רוב העסקים, כפי שכבר ציינו, נוטים להימשך אל המדיות החברתיות כדי לקדם עצמם ולצמוח בצורה חדשנית יותר שתאפשר פרישה רחבה. אין כל ספק שלפתוח פרופיל עסקי במדיות החברתיות הוא דבר פשוט בעל יתרונות רבים ולכן מפתה. אבל כבעל עסק, עליך "להכין את השטח" בצורה טובה ומבוססת ולהבין שצריך להשקיע רבות כדי להפעיל את הפרופיל העסקי באופן שיגרום לפופולאריות וימשוך לקוחות חדשים. חשוב מאוד לעקוב אחר הנחיות שיגרמו למאמציך להשתלם וימנעו השפעה שלילית על החברה שכה עמלת עבורה.
פיתוח תוכנית שיווקית עבור מדיות חברתיות דומה לפיתוח אסטרטגיות אחרות, ובעוד שאין גישה אחת לכך, ישנן שלוש שאלות מפתח שיבהירו לך אם העסק שלך מוכן למדיות החברתיות ויתנו לך את הנחיות הבסיס הדרושות כדי להתחיל להניע את החברה שלך לכיוון הרשתות החברתיות.
מי קהל היעד שלך במדיות החברתיות? שאלה זו, צריכה להיות השאלה הקלה ביותר למענה. עבור מי אתה מעוניין לבנות פרופיל חברתי ואת מי אתה מעוניין למשוך? האם לקוחות פוטנציאליים? אולי לקוחות קיימים? אולי את התקשורת?
לאחר שהחלטת מי קהל היעד שלך, הגדר לעצמך את המאפיינים של כל קבוצה בנפרד. חשוב מאוד שתבנה לעצמך דמויות בדיוניות המאופיינות לפי כל אחד מקהלי היעד שלך כך שתוכל לבנות אסטרטגיות שימשכו כל אחד מן הדמויות הללו. התחל ברישום התכונות המרכזיות שלדעתך יש בקונים אופייניים שלך, והוסף פן חברתי לרשימה.
להלן רשימה לדוגמה:
שם |
ירון לוי |
גיל |
30 |
תפקיד |
מנהל טכנולוגיית מידע |
תעשייה |
נדל"ן |
תפקיד כקונה |
משפיע |
דרכי התקשרות אישיים מועדפים |
דואר אלקטרוני, פייסבוק, טוויטר |
דרכי התקשרות מקצועיים מועדפים |
דואר אלקטרוני, מסרונים. |
מדיות חברתיות מועדפות (באופן אישי) |
פייסבוק, טוויטר, גוגל + |
זמן מוקדש ברשתות חברתיות מטעמים אישיים |
שעה ביום |
מדיות חברתיות מועדפות (באופן מקצועי) |
לינקדין, סליידשר. |
זמן מוקדש ברשתות חברתיות מטעמים מקצועיים |
שעתיים ביום. |
כיצד תמדוד הצלחה עבור טקטיקות במדיה החברתית? כדי לדעת אם האסטרטגיה החברתית שלך עובדת באופן נכון, ישנן תוכנות שונות ומגוונות שיכולות למדוד את הצלחתך ברשת. עליך לשים לב לנקודות מסוימות שיאירו עבורך את הישגיך באינטרנט, חשוב יחד עם עמיתיך, אילו נקודות חשובות יותר ואילו פחות. להלן רשימה לדוגמה:
מדידת הישגים בבלוג |
|
מדידת הישגים ברשת חברתית |
|
מה ברצונך להשיג ומה הפעולות הננקטות על מנת להשיג את מטרותיך? המדיה החברתית דורשת זמן, השקעה ומשאבים. הגדר מטרות ברורות, יעדים מובנים ופעולות ממשיות להשגת כל מטרה ומטרה. לדוגמה:
טקטיקה עבור המדיה החברתית |
כתיבת בלוג |
זמן להשקעה בטקטיקה |
שעתיים יומיות |
מטרות לטווח קצר 1# |
הגברת מודעות לשירותי החברה
|
מטרות לטווח קצר 2# |
הגברת מחוייבות
|
עריכת רשימות הוא מעשה חשוב בדרך ליצירת פרופיל במדיה החברתית. הרשימות יעזרו לך לנטב את ההשקעה ולזכור את מטרותיך. הייה ממוקד והבט ברשימות מפעם לפעם כך שתישאר בדרך הנכונה ולא תסטה מהן. דע בדיוק מי קהל היעד שלך, כיצד למשוך אותם וכיצד לייצר לידים שיהיו משמעותיים עבור העסק.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם להגדיר מטרות ולבנות אסטרטגיות לשיווק במדיה חברתית?
SocialLead digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או פשוט למלא פרטים בטופס הנמצא מטה, ואנחנו נחזור אליך בהקדם: