תכנית שיווק היא מפת הדרך השיווקית של העסק. התכנית השיווקית כוללת הגדרת יעדים ברורים, פירוט הפעולות הנדרשות להשגת היעדים, כאשר התכנית כוללת תכנון נכון של תקציב השיווק ובניית אסטרטגיה מונחית מטרה – כמו טיל שמתביית על היעד וטס ישר למטרה. תכנית שיווק חכמה שנבנית בעיצה אחת עם מנהל השיווק או בעל העסק תביא תוצאות ברורות.
מה היתרון בהכנת תכנית שיווק ?
תכנית השיווק מאפשרת עצירה לצורך חשיבה מעמיקה על היעדים והרצונות שלכם לטווח הקצר, בינוני ולטווח הארוך. תמיד המטרה היא הגדלת הרווח הכספי, אך תמיד ישנן מטרות נוספות שחשובות לבעל החברה ולא תמיד גיוס לקוחות חדשים היא הדרך הנכונה והיחידה להשגת המטרה העיקרית. לעיתים הגדלת סל השירותים ללקוחות קיימים ומרוצים תניב תוצאות בקלות וביעילות רבה יותר מגיוס לקוחות קיימים. לכל חברה DNA משלה ולאחר בירור צרכים ומטרות, והבנת אופי החברה ניתן לשבת ולבנות תכנית שיווק מעמיקה שכוללת שלל פעילויות שנעות יחד לעבר אותה מטרה גדולה שהוצבה בראש סדר העדיפויות.
החשיבות בתכנית שכזו היא היעדר המקריות – ביצוע פעילויות רבות שאינן ממוקדות ואינן מונחות מטרה לא מבטיח שום דבר, אך ברגע שקיים יעד מול עיניכם ושלל פעילויות ומטרות משנה שמניעים במלוא הכוח את כל המאמצים לעבר השגת היעד – התוצאות מובטחות!
כיצד בונים תכנית שיווק נכונה?
מיפוי צרכים
בשלב הראשון יושבים עם האחראי על השיווק בחברה ובמידת האפשר עם בעל החברה וממפים את צרכי החברה, היעדים והרצונות. ממלאים שאלון מפורט המאפשר הצצה ללב העסק על מנת להבין כיצד ניתן להניע את המחלקות השונות לפעולה שתניב הצלחה.
בין היתר השאלון יכלול בחינת פלח השוק אליו אתם מכוונים, מי השחקנים הרציניים על המגרש ומה הם עושים, אילו מוצרים/שירותים יש לכם ומה הבידול שלכם לעומת המתחרים, תמחור המוצר או השירות שלכם, בחינת מערך שירות הלקוחות שלכם, בחינת מערך ההפצה שלכם, בחינת אנשי המכירות שלכם ועוד…
כמובן שחלק בלתי נפרד מבניית תכנית שיווק הוא עיתוי… מה מצב המשק, אקלים כלכלי מגמות שוק ועוד. האם אתם מייבאים בדיוק עכשיו מוצר מתורכיה… המממממממממ לא ממש להיט. האם אתם משווקים תיירות קיצית ואנחנו בחורף
בניית תכנית
לאחר שהתקבלה תמונה שמבהירה את יחסי הכוחות בתוך החברה, ומחוצה לה: מי המתחרים, מי קהל היעד, מגמות בתחום, רעיונות חדשים וכיו"ב אנו יושבים ובונים תכנית שיווק רחבה מאוד שמטרתה למצוא את הדרך הטובה ביותר למטרות שלכם.
אנו פועלים במכלול ערוצים, החל מבניית אתרי אינטרנט וקידומו במנועי חיפוש – עם דגש על גוגל, ניהול פרופילים במדיה חברתית: פייסבוק, לינקד-אין, טוויטר ועוד, פתיחת בלוג בדה מרקר קפה, בתפוז בבלוגר פעילות בפורומים, כתיבת מאמרים והפצתם באתרי מאמרים ובקהילות רלוונטיות, כתיבת כתבות לאתר שלכם, הכנת ניוזלטר והפצתו ועוד…. את כל הפעילות הדיגיטלית אנו ממליצים לגבות בפעילות אוף ליין הן בתחום היח"צ: הודעות לעיתונות, מסיבות עיתונאים, D2D, השתתפות בירידים, בניית חומרי הסברה מודפסים: החל מכרטיסי ביקור, ברושורים, קטלוגים, ידיעונים ועוד…
מובן שלא תמיד נכון לצאת לדרך עם כל הארטילריה וכן, לאחר כתיבת התכנית יושבים שוב יחד עמכם ומבצעים אדפטציה בין התכנית לבין המצב בשטח, והתאמות נוספות שקשורות לתפישת עולמכם ולמשאבים העומדים לרשותכם: הן בצד הכלכלי והן בצד האנושי.
התכנית תרד לפרטים הקטנים ותכלול עלויות כספיות לביצוע מכלול הפעילויות, וחוליות מסויימות בשרשרת שייתכן ויזדקקו לחיזוק, כך תוכלו לשקול ולבחון את האפשרויות ולעיתים לוותר על מספר צעדים בדרך לאור הצרכים האמתיים, התקציב והיכולות שלכם.
תכנית שיווק – מפת הדרך להצלחה
לאחר שצלחנו את שלב בניית התכנית יוצאים לדרך. במהלך הזמן בודקים ומנתרים את התוצאות, רואים מה עובד יותר ומה פחות – כיוון שחייבים לזכור שכל תכנית היא בסיס לשינויים ולבסוף השטח אומר את דברו! ויש לתת הזדמנות לתכנית, אך לא להתמכר אליה. חייבים להישאר דרוכים ולבחון היטב מה מספק את התוצאות הטובות ביותר, ולעיתים התוצאות הטובות ביותר מושגות במינימום מאמץ.
תכנית שיווק לעסק קטן
תכנית שיווק היא כלי עבודה לכל עסק! גם אם הוא קטן וגם אם הוא עסק של אדם יחיד. מן הסתם בעסק קטן אין מנהל שיווק והאחריות לביצוע תכנית השיווק תחול על הבעלים או היזם וכל התהליך מתנהל מולו. רבים מבעלי העסקים הקטנים פועלים באופן עצמאי לחלוטין והופכים בעצמם למנהלי השיווק של העסק.
חשוב לזכור שתהליכי שיווק מקצועיים גוזלים זמן רב ודורשים מקצועיות, מיומנות, קשרים ויכולת ניטור גבוהה של התוצאות. כתוצאה מכך בעל העסק עלול למצוא עצמו מקדיש זמן רב למאמצי שיווק תוך השקעה כספית לא מבוטלת ולבסוף התוצאות תהיינה מאכזבות.
כדאי לשקול ברצינות שכירת שירותיו של איש שיווק מקצועי על בסיס משרה חלקית או ריטיינר חודשי ובכך להבטיח יעילות מקסימאלית תוך ביצוע השקעה מבוקרת.
חברת Social Lead Communications מציעה ללקוחותיה מגוון שירותים בתחום השיווק כולל בניית תכנית שיווקית מותאמת אישית לצרכי העסק או החברה שלהם.
לפרטים נוספים ולקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות התקשרו עכשיו:
09-7447740 או במייל: [email protected]