לאחר ביקור ורכישה באתר שלך, או לאחר התקלות קצרה בבלוג החברה, לקוח נרשם לקבלת מיילים מטעם העסק. עבור המשווק, זוהי מערכת היחסים השבירה והקשה ביותר לשימור. שכן, כל צעד מוטעה עלול להוביל לטרגדיה בהתכתבות האלקטרונית – להגיע אל דואר הזבל.
ספקי שירותי האינטרנט (ISPs) עוקבים באופן מתמיד אחר הרגלי המשתמשים וכך, עלולים לגרום למיילים השיווקיים שלך להגיע היישר לדואר הזבל.
ספקי שירותי אינטרנט מסויימים הלכו אף רחוק יותר וכעת ממיינים את המיילים באופן אגרסיבי יותר:
G-MAIL למשל, הציגה לאחרונה את "עדיפות הדואר הנכנס", אפליקציה אשר לומדת למיין את המיילים על בסיס התנהגות המשתמש. באופן אוטומתי, האפליקציה מזהה מיילים חשובים לפי אלו שנקראו בעבר ונענו על ידי המשתמש ולפי מיילים אשר סומנו על ידו כ"חשובים".
G-MAIL עושה שימוש במעורבות המנוי כדי לסמן את סדר החשיבות עבור המשתמש ובכך מקשה מאוד את מסע המיילים שלך.
HOTMAIL עושה סינון דומה. היא מחשבת את מעורבות המשתמש לפי מיילים שנקראו ואז נמחקו על ידי המנוי, מיילים שנמחקו מבלי להיפתח, מיילים שנענו ואת התדירות שבה התקבלו ונקראו מיילים מאנשי הקשר כדי לקבוע מהו משלוח ראוי.
כדי לנהל מייל שיווקי טוב, עליך לדעת קודם כל – מהן הסיבות שבגללן מנויים מבטלים את ההרשמה מאותם מיילים:
54% מהאנשים טוענים שהמיילים נשלחו בתדירות גבוהה מדי.
49% מהאנשים מצאו את תוכן המיילים לרפטטיבי או משעמם עם הזמן.
25% מהאנשים מצאו את תוכן המיילים לבלתי רלוונטי.
13% מהאנשים טוענים שהנסיבות השתנו (עברו דירה, התחתנו, שינו עבודה וכן הלאה).
8% מהאנשים החליפו לחברה אחרת שמספקת מידע טוב יותר.
6% מהאנשים מצאו צורה אלטרנטיבית לקבלת אותו מידע (בלוגים, פייסבוק וכו').
ברגע שאינך מעניין עוד את המנויים, 67% מהם יבטלו את ההרשמה, 17% מהם ימחקו את המיילים שלך מבלי לפתוח אותם, 8% יסמנו את המיילים שלך כדואר זבל, 6% פשוט יתעלמו מן המיילים ו2% מהם, יפעילו פילטר בתוכנית המייל שלהם.
כדי לשמור על המיילים שלך בתוך רשימת הדואר הנכנס של המנוי ובו בזמן להשאיר את המנויים מחוייבים ומעוניינים; עליך קודם כל ולפני כל דבר אחר, לאפשר למנוי לבחור באופן מודע קבלת מיילים מן החברה. ניתן אף לוודא את הבחירה בבחירה נוספת המהווה אישור כי המנוי רוצה לקבל ממך מיילים – התנהלות זו תבנה אמון וביטחון במותג שלך.
תבנה תוכנית "קבלת פנים" ויישם אופציות להעדפות ותדירויות עבור המנוי שלך. בצורה זו אתה יוצר קשר עם קהל הלקוחות שלך על התנאים שלהם, דבר שיעזור לך לבנות מחוייבות.
בקש מן המנויים שלך להוסיף את כתובת המייל שלך אל "פנקס" הכתובות שלהם. זוהי צורת החנופה הטובה ביותר והיא תפגין מחוייבות לפיקוח של ספקי שירותי האינטרנט!
תעקוב אחר תגובות המנויים שלך. שינויים במחוייבות המנויים כלפי המותג יכולים לקטוע באופן ישיר את משלוח המיילים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם באמצעות המייל השיווקי? SocialLead Communications מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט. צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740 או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל.
שלום אירית,
למה הכוונה ליישם אופציות להעדפות ותדירויות למנוי – איך עושים את זה ?
על איזו מערכת את ממליצה שמאפשרת ליישם אופציות להעדפות ותדירויות לגבי המנויים שלנו ?
יש מערכות שמאפשרות בהקלדת מנוי חדש לציין העדפות ולבנות קבוצות משנה,
לא כל מידע שלכם מעניין את כולם,
אם תחלקו את המידע בין הנמענים בהתאם להעדפות,
אחוזי הפתיחה יעלו, כמות הנושרים תקטן,
והתגובה לדיוור תהיה חיובית הרבה יותר.
כנ"ל לגבי תדירות, ניתן לקבוע באיזו תדירות מדוורים לכל קבוצה.
יש הרבה מערכות שיודעות לעשות זאת, אין לנו כוונה להמליץ על מערכת אחת כאן,
אך סביר להניח שאת מכירה את המובילות שבהן,
ולדעתי יש אפשרות לקבל תקופת ניסיון בכל אחת מהמערכות
ובפרק זמן זה, תוכלי לזהות באיזו מערכת נוח לך לעבוד.
בהצלחה
כתבה תמציתית וטובה
אם אני מבין נכון רובה מתבסס על מאמר אמריקאי , מה ההתאמות לישראל ?
תודה על החומר
הי אופיר,
תודה רבה על תגובתך כאן אצלנו.
לגבי שאלתך, הנתונים מתייחסים לנבדקים בארה"ב,
כך שייתכן שהאחוזים בישראל שונים,
אך ברמה העקרונית מה שמעניין אותנו כמשווקי אינטרנט
הוא מה הגורמים שיכולים להועיל או לשנות את שיעור הפתיחה של
המיילים השיווקיים, ומה עלול לגרום למנויים לנטוש.
לדעתי הנתונים משקפים את אותן רעות חולות מהן סובלים
המיילים השיווקיים שלנו, ולא נותר לנו אלא לקחת את המידע
ולחשוב כיצד אנו משפרים את כמות המידע הניתנת לכל נמען,
את סוג המידע הניתן לכל נמען, את תכיפות המידע הניתן לכל נמען.
והיום מערכות השליחה מאפשרות לפלח נתונים אלה עבור כל נמען –
כך שלא נותר לנו אלא להשתמש ביכולות הקיימות במערכות השונות.
בהצלחה,
אירית