בלי תנועת גולשים משמעותית – אפשר לסגור את החנות אונליין שלך! הנעת תנועה לאתר הסחר האלקטרוני שלך מסייעת בהכנסת לקוחות רלוונטיים באתר המכירות שלך. בעלי אתרי סחר רבים משקיעים זמן רב בנראות האתר ועמודי המכירה, אבל לא במה שבאמת יכניס להם כסף, בסופו של יום: שיווק במטרה להביא לקוחות לחנות הוירטואלית. חלק מהטקטיקות עליהן נמליץ בכתבה יצריכו ממך ניסוי ותהיה רבים, ובכל מקרה מדובר בתהליכים ארוכי טווח ולא ב"בום וגמרנו".
בכל אופן, במידה ומחויבותך להצלחת האתר ורצינותך הם כנים ואמיתיים, עליך להבין כי עליך להקדיש זמן רב ומאמץ בכדי להכניס עוד ועוד לקוחות פוטנציאליים לאתר. הנה 7 הטקטיקות הטובות ביותר לשנת 2017:
1. פרסום בפייסבוק ככלי להנעת לקוחות לאתרי סחר אלקטרוני: בשנת 2017 אין דרך להתחמק מזה, מרבית הקהל נמצא בפייסבוק! אפשרויות הפרסום בפייסבוק הן רבות ומדויקות וניתן למצוא את הקהל הנכון ולשדר לו את המסרים שלך שיסקרנו וימשכו את הקהל לעמודי מכירה ספציפיים.
חשוב להבין כי מכירה בלבד תשעמם את הקהל, לכם חשוב לשלב מודעות על מוצרים ומבצעים לצד הנעת תנועה לפוסטים שכל מטרתם ליצור הנאה וערך לקהל הלקוחות במטרה ליצור קהילה מתעניינת. בפייסבוק יש מספר רב של אסטרטגיות לבניית מודעות, ובהתאם לסוג החנות, לסוג המוצרים ולסוג הלקוחות יש לבחור את האסטרטגיה לכל מודעה.
במידה ואין לך ידע בפרסום בפייסבוק או שניסיתי לפרסם ללא הצלחה, אנו מקיימים את הסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק, שהיא הסדנה הטובה בתחומה ובמחיר מפתיע! הפרטים המלאים בקישור הבא: הסדנה לפרסום מתקדם בפייסבוק בדגש NLP
עוד כלי מגניב לשיפור המודעות שלך בפייסבוק, זה אתר שניתן למצוא בו את הפוסטים של המתחרים, לראות אילו סוגי תוכן מצליחים ולקבל השראה, מוזמנים להיכנס ולבדוק: http://fb-search.com/search/2. העלאת תכנים לבלוג במטרה להניע תנועה לחנות הוירטואלית שלך:בלוג הוא המקום בו נבסס את המומחיות שלנו ואת הייחוד שלנו מול הלקוחות שלנו. בבלוג נציג עמדות עומק לגבי עולם התוכן שלנו, לדוגמה אם אנחנו מקדמים אתר אופנה, חשוב ליצור בלוג אופנה בו אנחנו מספרים מה הטרנדים החדשים לשנת 2017, אלו צבעים יובילו את אופנת האביב, אלו אקססורייז ישלטו, ומה למותג שלנו יש להוסיף או להעשיר את ה"פאשניסטיות" שאוהבות להגיע מעודכנות לכל מקום. לעומת זאת אם יש לנו חנות שמוכרת בגדי נוחות, הבלוג שלנו יעסוק באיכות הבדים, בגזרות נוחות, בעמידות לאורך זמן, בכביסה קלה וכיו"ב. מה שמאפיין את הקהל שמחפש בגדי נוחות.
בכל כתבה בבלוג חשוב להפנות למוצרים בחנות הוירטואלית, שהם הדוגמה לנושא הכתבה. אם דיברנו על הצבעים הבולטים באביב הקרוב וציינו שבאביב הקרוב ישלטו צבעים פסטלים, נעביר את הגולשים לעמודי מוצרים בהם פריטים אביביים בגוונים האופנתיים, שיוכלו כבר לרכוש.
חשוב לכתוב בשפה שמאפיינת את המותג ולקוחותיו, ולשמור על תוכן איכותי וקבוע, ליצור הרגל להתעדכן בתחום בבלוג שלך.
3. כל פוסט בכל הרשתות החברתיות חייב להכיל קישור לחנות הוירטואלית שלך:באחת הפעמים העלינו ללקוח פוסט מעולה על התחום שלו בפייסבוק. כשגילינו שהיו מעל 100 אלף חשיפות אורגניות התבאסנו רצח שלא היה קישור לחנות הוירטואלית של הלקוח.
אין דרך לדעת איזה תוכן יתפוס את לב הלקוחות ויהפוך לויראלי, אין דרך לתכנן הצלחה, יש הצלחה קבועה ויש את הפוסט הזה שפתאום זוכה להצלחה היסטרית, וההימורים של המשווקים לא תמיד צופים את ההצלחה הזו, היא פשוט מפתיעה אותנו וסוחפת. ואז אם אין קישור לאתר, זה פשוט חבל מאוד.
אז מה ההמלצה? בכל פוסט עסקי ברשתות החברתיות תעלו קישור לחנות הוירטואלית שלכם, תמיד! גם אם זה פוסט שכל מטרתו ליצור שיחה עם הקהל, להצחיק, להפתיע, לרגש, לשתף – בכל מקרה, שיהיה קישור לחנות הוירטואלית שלך.
4. הוכחה חברתית היא הבסיס המוצק ביותר להצלחת המכירות שלך:שימו לב, לא סתם אתרים כמו אי-ביי או אמזון נותנים לחנות שלכם אצלהם דירוג שנסמך על שביעות רצון הרוכשים מכם. יתרה על כן, כשנכנסת לאתר סחר וראית מוצר
שנראה טוב, מה החשש העיקרי שלך לקנות? איך אדע אם המוצר טוב? איך אדע אם בעלי האתר באמת יישלחו לי את המוצר? איך אדע שזה נראה במציאות כפי שזה נראה באתר? ועוד שאלות, לא ככה?
מחקרים של המשווקים הגדולים בעולם מוכיחים כי עדויות אותנטיות של לקוחות שרכשו מגבירים את הביטחון של הלקוח האקראי לבצע את הרכישה הראשונה שלו.
לכן מה עליכם לעשות? לעודד את הרוכשים להשאיר המלצה. בסוף תהליך הרכישה, במייל אוטומטי שיישלח לאחר הרכישה ויציע הטבה לממלאים את המשוב, כל דרך אפשרית ליצור ביקורת חיוביות באתר. ביקורות שיגדילו את שיעור הרכישות באתר הסחר שלכם.
5. מגזינים בנישה שלכם, בלוגרים ומובילי דעה: עשו מנהג קבוע לשלוח בכל שבוע מוצרים לבלוגרים, מערכות עיתונים של מגזינים מהתחום שלכם, מובילי דעה בפייסבוק ובאינסטגראם, בתמורה לכתיבה על המוצרים והפצת התמונה ברשתות החברתיות המובילות או במגזין שלהם. זו דרך נהדרת לפרוץ לקהלים חדשים ורלוונטיים, ועם המלצה חמה של הבלוגר או מוביל הדעה החביב עליהם. זה שהם סומכים על דעתו ורוצים להיות כמותו – זו אסטרטגיה חזקה במיוחד!
אחת לכמה זמן אנחנו מבקשים מהבלוגרים ומובילי הדעה שמחוברים אלינו לסקור עבור לקוחותינו מוצרים, כמעט תמיד הסקירה מסתיימת בגל רכישות מאסיבי באתר הסחר של הלקוח, ולא רק במוצרים שנסקרו, בעיקר במוצרים שנסקרו, אך גם רכישות של מוצרים נוספים, כמה זה מגניב? מאוד מגניב ושווה.
6. שיווק במייל ויצירת מועדון לקוחות ככלי להנעת תנועה לאתר הסחר האלקטרוני שלך: מומחי השיווק הגדולים בעולם מזמן הכריזו כי: "כגודל הרשימה – גודל ההצלחה במכירות" ובכן ברור שהגודל קובע, אך גם איכות הרשימה קובעת! ולכן יצירת מועדון לקוחות עם מודל הטבות מושך הוא כלי משמעותי להנעת תנועה לאתר הסחר האלקטרוני שלך. אם אין לך מועדון לקוחות וברצונך ליצור מועדון לקוחות ואינך יודע כיצד, כדאי לקרוא את הכתבה הזו: שבעה רעיונות ליצירת מועדון לקוחות שבאמת יחזיר את הלקוחות אליכם שוב ושוב.
ולמעשה המייל הוא כלי רב עוצמה להנעת תנועת לקוחות לאתר. בדרך כלל מרבית החברים במועדון הלקוחות מכירים את המותג ומחבבים אותו, ויהיה הרבה יותר קל ופשוט למכור להם מאשר לכל אחד אחר.
במידה ויהיה לכם מודל הטבות קל וברור לחברי המועדון, ותקשורת לא מציקה במייל, הלקוחות יפתחו את המייל שלכם, יעבור לעמודי המכירה שלכם, וירכשו עוד ועוד מוצרים.
כדי לשלוט בשיווק במייל צריך לדעת עוד כמה וכמה דברים על השיווק במייל, כדאי להוריד את המדריך הבא: "המדריך הטוב ביותר לשיווק במייל".
כמובן שהצלחת השיווק במייל נעוצה בדרכים להגדלת הרשימה, בניסוח הכותרות של המיילים, בניסוח המיילים עצמם, בהנעת תנועה מהמיילים לאתר הסחר האלקטרוני שלך, בתדירות שליחת המיילים ועוד – תשובות לשאלות אלו ועוד הרבה יותר, תמצאו במדריך.
7. שיתופי פעולה כבסיס להגדלת התנועה בחנות הווירטואלית שלך:יש מספר דרכים יעילות ליצירת שיתופי פעולה שיניעו תנועה לאתר הסחר האלקטרוני שלך:
א.כתיבת כתבת אורח בבלוג של קולגה. אם נחזור לדוגמה של אתר סחר לממכר אופנה, ודאי יש בלוגים נוספים של אופנה, חוץ מהבלוג שלך, אפשר לכתוב פוסט אורח אחת לחודש, למשל באתר אחר, עם קישור לאתר הסחר האלקטרוני שלך.
האתר המארח זוכה לתוכן איכותי חינם. ולנו יש עוד תנועה לאתר שלנו. חשוב מאוד לזכור! כשאנחנו כותבים כאורחים של אתר אחר, אנחנו לא מוכרים! אלא ממתגים. נותנים עצות חכמות, מדברים על הטרנדים, מספרים סיפור, ובסוף רק שמים קישור לאתר שלנו כאינדיקציה להיכרות עמך, מי שירצה לדעת מי אני ומה אני עושה, יוכלו לגלוש לאתר שלי ולהתרשם. מעין הוכחת יכולת… זו דרך להניע הרבה יותר אנשים להתעניין בך, מאשר לנסות למכור להם עכשיו ברגע הזה!
ב. מועדוני לקוחות גדולים: אם יש לך דרך לתת הטבות למועדוני לקוחות גדולים ובכך להגיע לקהל גדול, ובתנאי שיש לך יכולת לעמוד בכמויות הטראפיק והרכישות שזה יעשה לך, זו דרך נהדרת להכניס תנועה לחנות הוירטואלית שלך.
ג. אם נחזור רגע לדוגמה של חנות וירטואלית לממכר אופנה, ניתן ליצור שיתוף פעולה עם אתר סחר לממכר קוסמטיקה, או תכשירים לטיפוח השיער וכיו"ב. להמליץ לקהל לקוחותינו על החנות של התחום המשלים לתחום שלנו, ובמקביל לבקש מהם לשלוח מייל לחברי המועדון שלהם ולהמליץ על החנות הוירטואלית שלנו. ברור שמדובר באתרים עם תוכן משלים ולא תוכן מתחרה.
עכשיו תורך לגשת לעבודה ולהתחיל ליישם את ההמלצות שמופיעות בכתבה, נשמח אם תספרו כאן בתגובות על הצלחות שלכם בהגברת התנועה לאתר בעקבות ההמלצות בכתבה.
בנוסף, אם אתם מחפשים חברה מקצועית לשיווק באינטרנט ולקידום אתרי סחר אלקטרוני, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון: 052-7756200 או להשאיר פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה.