיר לכם הודעות פרטיות. זה אחד מערוצי הלידים שלכם! הגיבו במהירות ובצורה מכבדת, עניינית ומקצועית לכל תגובה על פוסט ולכל הודעה שקיבלתם. חלק מהתשובות שנתתם בהודעה פרטית, העלו לסטורי כהמחשה למענה שניתן לשאלות בפרטי. כך תעודדו עוד ועוד אנשים לשאול אתכם שאלות.
האסטרטגיות המובילות ב – 2023 ליצירת יותר לידים ומכירות

אפשר לבצע את כולן, או לבחור את מה שהכי רלוונטי עבורכם, ולהתמיד בזה.
- הקפידו להעלות כמה שיותר סטורי'ז לאינסטגרם שלכם ובכל סטורי תנו ערך, הצצה אל מאחורי הקלעים, הציעו מוצר, תעשו אנבוקסינג למוצרים חדשים שהגיעו לחנות, שתפו לקוחות שממליצים עליכם בסטורי, כל רעיון העיקר שהסטורי יהיה פעיל.
שימו לב לאיזכורים של המותג שלכם, איזכורים טובים – שתפו בסטורי. צרו כמה שיותר תוכן מעניין שמספר את הסיפור של העסק שלכם.
למה כל כך הרבה סטורי'ז? כי בכל פעם שאתם מעלים סטורי חדש אתם מוקפצים אצל העוקבים שלכם לקידמת הסטורי'ז שהם רואים.
מה המינון הנכון של סטורי'ז? כ – 3 ביום זה מעולה.
זוכרים שניתן לשלב לינק בסטורי? אם אתם מדברים על מוצר או שירות שניתן לרכוש או להשאיר ליד אונליין – אל תשכחו להוסיף קישור לסטורי, אם יש לכם קידוד לינקים, קודדו את הקישור של הסטורי באופן שונה מהקידוד של הפיד, כדי שתבינו טוב יותר מה מקור הליד. ומה עובד יותר חזק.
אם אתם מעלים מוצר לסטורי, שימו לב למדבקת המוצרים שיש בסטורי והעלו קישור למוצר בחנות האינסטגרם שלכם. זה מייצר אחלה מכירות, וכל זמן שהמוצר קיים במלאי, שווה לשמור את המוצרים האלו בהיילייטס, שלא ייעלמו אחרי 24 שעות מהסטורי. - אינטראקציות מעורבות אמיתית עם קהל העוקבים שלכם – חשוב מאוד להגיב לאנשים שמגיבים לכם, לא סתם להגיב – לענות בנימוס, בצורה מקצועית, מכבדת, עניינית, חברית, מקצועית וכזו שמספקת את המידע שהלקוח ביקש במהירות האפשרית מצד אחד, ומטפחת את הקשר עם הלקוח באופן מעמיק מצד שני. זה אחד הדברים שיגרמו לאינסטגרם לקדם את התכנים שלכם יותר!
בנוסף העלו סטורי'ז שמטרתם יצירת אינטראקציה באמצעות מדבקות הסטורי: חידונים, שאלות, סקרים וכדומה, וצרו מהתשובות סטורי תשובות שיעודד אנשים נוספים לשאול כדי לקבל תשובה.
מעבר לחשיפה של אינסטגרם, זה באמת יבנה לכם קהילה אמיתית, אותנטית ונאמנה באינסטגרם. אנשים שירצו להתייעץ אתכם ולקבל מכם תשובות לשאלות שלהם בתחום המקצועיות שלכם. - שימוש במשפיענים ומיקרו משפיענים: אחת האסטרטגיות הכי חזקות היום באינסטגרם! בשלב הראשון עליכם לזהות מי הם המשפיענים והמיקרו-משפיעים הרלוונטיים לתעשייה או לנישה שלך. שתפו איתם פעולה.
יש היום באינסטגרם מגוון אפשרויות לשתף פעולה עם משפיענים, החל באישור המשפיען באינסטגרם שלך וסיכום על שיטת התגמול למשפיען, ואז תוכלו להעלות תכנים שלכם יחד עם המשפיען, והם יופיעו במקביל בשני חשבונות האינסטגרם, מה שיגדיל את החשיפה של התוכן שלכם, אבל גם של הפרופיל שלכם.
זו אסטרטגיה סופר יעילה וחשובה. בנוסף כדאי לשלוח למשפיענים מוצרים לביקורת שיכינו עליהם סרטונים שיעלו אצלכם ואצלם, העלו את התוכן הזה בשיתוף ייעודי של אינסטגרם. שיתוף פעולה עם משפיענים יכול לעזור לחשוף את המותג שלך בקלות ובמהירות לקהל רחב יותר עם הסמכות של המשפיען וכך להוביל תנועה ממוקדת לעסק שלך. - תיוגים נכונים: בכל פעם שאתם מעלים סקירה על מוצר שלכם, של משפיען, של לקוח הקפידו לתייג את המוצר כך שניתן יהיה ללחוץ עליו ולעבור ישירות לעמוד רכישה של המוצר. אנחנו רואים שגולשי אינסטגרם רוכשים מוצרים שתייגנו, גם שבועות לאחר העלאת הפוסט. הם פשוט מוצאים את המותג גוללים, מאתרים מוצר שמעניין אותם, לוחצים ורוכשים. שימו לב, ממחקר שנערך במטה (חברת העל של כל מוצרי פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ) גילו ש 87% ממשתמשי אינסטגרם רכשו לפחות מוצר אחד או השאירו ליד באינסטגרם, לפחות פעם אחד. רובם, משתמשים בכפתור הרכישה והשארת הלידים באינסטגרם באופן תדיר.
- הפעילו מודעות אינסטגרם: אנחנו ממליצים בחום לשקול להשקיע בפרסום באינסטגרם כדי להגיע לקהל רחב יותר וכך לקדם את המוצרים או השירותים שלכם. נצלו את אפשרויות המיקוד של אינסטגרם כדי להבטיח שהמודעות שלכם מוצגות לאנשים הנכונים. נסו עם פורמטים שונים של מודעות, כגון מודעות תמונה, וידאו מודעות, או מודעות קרוסלה, כדי למצוא את מה שהכי אפקטיבי לקהל היעד שלכם.
- שיתוף פעולה עם מותגים אחרים: זו אחת ההזדמנויות הכי חשובות ברשת! חפשו באופן אקטיבי הזדמנויות לקידום צולב ושיתוף פעולה עם מותגים משלימים, לדוגמא אם יש לך סטודיו לעיצוב שמלות כלה, שיתופי פעולה טובים עבורך הם: מאפרת כלות, מעצב.ת שיער לכלות, צלם.ת חתונות, DJ לאירועים, כל מי שקיים בעולם התוכן שלך ואינו מתחרה ישיר אלא עסק משלים לעסק שלך. הכינו יחד ראיונות הדדיים בוידאו, ליוטיוב או לפודקאסט
תוכן בעל ערך מתוך הניסיון והידע העשיר שלכם.
זה די פשוט ודי ברור ובסופו של עניין כך אתם מצליחים להגיע לקהל רלוונטי מבלי שיש כלל תחרות ביניכם. רעיונות לפעילות משותפת: למשל מאלף.ת הכלבים יכול לבצע סרטון איך לחנך גור לצרכים, ובעל חנות חיות יכול להמליץ על חטיפים מותאמים לגורים איתם עובדים לחינוך הכלב, או מזון שמותאם לגורים וכרגע במבצע מיוחד, או כלוב גורים שהוא חלק מהליך החינוך לצרכים… הוטרינר יכול לדבר על כללי עשה ואל תעשה מבחינה בריאותית עם גורים… מבינים, אחלה תוכן, אחלה ערך וכולם יכולים לקבל לקוחות מהפעילות הזו.
מעקב אחר תוצאות ואופטימיזציה

אחרי שבחרתם את האסטרטגיה שלכם באינסטגרם ויצאתם לדרך, אחד הדברים המשמעותיים הוא ביצוע מעקב צמוד אחר התוצאות ויצירת תהליך אופטימיזציה מובנה ומונחה תוצאות: עליכם לסקור באופן קבוע את תובנות אינסטגרם כדי לעקוב אחר הביצועים של התוכן והקמפיינים שלך. נתחו מדדים כגון: טווח הגעה, מעורבות, שיעורי קליקים, והמרות כדי לקבל תובנות לגבי מה עובד ומה טעון שיפור. השתמשו בנתונים כדי לייעל את האסטרטגיה שלכם, לחדד את התוכן שלך ולקבל החלטות שמניעות נתונים לצמיחה עסקית.
זכרו, בניית נוכחות מוצלחת באינסטגרם דורשת עקביות, אותנטיות והבנה עמוקה של קהל היעד שלך. על ידי יישום אסטרטגיות אלה ניתן להסתגל לטרנדים ותכונות חדשות, ולהגדיל את העסק שלך ביעילות עם אינסטגרם ב- 2023.
סושיאל ליד מספקת שירותי ניהול השיווק הדיגיטלי לחברות ולאירגונים, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק במייל, עמודי נחיתה, בניית אתרי אינטרנט וכל מה שקשור בהנעת תנועה במדיה הדיגיטלית והמרתה ללידים וללקוחות, לקבלת הצעת מחיר, השאירו פרטים עכשיו: