מה זה תוכן דיגיטלי?
ראשית חשוב להבין, מה זה תוכן דיגיטלי? ובכן, תחת הכותרת "תוכן דיגיטלי" נמצא מידע רב ומגוון! זה בעצם תוכן שאתם פוגשים בכל מיני נקודות דיגיטליות, כמו: בלוג, ניוזלטר, רשתות חברתיות ועוד. התכנים מובאים בפורמטים מגוונים, כמו: מאמרים, סטטוסים קצרים, סרטונים, מצגות, סרטונים, אינפוגרפיקות ועוד. מדובר בכמויות תוכן כל כך רבות ובאפשרויות כל כך נרחבות שניתן להבין בקלות כיצד מותגים מתבלבלים מתוך המחשבה ש "כמה שיותר – טוב יותר" – ו"יורים" את התוכן שלהם ללא אבחנה, לכל הכיוונים, גם על קהלים לא מתאימים ובאופן כללי יוצרים כאוס דיגיטלי במקום לייצר השפעה משמעותית במרחב הדיגיטלי! יש בכך סכנה משמעותית לערך התוכן שלכם בעיניי קהל היעד שלכם.
במקום לפרוש מטריית תוכן רחבה ולא ממוקדת, אנו ממליצים לייצר אסטרטגיה שמעדיפה איכות על כמות, ומייצרת תוכן ייחודי ומעניין לקהלי יעד שונים של המותג שלכם. בכתבה הזו נבין כיצד להבטיח שכל פיסת תוכן שאתם מייצרים משיגה את האימפקט הרחב ביותר על קהל היעד אליו היא פונה.
הגיע הזמן לתכנן אסטרטגיית תוכן מונחית תוצאות
כלל ראשון: צרו פחות תכנים! וצרו תכנים ממוקדי מטרה!
המטרה הראשונה של כל פעילות שיווקית היא להציג את המוצרים או השירותים של המותג שלכם באור חיובי ומעורר עניין. בעבר היתה מחשבה שנספר לעולם על כל היתרונות שלנו והם יבינו כמה המוצרים או השירותים שלנו נהדרים. פעמים רבות הקשר בין מה שמותגים סיפרו על עצמם לבין היתרונות האמיתיים של המוצרים או השירותים שלהם – היה רופף במקרה הטוב ולא קשור במקרים רבים. מותגים לא יצרו את הזהות המיתוגית שלהם בצורה נכונה, אבל לא היתה להם אפשרות אמיתית לדעת מה קהל היעד שלהם חושב על התוכן שהכינו. היום באטמוספירה הדיגיטלית לא ניתן להתנהל כמו בעבר, השקיפות היא הכלי מספר אחד שעומד לרשות הצרכנים שלנו, ומכאן אנו חייבים לחשוב על דרכים אמינות ויצירתיות לבנות את האמון הדיגיטלי שלנו עם קהל היעד שלנו. אתם יכולים לשחרר מעצמכם את ההרגשה שאתם חייבים לשכנע שהמוצר או השירות שלכם הכי גדול, הכי זול, הכי איכותי או כל דבר שרציתם בעבר להדגיש. היום הדרך ליצור תוכן איכותי היא על ידי מתן ערך לקהל היעד, תוכן שמעניין את קהל היעד, מרגש את קהל היעד ובאופן כללי בונה מערכת יחסים בין המותג שלכם לקהל היעד שלו.
אסטרטגיית תוכן מתאימה תגרום ללקוחות שלכם אושר מעצם קבלת התוכן שלכם
כיצד מייצרים מערכת יחסים בין מותג, חברה, עסק לבין קהל יעד ווירטואלי? זו שאלה מאוד מעניינת, אך לפני שניכנס לעובי הקורה ונדבר ממש על התוכן, נאמר כי באופן כללי אנשים מאוד אוהבים לקרוא תוכן שיש בו תמונות מושכות, זה המפתח מספר אחד לתשומת הלב של הגולשים, דבר נוסף כותרות שעונות על שאלות של קהל היעד שלכם או על כאבים שלהם, והתוכן יעורר עניין במידה ולא יראה דומה, כלומר עליכם לגוון את תצורות התוכן, לאנשים שצורכים מידע בתצורות שונות, ולמה הכוונה, יש אנשים שלא אוהבים לקרוא, ובטח שלא כתבות ארוכות – עבורם אנו נכין סרטונים, מצגות, אינפוגרפיקות – תוכן וויזואלי יותר שיהיה להם קל יותר לצרוך, להבין ולהטמיע. מצד שני, יש הרבה מאוד אנשים שעדיין אוהבים לקרוא, להבין לעומק, לקבל כתבה שמפרטת לעומק את הנושא. עבורם אנו נייצר כתבות, ספרונים דיגיטליים, ניוזלטרים ועוד.
כשהמידע יהיה איכותי, הבשורה המשמחת היא שלא צריך כמות כל כך גדולה של תוכן. כיוון שכתבה אחת טובה מספקת ערך רב מאוד ללקוח וזה ישאר עמו לזמן רב, הרבה יותר מסלוגן של פרסומת…
ובדבר התוכן עצמו, אין צורך לעסוק בכתבות ובספרונים ישירות על המוצר או השירות שלכם, אלא לענות על השאלות שאתם יודעים שקהל היעד שלכם בטח שואל, לענות על הכאבים שאתם יודעים שקיימים אצלם ושהמוצר או השירות שלכם פותר אותם. דברו על הנושא באופן כללי תוך שאתם משלבים את המוצרים או השירותים שלכם כדוגמה להמחשת העניין, ובכך מאפשרים להם להבין לבד כי המוצרים או השירותים שלכם עונים על הצורך שלהם. הם כבר יתחילו להתעניין בעצמם במוצר או בשירות שלכם, תלוי עד כמה הם מודעים לתועלות שהמוצר או השירות שלכם יספקו להם. ברור שתכינו תוכן שמספק מידע ברור על כל היתרונות של המוצר או השירות שלכם ועל התועלות של יתרונות שלו ללקוח הקצה, אך התוכן הזה יזכה למקום של כבוד באתר שלכם, תחת הקטגוריה: "המוצרים/השירותים שלנו.
כלומר אסטרטגיית התוכן שלנו מתחלקת לכמה רמות תוכן, התוכן הקבוע שמופיע באתר שלכם, ותוכן מתעדכן שזה תוכן חדש שעולה בכל פרק זמן קבוע. בכתבה הזו אנו עוסקים בתוכן המתעדכן. וכאן חשוב להעלות מדיי פעם את חדשות החברה שלכם, כמו שירות או מוצר חדש אצלכם, שינויי מדיניות וכיו"ב, אך עיקר התוכן אמור לספק מידע מעניין לקהל היעד שלכם. מידע על התחום שלכם באופן כללי, תשובות לשאלות נוספות בקשר לשירותים או למוצרים שלכם, חידושים בתחום ועוד.
אתם שואלים – מדוע אנחנו צריכים להסביר לקהל היעד שלנו על השאלות שמטרידות אותם? מדוע אנו צריכים לייצר להם מוצרי מידע, אם זה גורם לנו לייצר פחות תוכן? ובכן, הסיבה לכך היא פשוטה לחלוטין, תוכן דיגיטלי אינו נמחק, הוא נשאר! ובמידה ומדובר בתוכן בעל ערך רב, אנשים ימליצו לחבריהם על התוכן הזה, מנועי חיפוש יזהו את התוכן כתוכן טוב ומעניין, והתנועה לתוכן טוב יכולה להיות גל ראשון וגדול בהפצה הראשונה של התוכן, ולאחר מכן זרם דק וקבוע שמגיע ממקורות שונים: ממנועי חיפוש, מרשתות חברתיות ואף תנועה ישירה.
כל פיסת תוכן כזו מצריכה מכם עבודה לא מעטה! ולכן יקשה עליכם ליצור כמויות בלתי נדלות של מידע, אך כל פיסת מידע כזו תהדהד הרבה יותר, ומכאן שההשקעה משתלמת! מעבר לכך, אתם תסומנו על ידי קהל היעד כמובילי דעה בתחום שלכם, כמביני עניין וכמותג אמין! ערכים חשובים מאוד לביסוס מערכת יחסים דיגיטלית, בשלב הראשון, ולהפוך את קהל היעד ללקוחות בהמשך.
לאחר שהבנו מדוע חשוב לייצר תוכן איכותי, בואו נראה כיצד עושים את זה, לפניכם מספר אסטרטגיות מפתח להפקת המירב מהנכסים הדיגיטליים שתייצרו:
1. תציבו מטרה ברורה ויעדי משנה שיגרמו להשגת המטרה:
בתור התחלה לכו על מטרה מדידה וברורה כמו: הגדלת מחזור העסקאות של מוצר או שירות X בעשרה אחוזים בשנה הקרובה. לאחר מכן, תפרטו את המטרה הזו ליעדי משנה ותחשבו כיצד ניתן להשיג את המטרה הזו. אנו בסושיאל ליד רצינו להגדיל את מחזור העסקאות של הסטודיו שלנו ב – 30% הבנו שבכדי להשיג את היעד עלינוו להכין תכנים שייחשפו את העיצובים שלנו וידגישו את היצירתיות בעיצוב שלנו ואת הדיוק בעיצוב שלנו ובהתאמתו למרחב הדיגיטלי. לאחר מכן עלינו להכין כתבות שונות שמסבירות את ההבדלים בין עיצוב דיגיטלי לעיצוב לפרינט, ולהדגיש את הייחוד של הסטודיו שלנו שמתמחה בעיצוב דיגיטלי, ובתפישה החזותית של הגולש מול התפישה החזותית של מי שקורא עיתון או ברושור.בניית אסטרטגיית תוכן עם מטרה ברורה ומונחית תוצאות
לאחר מכן, הבנו שעלינו לייצר תוכן עם ערך רב ללקוחות שלנו: אנו הכנו תמונות נושא לפייסבוק שמתאימות לכל חגי ישראל ולכל המועדים, ומכילות ברכות שמותאמות למגזר העסקי. בנינו כתבה כזו על האתר שלנו, יש בכתבה עשרות תמונות נושא שונות ובכל חג אנו מוסיפים תמונות נוספות להורדה בחינם. ובכך אנו מרגילים את קהל היעד שלנו, לקוחות עסקים, להגיע לאתר שלנו או לעמוד הפייסבוק שלנו ולהוריד תמונות נושא מעוצבות לקראת כל חג. יתרה על כך, אנו המלצנו לקוראים לשמור את הכתבה במועדפים שלהם, כך שבכל חג יקל עליהם למצוא עיצובים מותאמים. התוצאות לא אחרו להגיע, האמון עם קהל היעד בעיצוב הדיגיטלי שלנו נבנה היטב. הם קיבלו מאיתנו מתנה מאוד יפה ובחינם, מבלי שניסינו למכור להם משהו ומבלי שאמרנו כמה אנחנו טובים, או מוכשרים – הם הבינו את זה לבד! הבנו שתוכן כזה יגרום לכך שברגע שהם יזדקקו לעיצוב דיגיטלי הם ייפנו אלינו. אסטרטגיה זו לא הניבה לנו עבודה בתוך ימים, אך כחודש לאחר שהתחלנו עם זה, התחלנו לראות פניות משמעותיות, ובדיעבד הבנו שהם הגיעו לאחר שהורידו תמונות שלנו והשתמשו בהן מספר פעמים. וכיום יש לנו זרם קבוע של פניות לעיצוב עמודי פייסבוק כתוצאה מאסטרטגיה זו. זה תוכן שהפך להיות נכס דיגיטלי לסטודיו שלנו. מובן שזו לא היתה האסטרטגיה היחידה התלוו לכך כתבות, ואינפוגרפיקות שייצרנו וגרמו לפניות לסטודיו. ייצרנו יעדים ברורים ומדידים שמטרתם להשיג את המטרה הגדולה: הגדלת המחור בסטודיו ב – 30% תוך שנה. קבענו יום בשבוע בו אנו משווקים ברשתות החברתיות את הסטודיו, כמה כניסות לכל תוכן שנעלה: אם זו כתבה חדשה – לפחות 300 כניסות, לאינפוגרפיקה – מינימום 500 צפיות לסרטון – 100 צפיות. כמו כן, יצרנו טבלת מעקב אחר כמות התגובות שאנו מקבלים ברשתות חברתיות – לא לייקים ופלוס אחד, אלא תגובות על התוכן ושיתופים של התוכן. אנו מנתחים את התנועה לאתר שלנו באמצעות גוגל אנאליטיקס, או אפליקציות הסטטיסטיקה של פייסבוק, יו טיוב וכיו"ב, כך אנו מצליחים להבין איזה תוכן מייצר זרם תנועה קבוע ואיזה לא, ובהתאם לכך ממשיכים בהידוק המסרים ואיכות התוכן. בנוסף, בכל פעם אנו מודדים את גידול ההכנסות בסטודיו ומנסים להבין האם נגיע ליעד אם נמשיך בפעילות הזו, האם זה יעד נכון? אולי ניתן לתקן את המטרה שהצבנו בהתחלה – אולי גידול של 30% זה יעד גבוה או נמוך מדיי, ובכך אנו מצליחים בסופו של עניין להניע הכנסות עם תוכן.
כעת קחו את הדוגמה הזו ותשליכו אותה על המוצרים או השירותים שלכם, ותחשבו כיצד אתם יכולים לייצר אסטרטגיה שתבנה מערכת יחסים ביניכם לבין קהל היעד שלכם ובהמשך תייצר לכם זרם קבוע של לקוחות חדשים.
2. צרו תוכן שקהל היעד שלכם באמת רוצה לקרוא! כיצד תדעו איזה תוכן קהל היעד שלכם אוהב ואיזה תוכן לא פופולרי. ראשית, כפי שציינו בסעיף הקודם, יצירת תצורות תוכן מגוונות ומעקב אחר התוצאות שכל תוכן מייצר. כעת בואו נחזור לדוגמא של שיווק הסטודיו שלנו, אנו יצרנו תוכן מגוון, ותוכן שמוסיף ערך ללקוחות. היו לנו תמונות נושא, היו לנו אינפוגרפיקות, מצגת, סרטון, כתבות מידע של "איך תעצבו נכון את עמוד הפייסבוק שלכם" או "איך מייצרים זהות דיגיטלית?" ועוד. אנו מכנים תוכן כזה בשם: "תוכן עד", לא מדובר בתוכן עכשווי שמייצר ערך אקטואלי, אלא בתוכן רלוונטי תמיד, או לכל הפחות לאורך זמן, כך שהתוכן יוכל לשרת את האסטרטגיה שלכם לאורך זמן. דרך נוספת לבחור נושאים למיקוד בתוכן שלכם,גשו לכלי מילות המפתח של גוגל ותנסו לחפש איזה שאלות אנשים מעלים בנוגע לתחום שלכם – כשתראו שאלה מאוד נפוצה – תכינו תוכן מעניין שעונה על השאלה, אתם יכולים להכין כתבה שעונה על השאלה, וסרטון שעונה על השאלה באופן שונה, אינפוגרפיקה שעונה על השאלה, ואז יש סיכוי שברגע שאנשים יקישו את השאלה הזו הם יקבלו יותר מתשובה אחת מהמותג שלכם – הם מייד יחשבו כי אתם מובילים בנושא זה, כי אתם מתמקצעים בתחום זה, וכך אתם מבססים שוב את האמון הדיגיטלי שלקהל היעד שלכם. דרך נוספת ליצור לידים ועסקאות מהתוכן שלכם, נסו ליצור הנעה לפעולה בסוף כל תוכן,ולא כל הנעה לפעולה צריכה להיות פנייה לרכישת המוצר או הזמנת השירות שלכם, הנעה לפעולה יכולה להיות שאלה, נאמר אם נחזור לדוגמה של הסטודיו שלנו, הנעה לפעולה יכולה להיות: איזו תמונת נושא לראש השנה הכי מתאימה לכם? ומדוע? נשמח אם תשיבו לנו בתגובות. מהתשובות שמתקבלות, אנו יכולים להבין מה הקהל אוהב יותר ולכוונן את העיצובים לחג הבא בהתאם למה שקהל היעד שלנו אוהב יותר.אסטרטגיה שמייצרת פתרונות תוכן למותגים ועסקים
3. הבנת הפלטפורמות השונות בהן אתם מפיצים את התוכן שלכם. כדי להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם, חשוב להבין כיצד כל פלטפורמה עובדת. כיצד נשתף כתבה שהכנו באתר שלנו ברשתות החברתיות השונות. כשאנו משתפים כתבה לפייסבוק או לטוויטר, אנו יכולים להשתמש בשפה קלה יותר ואפילו "מגניבה" יותר. לעומת זאת בלינקדאין אנו נהיה קורקטיים – זה הקו שמוביל את התוכן בלינקדאין. אם אנו משתפים סרטון ביוטיוב – חשוב להתרכז במילות המפתח שאנו משלבים עבור הסרטון על מנת שקהל היעד שלנו יוכל למצוא את הסרטון שלנו כשיחפש תוכן שהסרטון שלנו מספק לו את התשובה. כדאי מאוד להעלות גם לגוגל פלוס תוכן עם הפנייה לאתר שלנו, מנוע החיפוש של גוגל מייחס חשיבות לתוכן שיש לו הפנייה מגוגל פלוס ולפלוסים שמתקבלים על התוכן בגוגל פלוס. 4. מיתוג התוכן ליצירת זהות דיגיטלית: אם אתם רוצים שאנשים יזהו תוכן שמגיע מהמותג שלכם חשוב למתג את התוכן שאתם שולחים. אם יש לכם ספרונים דיגיטליים, עירכו אותם בפורמט גבוה בצבעי המותג שלכם ושתלו פנימה את הלוגו שלכם, מעבר לכך כדי להגן על התוכן שלכם מגניבת ידע, סגרו את התוכן בקובץ PDF עדיין התוכן שלכם חשוף ומי שירצה "לגנוב תוכן" יוכל לעשות זאת, אך לפחות הוא יצטרך להתאמץ יותר… גם בסרטונים שלכם צרו אות פתיחה ואות סיום קבוע, כך שקהל היעד ישמע סרטון שלכם הוא יזהה את הצליל ואת הפתיח וידע מיד שזה סרטון שלכם. כך התוכן שלכם יזכה בחתימה דיגיטלית שתזוהה עם המותג שלכם. 5. יצירת תכנית תוכן ארוכת טווח: עד כה דיברנו על המעטפת ועל הכללים ולא נגענו כלל בתוכן עצמו. כעת אנו מגיעים לזה. שבו וחשבו מה המוצרים או השירותים שהייתם רוצים לחשוף? מה התוכן של כל מוצר או שירות? כיצד בונים אסטרטגיית תוכן לכל מוצר או שירות. לצורך יצירת תוכן איכותי מומלץ לשלב בישיבה כזו את אנשי המכירות שפוגשים את שאלות הלקוחות בשטח, ומכירים היטב את התוכן שחסר להם. חשוב לשלב אותם גם בפגישות רבעוניות בהן הם יספקו לכם תשובות לגבי הפעילות שלכם, האם התוכן שייצרתם משמש להם ככלי בעבודתם עם לקוחות? האם הם מפנים מתעניינים לכתבות או לסרטונים שלכם שמסייעים בסגירת העסקה, או בביסוס האמון של הלקוחות עם המותג. הם יעזרו לכם להבין מה עוד כדאי שיהיה שם כדי שהתוכן ישיג את המטרות העסקיות של המותג. אנו בטוחים כי ישיבות אלו לא תמיד יהיו נוחות ונעימות עבורכם, כיוון שאתם תשקיעו זמן רב ומאמץ וחלק מהתוצרים לא ישיגו תוצאות, אבל חלק כן! ומתוך הפידבק הזה תוכלו לשפר את התכנים ומישיבה רבעונית אחת לשניה תבינו כמה זה היה חשוב וכמה אתם מצליחים יותר ויותר ביצירת אסטרטגיית תוכן מתאימה.מהי אסטרטגיית התוכן של המותג או העסק שלך? האם יש לך אסטרטגיה כזו? רוצה סיוע בגיבוש אסטרטגיית התוכן שלך או ביצירת תכנים? נשמח לשמוע כאן בתגובות על ההתמודדות שלך עם שאלת התוכן של המותג או העסק שלך.
רוצה חברת שיווק שתנהל עבורך את השיווק, שתהיה יד ימינך ותפעיל עבורך טקטיקות שמוכרות לך פחות? פשוט להרים טלפון: 052-7756200 או למלא את הפרטים שלך בטופס, ונחזור אליך בהקדם:
מדוע בכלל צריך לחשוב על דברים במונחים של "אסטרטגיית תוכן", במקום להתמקד בתוכן עצמו? מהמאמר אני מתרשמת שהגישה שלכם היא שהתוכן הוא בעיקרו תירוץ. אתם לא מבקשים לתת ערך אמיתי לקורא, אלא פשוט מנסים להמיר אותו למכירה. לדעתי הגישה הזו פסה מהעולם. הגישה הזו כל כך שקופה שאין סיכוי שהיא תצליח.
דורין
דורין שלום,
תודה על תגובתך.
האם את בעלת עסק?
האם את עוסקת בשיווק?
כל העוסקים בשיווק יודעים כי יש ציפייה לתוצאה מדידה מהפעילות השיווקית.
בלוג חברה או בלוג עסקי – מטרתו לבנות מערכת יחסים ולייצר לידים ועסקאות.
זה לא מוריד מהצורך לתת ערך אמיתי,
כיוון שאם לא יינתן ערך אמיתי לא ייבנה אמון, לא תבנה מערכת יחסים,
והסיכוי להביא לקוחות מזערי!
כך שמדובר בשילוב של פעילות שמטרתה להביא לידים,
אך כמובן הדרך היא על ידי מתן ערך אמיתי.
מקווה שזה עונה לשאלתך.
אירית
הי אירית,
תודה על התוכן האיכותי:)
איך מגיעים לכלי המילים של גוגל? האם צריך אתר בשביל זה? או שזה כלי חופשי?
יש לכם מדריך שימוש?
בכל מקרה אשמח לקישור
תודה
דנה
היי דנה,
הדרך להגיע למתכנן מילות המפתח של גוגל היא דרך חשבון גוגל אדוורדס.
האם יש לך חשבון בגוגל אדוורדס?