בואו נתחיל לשווק באינטרנט וכדי שלא יתפשו אתכם ללא הז'רגון המקצועי הכנו לכם "תרגומון" כיס לדרך שתוכלו לנהל שיחה שוטפת במדיה חברתית, אתם מוזמנים להוסיף בתגובות ערכים נוספים או תיקון לערך קיים, אנחנו נתייחס לכל תגובה ובמידת הצורך נוסיף ונתקן, יריית הפתיחה נורתה הניצחון תלוי גם בכם, מוזמנים להתחיל:
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח| ט | י | כ | ל | מ | נ | ס | ע | פ | צ | ק | ר | ש | ת |
אי-ביי
אתר הסחר האלקטרוני הגדול בעולם! כל אחד יכול לפתוח חנות ווירטואלית באי-ביי ולמכור עליה כמעט כל דבר, בלי מלאי וב"שכר דירה" הנמוך ביותר.
איי,סי,קיו
ICQ תוכנת העברת מסרים מיידיים, וזו בעצם תחילתו של עידן
אין-בוקס
ע"ע דואר נכנס
אינטראקציה
תגובות, לייקים, התייחסות ויצירת קשר עם יוזרים שונים במרחב הווירטואלי. פעם היה pen pal "חבר לעט" היום בעידן ה ווב 2.00 קוראים לזה חבר ווירטואלי.
אירוח אתרים
כל המידע הקיים ב"אתר האינטרנט" שלנו שוכן בשרת מסויים ש"מארח" את האתר שלנו. בעלי השרת הם עסק ל"אירוח אתרים".
אירוע-איוונט Event
אפליקציה בפייסבוק המאפשרת לעדכן את כל החברים על אירוע שמתקיים.
איתור מידע
חיפוש מידע באינטרנט ואיתורו.
אס.אי או
SEO search engine optimization אופטימיזציה של אתרי אינטרנט והתאמתם לעכביש של גוגל בעיקר. החל בכתיבת קוד נקי, דרך הפניית קישורים חיצוניים ופנימיים, עמודי תוכן ומילות מפתח רלוונטיות.
אס.אם.או
SMO Social Media optimization תפקיד חדש בארגונים שילך ויתרחב לכלל החברות סמנכ"ל מדיה חברתית.
אס.אם.אם
SMM Social Media Marketing שיווק במדיה חברתית. היום לתחום הישווק נוספה זרוע נוספת – שיווק במדיה חברתית.
אפיליאציה
הפנייה לגורם עסקי/מסחרי לשם קבלת תגמול כספי. יש הרבה מאוד סוגים של אפיליאציות ובסיס הרעיון ששני הצדדים מרוויחים… התגמול הוא עבור המרה. המרה יכולה להיות: "קליק" או "ליד" או "עסקה". ובהתאם התגמול. יש דרכים שונות לעקוב אחר "הזנב" ולדעת האם הלקוח הגיע דרך ה"אפיליאטור", או ממקור אחר.
אפליקציה
"יישום" קוד כלשהו שמאפשר ביצוע פעולות שונות במרחב הדיגיטלי.
אקספלורר
הדפדפן של מיקרו-סופט. מאחר ומיקרו-סופט היא חברה שכולם אוהבים לשנוא, למרות הפופולאריות של אקספלורר הגיקים האמיתיים גולשים בדפדפנים אחרים.
אשטון קוצ'ר
"מייקל קלסו" משנות השבעים ושחקן מבוקש בהוליווד, אבל הוא ייזכר כמי שקידם את נושא הטיפול בשחפת ביבשת השחורה ורתם לצורך כך את ביל גייטס והכלי בעזרתו הוא הצליח לפרוץ לתודעה באון נרחב ביותר הוא – "טוויטר". חשבון הטוויטר של קוצ'ר מונה כמה מיליון עוקבים והוא "צייצן" די כפייתי.
אנאליטיקס
ע"ע סטטיסטיקות
אר.או.איי
ROI – return on investment החזר על ההשקעה, ניתוח השקעה בזמן ובכסף ובהתאם גוזרים את עלות ההוצאה והאם יש החזר על ההשקעה בצורה של הכנסות ישירות או עקיפות כתוצאה מההשקעה.
אף.בי.אם.אל (FBML)
FBML אלו קודים שדי דומים ל HTML ולמעשה זו שפת התכנות בפייסבוק
איי.פריים
I-frame קוד של פייסבוק המאפשר להטמיע עמוד שלם של האתר שלכם לדף הפייסבוק שלכם, ואפילו להפוך אותו לעמוד הנחיתה של הדף.
