חלק ראשון
בכתבה הזו תוכלו ללמוד כיצד לייצר כותרות מוכרות ובקלות! מייל שיווקי הוא אחד האמצעים המשמעותיים ביותר בשיווק באינטרנט, ולמעשה, כל מה שעליכם לעשות כדי לשפר את השיווק שלכם באינטרנט ולייצר מיילים שיווקיים בעלי אחוז המרה גבוה – הוא לקרוא את הכתבה הזו עד תום וליישם את ההמלצות שבכתבה בפעם הבאה שאתם שולחים מייל שיווקי לרשימת התפוצה שלכם. למה זה חשוב?
באווירה התחרותית של היום יש לכם רק 3 שניות לתפוש את תשומת הלב של מקבל המייל השיווקי שלכם לפני שיחליט אם לקרוא או למחוק את המייל! להיות או לחדול! אורך חייו של המייל השיווקי שלכם תלוי לחלוטין באיכות הכותרת שלו! כלומר – אתם חייבים לדעת כיצד לייצר כותרות שמוכרות היטב! מוכרות את התוכן שיש לכם להציע, את המוצר או השירות.
בואו נחדד לרגע את הנקודה – מה הדבר הראשון והיחיד שהנמען רואה במייל השיווקי שלכם – את הכותרת, את כתובת השולח ואת התאריך. בהנחה שאתם עדיין לא מספיק מוכרים כדי שרק השם שלכם ימכור, ובהנחה שהתאריך לא ממש מרשים את אף אחד כל כובד המשקל מונח על כתפי הכותרת – לפתוח את המייל או לסמן איקס ו delete ?
לפני שנתחיל במלאכת כתיבת הכותרות המוכרות, עליכם להבין קצת יותר לעומק כיצד פועל המוח האנושי ומה מניע אותו לפעולה. על פי הפסיכולוג הנודע, אברהם מסלאו, ההתנהגות האנושית מושפעת תמיד על ידי אחד מחמשת הצרכים, כאשר הוא טוען שהצרכים האלו עומדים בסדר היררכי, ועד שהצורך הראשון לא ימולא לא ישאף לשני וכן הלאה, ואלו חמשת הצרכים על פי מסלאו ולפי הסדר ההירארכי שלהם – אם אתם מכירים את התאוריה – תמשיכו אתי כיוון שזה רק יחדד לכם את הנקודה ויסייע לכם להכין כותרות טובות יותר!
ולעניין מסלאו והצרכים מלמטה למעלה בסדר עולה:
הצורך הבסיסי – כולל צרכים שימנעו רעב, צמא, מחסה, ביגוד וכיו"ב..
הצורך בביטחון – ביטחון כלכלי
הצורך הרגשי – שאוהבים ומעריכים אותי ואת מה שאני עושה, הצורך בחברה וקבלה
הצורך בהכרה – הצורך האנושי להשיג יעדים נשגבים ולזכות בהכרה, ובתשומת לב על הישגים אלו
הגשמה עצמית – הצורך האנושי להגיע למקום בו הגשים את מטרותיו במלואן
כשאתם מודעים לצרכים הבסיסיים והנעלים של המין האנושי, אתם תשלבו בכתיבת הכותרות שלכם מענה לצרכים הבסיסיים, הכלכליים, הרגשיים והנעלים של הקוראים שלכם. אתם תכתבו את הכותרות שלכם ברגש ואפילו בתשוקה!
ונחזור להתחלה – זכרו יש לכם בדיוק 3 שניות לתפוש את תשומת הלב של הקורא הפוטנציאלי של המייל שלכם, אם הכותרת שלכם לא תתפוש את תשומת לבו מיידית הוא פשוט יעבור הלאה ולעולם לא ישוב, וכעת נסקור כמה טכניקות יעילות בהן משתמשים קופירייטרים מקצוענים ומגיעים לתוצאות מעולות:
אסטרטגיית הנעה לאתר – שימוש ב "איך – How to" …
אין לכם מושג כמה המילה איך לייצר כותרות מוכרות ? איך לגרום לילדים שלכם אושר בכל יום ? איך להצליח בלימודים מבלי להתאמץ? איך… אנשים שואלים את גוגל איך וכשאתם מעלים כותרת שתסביר איך עושים… זה עובד! זה מגדיל את סיכויי הקריאה של המייל ב – 500% וזה בדוק מחקרית!