אינפו
INFO קיצור של אינפורמיישן – מידע, בפייסבוק האינפו הוא המקום בו אתה מספר על עצמך או מברר אצל חבריך מי הם, מה הם עושים, היכן הם מתגוררים ועוד… בדיקת רלוונטיות, אם תרצו…
אפ-לואד
ע"ע העלאה
אהבתי
LIKE או אהבתי לבעלי פרופיל דובר עברית, הדרך של פייסבוק לתמצת בין חברים "תשומת לב" חיובית בין חברים. יש שכינו את הלייק "הקלות הבלתי נסבלת של הלייק" בשל הקלות של לחיצת הכפתור מבלי להטביע חותם של ממש ייצור קשר שיחה תגובה….
און-ליין
On-line במצב מקוון, בקשר, על הקו….
אוף-ליין
Off-line לא מקוון, לא בקשר, מנותק…
בלוג
BLOG מעין "טור אישי" במרחב ווירטואלי. כל אחד יכול לפתוח בלוג, אין צורך להתחבר למערכת עיתון כלשהי והתכנים אינם הדוקים ובדוקים כמו של עיתונאי שמחוייב בהצלבות מידע ואימות נתונים. על מנת לבנות בלוג אמין, בעל הבלוג חייב לנקוט בקו אמין ואחד המספק תוכן איכותי ומעניין שמושך קוראים לחזור ולקרוא בבלוג. לכל בלוג יש אפשרות למשוך חברים או נרשמים שיוכלו לקבל את תכני הבלוג אליהם למייל. פעמים רבות איכות הבלוג נמדדת במספר הנרשמים, אך כמובן שלא רק.
בלוגספירה
המרחב הבלוגי. האטמוספירה הבלוגית ברשת….
בלוגר
אדם המנהל בלוג בעל עוצמת השפעה והדבקה וויראלית גבוהים מה שהופך אותו למבוקש בקרב חברות מסחריות ואחרות שמוצאות אותו כבעל השפעה על קהל היעד שלהם.
ביט.לי
אתר המאפשר לקצר כתובות URL ל – 140 תווים ולהתאים את הכתובות לציוץ בטוויטר.
באזז
שיווק מפה לאוזן שנתפש כ"אש בשדה קוצים" יצירת רעש, משיכת תשומת לב לעניין מסויים.
בוק-מרקינג
יצירת קישור לאתר אינטרנט אחר שחביב במיוחד על המשתמש. ישנם אתרי BOOKMARKING בהם ניתן לסמן תוכן שחביב עליכם במיוחד – למשל עמודים נבחרים באתר שלכם, או כתבה מרתקת שקראתם.
בקשת חברות
זו לא כיתה ג'…. בקשת חברות היא הדרך לקשר בין ה"יוזר", כרטיס המשתמש שלכם, לבין כרטיס משתמש של אחר. ברגע שנוצר החיבור – אתם חברים ווירטואליים.
גוגל
מנוע החיפוש הגדול והנחשב בעולם. הצלחתו של גוגל כה גדולה עד שהפך משם אתר לשם פועל – כשמישהו מחפש משהו תאמרו לו "גגל את זה" "google it"
ג'י מייל
הדואר האלקטרוני של גוגל הוא ג'י מייל G-mail והוא אחד הנפוצים בעולם, וגם אחד הנוחים ביותר לשימוש
ג'מבו
ג'מבו מייל – שירות לשליחת קבצים גדולים במייל עד 2 ג'יגה, שיתוף קבצים גדולים, תמונות, מוסיקה, סרטים והכל בדרך פשוטה ומהירה.
http://www.jumbomail.co.il/About.aspx
ג'ומלה
מערכת לניהול תוכן, המאפשרת פרסום התוכן שלכם באינטרנט בקלות יחסית
דוט.נט
דוט נט היא סביבת עבודה המכילה את כל השדרוגים והחידושים מבית מיקרוסופט. הן מצד האינטרנט והן מצד התוכנה.
דיג
אתר שיתוף קבצים מהגדולים והמשמעותיים בעולם. אתרי bookmarking לא כל כך תפשו בארץ, אבל חשוב לדעת שגוגל מאוד אוהב אותם, ושיתוף תוכן באתרים אלו מזכה אתכם בקישור נכנס לאתר שלכם כמעט באופן מיידי.
http://digg.com/news
דלישס
אתר שיתוף קבצים מהגדולים והמשמעותיים בעולם. אתרי bookmarking לא כל כך תפשו בארץ, אבל חשוב לדעת שגוגל מאוד אוהב אותם, ושיתוף תוכן באתרים אלו מזכה אתכם בקישור נכנס לאתר שלכם כמעט באופן מיידי.
http://www.delicious.com/
דף פייסבוק
פייסבוק מאפשר לכל "יוזר" "משתמש" לפתוח דפים לצורך התנהלותו העסקית, ארגונית. בדף מתנהלות חברות וארגונים ויש הרבה מאוד יישומים שניתן להשתמש בדף ואינם זמינים לפרופילים האישיים. לדף יש כוח רב ואחד מסגולותיו – גוגל סורק את הדף ומעלה את הסטאטוסים והקישורים בהתראות. חשוב מאוד מבחינת קידום אתרים.