אסטרטגיית יצירת אינטראקציה עם גולשים – שאילת שאלות
האם נמאס לך לקום בכל בוקר לעבודה ולעבוד קשה מבלי לזכות בהערכת הבוס שלך? האם נמאס לכם מהפקקים בדרך לעבודה? האם נמאס לכם לעמוד בתור ממושך?
תשאלו שאלות שהתשובה עליהן ברורה, מתוך הבנה שאתם דורכים על נקודה כואבת שהרבה אנשים מחפשים לפתור.
גם שאלות פשוטות יותר וכואבות פחות יכולות לענות על שלב אחר בהירארכיה של מסלאו, גבוה יותר – משהו כמו – מי רוצה לדעת כיצד לכתוב כותרות מעולות? מי רוצה שיווק שעובד לעסק שלו בעלות אפסית? מי רוצה?
שאלות פשוטות ועדיין מייצרות כותרות מושכות!
אסטרטגיית הנעה לפעולה – פקודה!
הכפילו את הכנסותיכם תוך שנים עשר חודשים!
כותרת פקודה מתמקדת ביתרון החשוב ביותר של המוצר או השירות שאתם מציעים. זו כותרת שממגנטת את תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי שלכם מיידית ומושכת אותו להמשיך ולקרוא.
אסטרטגיית יצירת גירוי – חדשות וחדשנות
"פריצת דרך אדירה בתחום הפרסום הדיגיטלי"
אנשים אוהבים חידושים וחדשנות ולהיות הראשונים שידעו/שמעו/קנו… זו כותרת שמטרתה לספר על מוצר/שירות חדש וחדשני שאין כמותו – התמקדו בחידוש שיש במוצר שלכם ותעלו אותו לכותרת.
אסטרטגיות שיווק מתקדמות: עדויות ונתונים
"בוגרי הקורס מדווחים – המכירות עלו ב 35% בתוך חודש בעקבות קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות של סושיאל ליד"
עדויות חיוביות, נתונים על הצלחה, הוכחת יכולתו של המוצר או השירות להיות משנה חיים או לשנות את התוצאות העסקיות של העסק שלכם – זה מושך, זה מסקרן וזה יגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם להמשיך ולקרוא את המייל השיווקי ששלחתם אליו.
שימוש במילים מוכרות בכותרות
ישנן מילים או צמדי מילים שמוכרות מעצם היותן שם בכותרת, בואו נעבור במהירות על כמה מהן:
בקלות, בחינם, במבצע, חדש, פריצת דרך, התגלה/גילוי, רב ערך, מוכח, שיפור מיידי בתוצאות, סוד/הסוד/הסודי, תחסכו/חיסכון, מובטח,
הסיבה שמילים אלו מצליחות למשוך את תשומת הלב וגורמות ליותר אנשים לקרוא היא שהן מעוררות רגש שעונה על אחד הצרכים בהיררכיה של מסלאו
יש מילים נוספות שחשוב לשלב בכותרת כדי להניע את הקורא שלכם לפעולה מיידית – עליכם להגדיר דחיפות – עוד היום, עכשיו, מיידית, מיד, כבר עכשיו, ברגע זה
כיצד אתם מנסחים את הכותרות של המיילים השיווקיים שאתם שולחים? באילו טכניקות, אם בכלל, אתם משתמשים? נשמח לרעיונות שלכם, הצעות ושאלות ממש כאן למטה בתגובות, ואנו מבטיחים לענות לכל תגובה שלכם ולקבל כל הערה בפתיחות רבה
רוצה חברה שתנהל עבורך את השיווק במייל? ואסטרטגיות שיווק נוספות?
פשוט להרים טלפון: 09-7447740 או להשאיר פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה, ואנחנו נחזור בהקדם:
כתבה מעניינת!!
היום כדי להצליח בעסקים בעזרת האינטרנט חשוב לדעת לשווק את העסק בצורה הטובה ביותר !
רק כך מגיעים לתוצאות הטובות ביותר בלי לדעת את זה העסק לא יצמח כמו שאתה רוצה או אפילו יביא לקריסתו.
הכותב מומחה לשיווק באינטרנט.
הי ליאור,
צודק לחלוטין! ושליחת מייל שיווקי היא אחת הפעולות היעילות ביותר בשיווק עסק בכלל ובשיווק באינטרנט בפרט.
מוזמן לחזור ולהגיע לכתבות הבאות 🙂
אירית
נהנתי לקרוא את המאמר
נרשמתי גם לרשימת התפוצה
אני מאמין שאקבל מיילים שיתנו ויוסיפו לי ערך
תודה רבה