דה מרקר קפה
רשת חברתית של הדה מרקר מבית עיתון "הארץ" לדה מרקר יש קצב פעילות איטי ונינוח והוא מקבץ בתוכו מאות אלפי גולשים המעלים פוסטים מדי יום בכל נושא שתירצו כמעט. כמו כן לאתר רשת פורומים בהם מתקיימים דיונים בנושאים רבים ומגוונים.
דף נחיתה
דף נחיתה הוא עמוד מעוצב ומתוכנן היטב שצריך להתאים להנעה לפעולה מוגדרת. בדרך כלל עמוד נחיתה הוא עמוד אליו מניעים תנועה באמצעות פרסום ממומן או באמצעות הפניית תנועה מבלוג או מאתר אחר.
דאון –לואוד
ע"ע הורדה
דיונים-דיסקשיינס
אפשר להעלות לדפים, לקבוצות ואפילו לפרופילים שלכם ברשתות החברתיות ובפורומים נושאים לדיון, וכל החבר'ה מוזמנים להביע את דעתם.
דואר נכנס
דואר נכנס, יש לכל חשבון מייל את הדואר הנכנס שלו, גם לחשבון הפייסבוק, לינקד אין ושאר מדיות חברתיות יש דואר נכנס, בחלק מהרשתות מוגבל לחברים בלבד באחרים פתוח לכולם.
הוסטינג
ע"ע אירוח אתרים
הוט מייל
HotMail הוט מייל – דואר אלקטרוני מבית מיקרוסופט
הלו טקסט
אתר שמאפשר לך ניהול נכון של הסטאטוסים שלך בין הרשתות החברתיות השונות. מאפשר עדכון סטאטוס בכל הפרופילים החברתיים שלך בלחיצת כפתור אחת.
היפר קישור
Link קישור מנקודה אחת ברשת האינטרנט לנקודה אחרת. קישור יכול להיות בין עמודים פנימיים באתר, או מאתר אחד לשני. גוגל חולה על לינקים פנימיים וחיצוניים. כלי עזר לקידום האתר.
האקר
כיום מכנים האקרים אנשים שעושים פשיעה אלקטרונית, אבל המונח האקר הוא בעל משמעות אחרת. למעשה, האקר הוא אדם החוקר את עולם המחשבים, לא כדי להציק לאחרים או לגרום נזק אלא מתוך התעניינות והרחבת אופקים. האקר הוא מתכנת מוכשר שרוצה לבדוק את גבול היכולת שלו.
הגדרות חשבון
המדיה החברתית מאפשרת לכל אחד להגדיר עם מי הוא רוצה להיות בקשר את מי הפרופיל שלו מייצג, כמה התראות הוא יקבל לאי-מייל וממי. לכל רשת חברתית חוקים משלה, וגם זה דינאמי.
הגדרות פרטיות
רבים נמנעים מלהתחיל לנהל חיים במדיה החברתית מחשש לפרטיותם. באזור הזה של הפרופיל שלכם תוכלו לקבוע בדיוק מי יידע עליכם מה.
הודעות פרטיות – PM
הודעות פרטיות הן ממש כמו מיני שירות אי-מייל בתוך כל אחת מהרשתות החברתיות וכל אחד מהפורטלים. בשביל לדבר עם לחברים שלכם מאתר ספציפי לא תצטרכו לא אי-מייל ולא להיות חברים שלהם בכל שאר המקומות, בנוסף ההודעה הפרטית מאפשרת לדבר על דברים שאינכם רוצים לשתף בקיר ואינכם רוצים שיתר החברים יידעו עליהם.
התראות
פייסבוק מתריע בכל פעם שמישהו מגיב על משהו שלך או מישהו מגיב על משהו שאתה הגבת – כך שתוכל להמשיך ולהיות חלק מהשיחה.
הוספת חברים
ע"ע בקשת חברות בתוספת קלה, יכול להיות מצב בו מישהו אחר הציע לכם חברים ואתם מאשרים את בקשתו ומוסיפים אותו לרשימת החברים שלכם.
האשטג
ברשת החברתית טוויטר יש דרך חדשנית למצוא אנשים שמדברים על נושאים שמעניינים אתכם, הוסיפו רישתית (#), האשטג, לפני מילה/ביטוי בכדי שכולם יידעו שזה הנושא של הציוץ שלכם – שימו לב – גם אם זה ביטוי בן יותר ממילה אחת אין רווחים ולצערנו, ההאשטג עדיין לא תומך בעברית.
הרשמה
לפני שתהיו חברים בכל רשת חברתית או פורטל תאלצו לעבור תהליך הרשמה שבדרך כלל יכלול: אי-מייל, שם משתמש, פה בדרך כלל תצטרכו לקבוע מה תהיה הסיסמא שלכם ועד כמה ברצונכם לספר על עצמכם, עדיין לא רשומים?
הורדות
DownLoad הורדת תוכנות, תמונות, סרטונים וכל מידע אחר מהרשת האינטרנטית למחשב האישי. מעכשיו אתם יכולים לגשת לזה בלי חיבור לאינטרנט.
העלאות
Up-Load העלאה של תכנים, תמונות סרטונים לרשת. מעכשיו עם חיבור לאינטרנט אתם יכולים לגשת לזה מכל מקום.
וורד-פרס
מערכת ניהול תוכן ע"ע ג'ומלה, רק שלוורד-פרס יש יתרון משמעותי בכך שהיא חברה של הרשתות החברתיות.
ויקיפדיה
אם פעם היה ספיר, אביב ובריטניקה לנוער, היום תוכלו למצוא את כל 24 הכרכים במקום אחד. ויקיפדיה היא מאגר ידע אינסופי שמתעדכן במידע החדשני ביותר באופן רציף ומתמשך.
וידאו-קונפרנס
שיחת ווידאו, היום כבר מזמן אפשר לעשות את מה שפעם נחשב כמדע בדיוני, לראות ולשמוע את מי שאתה רוצה בזמן אמת, גם אם הוא יושב בקצה השני של העולם.
וובינאר
וובינאר הוא הלחם בסיסים פשוט בין המילה ווב למילה סמינר, ומתארת מה עם לא סמינר (קורס/הרצאה) המתנהלת על גבי רשת האינטרנט.
וול
ע"ע קיר
ווידג'טים
מיני אפליקציה ויזואלית ש"צפה" בד"כ על שולחן העבודה או מעל הממשק של תוכנה עליה עובדים ומציג נתונים. איזה נתונים? זה כבר נתון לשיקולי המשתמש. האפליקציות הנפוצות הן שעונים, תחזית מזג אוויר, ניטור ביצועי המחשב 'פתקים שרושמים עליהם רשימת משימות ועוד.
זולו
כדי להגדיל את הנוכחות שלכם ברשת מומלץ לפתוח חשבונות ברשתות חברתיות רבות. מן הסתם, התהייה הראשונה – איך יהיה לי זמן לנהל חשבון משתמש בכמה רשתות במקביל ולנהל את כל הקשרים? אתר האינטרנט ZooLoo יכול לסייע. כיצד? ZooLoo – רשת חברתית ייחודית המאפשרת לגולשים בה לנהל את הקשרים שלהם בכל הרשתות החברתיות באינטרנט דרכה באמצעות ממשק אחד פשוט. ZooLoo מספקת תמיכה בכל הרשתות החברתיות הפופולאריות, כולל פייסבוק, טוויטר, מייספייס ולינקדאין. דרך הממשק של ZooLoo ניתן לפרסם הודעות בכל אחת מהרשתות הללו, להעלות סרטונים, לשנות את הסטאטוס של המשתמש, להציג קישורים לאתרים מעניינים ועוד. השימוש באתר קל ופשוט. כל מה שצריך לעשות הוא להזין את התוכן הרצוי לפרסום ולסמן ב-V את הרשתות החברתיות שבהם רוצים שהוא יפורסם.
http://www.pcon.co.il/v5/ChosenSitesItem.asp?id0=2007
זבל
מיילים סדרתיים בעלי תוכן שיווקי/מכירתי בדרך כלל, שלא ביקשתם ולא מעניינים אתכם. משהו שאם הייתם מקבלים במכתב הייתם זורקים ישר לזבל (עדיף למחזר).
זיפ
תוכנה לכיווץ קבצים. כשמנסים לשלוח כמות גדולה וכבדה של קבצים באמצעות דואר אלקטרוני, רצוי לכווץ את התכנים בתוכנה של זיפ ואז המידע יעבור בקלות רבה יותר ובמהירות רבה יותר, והסבירות שהמידע יגיע ליעדו ובמלואו גבוהה יותר.
חברים
כשאתה מחבר לכרטיס שלך מישהו אחר בפייסבוק הוא הופך להיות חבר שלך. בלינקד-אין הוא נקרא: "קשר" בטוויטר "עוקב" follower כשבעצם המשמעות, לפחות בפייסבוק שמעכשיו תוכל לראות עדכונים שלו בפיד החדשות שלך, לא בטוח שתראו, אבל ישנה אפשרות. כמו כן חבר יכול להגיב על תוכן של חבר, לראות דברים שפתוחים לחברים בלבד ובעצם יש הסכמה הדדית לקיים קשר ווירטואלי במרחב הפייסבוקי שלכם.
חדשות – ניוז פיד
כשאנחנו מגיעים לדף הבית בפרופיל שלנו בפייסבוק אנו חשופים לחדשות מאת חברינו. העמוד הזה נקרא עמוד החדשות שלנו או לחילופין הניוז פיד (news feed) בעבר לא היתה לנו כל שליטה בנעשה בניוז פיד שלנו למעט היכולת לעשות הייד – החבא, לחברים שכבר הטרידו אותנו יתר על המידה. היום פייסבוק מאפשר לנו ללכת צעד אחד קדימה ולעשות פולו – עקוב אחר חברים שאנו מעוניינים לדעת כשהם מעלים משהו חדש וגם אחר פרופילים שמעניינים אותנו ואף אינם חברים שלנו – כך מתרחבת יכולת החשיפה של הפרופיל שלנו הרבה מעבר ל – 5000 החברים שפייסבוק מגביל. דבר חשוב נוסף בכפתור הפולו, יש לנו את יכולת השליטה האם נאפשר או לא נאפשר לאנשים שאינם חברים שלנו לעקוב אחרינו – וזה כמובן תלוי במה שקורה אצלכם בפרופיל ובמידת הרצון שלכם לאפשר למשתמשים חיצוניים שאינם חברים שלכם לצפות במה שקורה בפרופיל שלכם.
חיוכים
חיוכים זה מילון בפני עצמו ולכן נציין את העיקריים והמעניינים:
🙂 – שמח.
D: – שמח עם חיוך גדול.
XD – כשאנחנו ממש נקרעים מצחוק.
🙁 – עצוב.
:'( – בוכה (שימו לב לדמעה).
T_T – גם בוכה אלא שזה מזווית אחרת, שתי העיניים שלו דמעות.
:S – מבולבל.
😐 – לא יודע איך להגיב.
O_O – המום, פותח עיניים גדולות.
3> – לב, תראו לנו שאתם אוהבים אותנו.
8) – מגניב (מתיימר ללבוש משקפי שמש)
:X – סותם את הפה.
:* – חייכן שמנשק אתכם.
😛 – וחייכן שמוציא לכם לשון.
חדש – הוט
אם באות ב' דיברנו על בוק-מרקינג ואתרי בוק מרקינג – אז הנה לכם אתר בוק מרקינג שעובד יפה מאוד ויוסיף קישור איכותי לאתר שלכם לצורך קידום במנועי חיפוש.
חיפוש
כשמדברים על חיפוש באינטרנט, לא מתכוונים שתתחיל להפוך כל אבן וירטואלית לפי סדר רנדומאלי, למזלך (ולמזל כולנו) ישנן כמה חברות שעשו בשבילנו סדר במאגר האין סופי הזה, הבולטת שבהן היא גוגל (מכאן שלגגל ולחפש זו אותה מילה בערך) אבל יש עוד המון, בארץ ובעולם: וואלה, יאהו, נענע ועוד יותר משאפשר לספור.
טוויטר
רשת חברתית מיוחדת, הדבר שהכי מאפיין אותה הוא שהמסרים בה קצרים, עד 140 תווים, והקצב בה מאוד, אבל מאוד מהיר, פה מצפים שתודיע לעולם על כל דבר שעולה לך לראש (במיוחד עם הוא מצחיק) ובטח שתדווח על כל דבר שאתה מתכוון לעשות או עשית.
טלפון
יש סקייפ לא? טלפון זה כלי תקשורת שנועד להעביר את הקול שלכם למישהו ושהוא יוכל להחזיר קול אליכם יש המון דרכים חדשות ומגניבות זולות יותר לעשות את זה ע"ע וידאו-קונפרנס אבל בלי ספק כבודו של הטלפון במקומו מונח (בינתיים).
טוויט
כל דבר שתכתוב בטוויטר הוא טוויט ע"ע ציוץ.
טראפיק
טראפיק היא תנועה, לא אתם לא באמת צריכים לקום לשום מקום טראפיק הוא שם לתנועתכם באינטרנט, כמות הטראפיק המגיע לאתר מסוים היא כמות האנשים שצפו בדף הזה, פשוט לא?
יו-טיוב
אתר שיתוף הסרטונים הגדול והמוביל בעולם, על כל דבר שרק תרצו יהיה סרטון ביו-טיוב ואם לא תצלמו ותעלו בעצמכם כי זה באמת כל כך קל.
יאהו
יאהו הוא פורטל תוכן ומנוע חיפוש מהגדולים והחזקים בתחומם.
יוזר
ע"ע משתמש.
יישום
ע"ע אפליקציה.
כרום
דפדפן האינטרנט של גוגל.
"כומנט"
Comment ע"ע תגובה.
כתבות
כמו כתבות בעיתון אפשר לפרסם ברשת כתבות, רק שבאינטרנט אתם יכולים לכתוב על מה שאתם רוצים ולא צריכים אישור מאף עורך או כישרון כתיבה כלשהו בשביל לפרסם, בשביל שאנשים יקראו את זה, זה כבר משהו אחר. את הכתבות שלכם אתם יכולים לפרסם באתר שלכם או באתרי ניהול תוכן למינם.
לינק
ע"ע היפר קישור
לייק
Like ע"ע אהבתי.
לינקד-אין
רשת חברתית בעלת אופי עסקי, שם תוכל לפרסם את קורות החיים שלך ולקבל המלצות מבוסים קודמים או קולגות ושותפים עסקיים. בענף ההיי-טק הכוח של הרשת החברתית הזו מורגש ביותר. ולאט לאט ענפים נוספים מצטרפים. הרשת מונה כ – 65 מיליון משתמשים והמספרים רק עולים בהתמדה.
לייב סטרימינג
סטרימינג באנגלית זו זרימה, ולייב סטרימינג מייצג זרימת נתונים בזמן אמת מהמפרסם לכל מי שרוצה לראות, לייב סטרימינג בדרך כלל מתייחס לוידיאו (הטלוויזיה היא סוג של לייב סטרים) אבל גם רדיו שמכיל רק אודיו הוא שטף נתונים בזמן אמת לכל מי שמכוון את המכשיר שלו לתחנה הנכונה.
לארי פייג'
מייסד, מנכ"ל ונשיא חברת גוגל העולמית פ- וכל מילה נוספת מיותרת!
מקושרים
פעם היה הגרסא הישראלית לפייסבוק (שבישראל בהתחלה תפסה יותר ממנו) היום משמש כסוג של אתר היכרויות.
מדיה חברתית
רשתות חברתיות, אתרי שיתוף תוכן, צ'אטים למיניהם, גם אלו שפועלים באתר שלכם, וכל דרך בה אתם מנהלים תקשורת ישירה עם מישהו בצד השני באמצעות רשת האינטרנט. המטרות יכולות להיות שונות, רבות ומגוונות, מחיפוש בני-זוג, דרך חיפוש קשרים חברתיים, קשרים עסקיים, הפצת תכנים שיווקיים, פעילות עסקית ושיווקית. זה היופי ברשת, היא כאן והיא עובדת ואתם תבחרו מה ברצונכם להפיק ממנה.
מסנג'ר
תוכנת מסרים מיידיים המאפשרת לקיים צ'אט עם אחד מחברי הרשימה, מבוססת על כתובת אי-מייל הקיימת לכל משתמש.
מאנארס
מאמרים
ע"ע כתבות
מארק צוקרברג
מייסד ויזם אתר פייסבוק. במקור הקים את האתר כאתר לניהול קשרים בין סטודנטים, כשהמטרה הפחות רשמית היתה היכרויות עם בנות, מהאתר של הרווארד התפשט פייסבוק לאוניברסיטאות נוספות, יצא מגבולות האקדמיה וכל השאר היסטוריה. היום פייסבוק הוא השליט הבלתי מעורער של הרשת האינטרנטית. כתוצאה משינוי דפוסי התקשורת בין אנשים זכה מארק צוקרברג בתואר איש השנה של המגזין היוקרתי ה"טיימס".
מועדפים
באקספלורר קוראים להם מועדפים, במוזילה מכנים אותם סימניות, ואפילו דפי פייסבוק יכולים לסמן אחד את השני במועדפים. זו דרך לסמן דפים באינטרנט, אתרים ודפי פייסבוק כאתרים שאתם מעדיפים וברצונכם לסמן אותם כדי שתוכלו לחזור אליהם בקלות כשתירצו.
ניוז פיד
ע"ע חדשות ניוז פיד
ניוזלטר
ניוזלטר הוא מגזין שאפשר להירשם אליו והוא אמור לשלוח אליך עדכונים אחת לתקופה. יש ארגונים חברות ומשווקים שמנצלים את ההרשמה לשליחה תכופה של מסרים שיווקיים. יש מי שאוהב את זה או לפחות מסכים לזה, יש הרבה שיוותרו על התענוג ויבקשו למחוק עצמם מהרשימה.
נוט'ס notes
ע"ע פתקים
נוכחות ברשת
כל אזכור שלכם ברשת מגדיל את הנוכחות שלכם ברשת – כל סטאטוס, תגובה, תמונה, תוכן, אתר, פרופיל וכיו"ב. בהתאם להגדרתכם את השימוש שאתם מעוניינים להשיג ברשת האינטרנט שרטטו את מפת הנוכחות שלכם ברשת את אופי התכנים, את היקפם, ואת מיקומם.
נוטיפיקיישנס notifications
ע"ע התראות.
נדנוד
כשמישהו מנדנד לכם בפייסבוק – הוא בעצם מנסה למשוך את תשומת לבכם ללא הצורך לשלוח הודעה. רוב החברים לא ממש יבינו מה אתם רוצים, כך שנדמה שזו אפשרות קיימת, אם כי לא ממש אפקטיבית.
נינג
רשת חברתית המאפשרת לכם לבנות את הרשת החברתית של הארגון שלכם. נינג הוא פלטפורמה מצויינת לחיבור בין קבוצות אנשים או חברות..
סיסמא
קוד מסויים שמאפשר רק לכם להיכנס למקומות מסויימים ברשת – ליוזר שלכם, למייל שלכם או לכל מקום שנרשמת אליו וברצונכם לשלוט על התוכן שמופץ שם.
סטאטוס
נשוי/רווק/אלמן/גרוש זה כבר מזמן לא סטאטוס – שורת המחץ בראש הפרופיל שלכם בפייסבוק – זה סטאטוס!
סייד בר
סקייפ/סקייפי
טלפון אינטרנטי המאפשר לכם לפתוח חשבון ולהתחבר לאנשים שבא לכם לדבר איתם, עם הציוד הנכון תוכלו לדבר עם מי שתרצו ולצפות בו בזמן אמת – וידיאו קונפרנס אישי, ניתן לחבר מספר אנשים באותה שיחה.
ספאם
ע"ע זבל
ספאמרים
מלשון "ספאם" זבל. ספאמרים הם אותם אנשים, חברות או ארגונים שמזבלים לכם את האינבוקס בשלל מיילים בנושאים שממש לא מעניינים אתכם.
סרטונים
קבצי וידאו שאינם אורכים יותר מעשר דקות. בדרך כלל סרטונים משמשים להעברת תוכן שיווקי או מסר עמוק. כל מי שמייצר סרטון מקווה שיצליח להפוך את הסרטון לסרטון ויראלי שעובר כמו מגיפה ברשת ומדביק את כל המשתמשים ברשת.
סי.אס.אס
CSS
סטאטיסטיקות
ניתוח סטאטיסטי של ביצועים. יש אנאליטיקס של גוגל לאתרי אינטרנט בעזרתו ניתן לנתח את ביצועי האתר שלכם, משלב הפניית התנועה, דרך איכות התנועה ועד להמרה. גם פייסבוק מספק סטטיסטיקות לדפי פייסבוק. מהם ניתן לחתוך לגזור ולהסיק מה איכות הפעילות של הדף שלכם.
סושייל מדיה
Social Media ע"ע מדיה חברתית
עריכה
כל תוכן שהעלתם ניתן לשינוי עדכון מחיקה הוספה. תמיד ישנה אפשרות להיכנס לתוכן ולערוך אותו. אבל, וזה אבל גדול, תגובות שלכם אצל אחרים אינן ניתנות למחיקה ויכולות לשמש אחרים כחומר עליכם בעתיד. לכן כדאי לחשוב טוב לפני שמגיבים, אפשר להגיד הכל – לא תמיד כדאי, ראוי ונכון לסנן ולשים את הפילטרים הנכונים במקומות הנכונים – ראו הוזהרתם!
עריכת פרופיל
כמעט כל דבר שאתם מעלים בפרופיל שלכם נתון לעריכה – שינוי. אם התחלתם את דרככם כרווקים וכעת אתם במערכת יחסים – אתם יכולים לערוך את הסטאטוס שלכם, אם הכל עלה יפה ואת התחתנת – את יכולה לערוך ולשנות את שם המשפחה וכן הלאה. המדיה קיימת והרשות נתונה.
עיצוב
אפשרויות העיצוב מוגבלות לאפשרויות הניתנות בכל מקום, אבל בדרך כלל ניתן לעצב את גודל הפונט, לפעמים גם ניתן לבחור פונט שונה, צבע הפונט, קו תחתון מתחת לכתב, שימוש בצבע להארה לשם הדגשה, הוספת תמונות, קישורים וסרטונים ועוד. העיצוב עוזר למשוך את העין ולהפוך את התוכן למעניין ויזואלית ולא רק אינטלקטואלית.
עדכונים
בקבוצות הישנות של פייסבוק ניתן היה לשלוח מייל קבוצתי לכל חברי הקבוצה. בדפים אין אפשרות כזו, אבל ניתן לשלוח עדכון לכל חברי הדף.
עקוב אחרי
בטוויטר הדרך לשמירה על קשר אינה על ידי אישור חברות הדדי, אלא על ידי מעקב אחר מי שמעניין אתכם, אין לכם ממש דרך לדעת אם מי שאתם עוקבים אחריו, עוקב גם אחריכם, ולכן תמצאו כמעט בכל אתר בקשה מצוייצת: "עקבו אחרי".
עמוד נחיתה
ע"ע דף נחיתה
פייר-פוקס
דפדפן אינטרנט של חברת מוזילה.
פור-סקוור
רשת חברתית מבוססת מקום הפועלת באמצעות מכשירי הטלפון הניידים של משתמשיה. הוקמה איפושהו בשנת 2009 ומונה כמיליון משתמשים. בעזרת רשת חברתית זו תוכלו לשתף היכן אתם נמצאים בכל זמן שתבחרו. פור סקוור מאפשרת למשתמש יישומים חברתיים מתקדמים כגון – שיתוף, ועדכון במכשיר הסלולארי בזמן אמת על בסיס מיקום גיאוגרפי. מה פשר הדבר? פור סקוור תעדכן ותיידע אותך בכל פעילות חברתית שמתקיימת היכן שאתה נמצא וכמובן בזמן שאתה נמצא: חברים, בתי עסק, אירועים ועוד. בעצם לכל מקום שתגיע, תוכל לראות את כל ההתרחשויות החברתיות שמתרחשות באותו רגע ושהתרחשו בעבר במיקום זה.
פייסבוק
כבר מזמן גוגל הוכתר למלך, אבל בשנה האחרונה הוכח שפייסבוק שולט! פייסבוק הצליח להניע חברות וארגונים בסדרי גודל עצומים לשלב את פייסבוק בתוך האתרים שלהם! בלי לבקש אפילו! כמעט בכל נקודה על פני הרשת לפייסבוק יש נוכחות, הם עלו על דרך לחבר את כולם עם כולם דרך כולם, כאשר הדבק לכל החיבורים האלו הוא פייסבוק! יותר גאוני מזה אין!
פוסט
תוכן מילולי שמתפרסם ברשת. יש מי שקורא לתוכן שלו מאמר או כתבה. אבל למעשה כל זמן שהחומר המתפרסם לא עבר כל עריכה, ואין הבטחה לביצוע הצלבת מידע ואימות נתונים, החומר המתפרסם הוא במסגרת דיעה, או דיעת מומחה, אך רחוקה מהמינוח המקצועי: כתבה שזה תוכן שהעורך שמאשר אותו ומתחייב ביושרו המקצועי כי המידע נבדק ואומת ואכן אין בו רבב. לא שפוסטים הם חומר שיקרי חלילה, אבל חשוב שתהיה אבחנה מקצועית בין סוגי התוכן שאנו קוראים.
פוטו'ס
ע"ע תמונות.
פיקצ'רס
ע"ע תמונות
פרופיל
הפרופיל של כל אחד ברשת הוא ההגדרה לאושייה הווירטואלית שלך. היא יכולה להיות אמיתית – וראוי שכך תהיה, אך עד למפגש F2F (פנים אל פנים) היו זהירים וערניים. לא שהמדיה החברתית מסוכנת חלילה, אך גם לחצות את הכביש זה לא מסוכן אם מקפידים על כמה כללים בסיסיים.
פייל
ע"ע מסמך
פולו – עקוב
פעם האפשר לעשות פולו – לעקוב, היתה שמורה לטוויטר, בה אתה בוחר אחר מי אתה רוצה לעקוב. פייסבוק לארונה הוסיפה את האפשרות לעקוב בעזרת הניוז פיד אחר יוזרים – משתמשים, גם אם אינם חברים שלך, ובלבד שהם מאפשרים לבצע פולו על הכרטיס שלהם.
פליקר
פליקר הוא אתר המספק שירות שיתוף תמונות דיגיטאליות. חברים בפליקר צלמים מכל הסוגים: החל בצלמים חובבנים, מתחילים ועד לצלמים ברמות הגבוהות ביותר. לאתר מגיעים שני סוגי קהלים: צלמים, כפי שציינו, וגולשים התרים אחר תמונות איכותיות. כל גולש יכול לפתוח חשבון בפליקר ולהתחיל לאחסן בו תמונות. במידה והנכם מעוניינים בכמות הגדולה מהסף המותר, תתבקשו לשלם על השירות.
היתרון המרכזי של פליקר הוא שהאתר מספק מעבר לשירותי אחסון תמונות גם דרכים מתקדמות לשיתוף אמיתי של תמונות עם חברים או עם גולשים אקראיים, האתר מאפשר למיין ולקטלג את התמונות שלכם, לתייג אותן – ובכך גולשים אחרים יכולים לאתר בקלות את התמונות שלכם אם העלתם אותן בצורה שמשרתת את המטרה לשמה העליתם אותן.
פייבוריטס
ע"ע מועדפים
פי.פי.סי
PPC pay per click בפרסום הממומן ישנה אפשרות לשלם לפי הקלקה. אפשרות זו קיימת בפרסום של גוגל, בפרסום של פייסבוק וישנם אתרים נוספים שמשתמשים בשיטת תשלום זו.
פי.פי.וי
PPV pay per view תשלום לפי הופעות, אופציית תשלום נוספת היא תשלום לפי הופעות, ככל שתופיע יותר תשלם יותר ללא קשר לכמות ההקלקות, החיסרון בשיטה זו אפשר לשלם ולשם ללא מעקב אחר יחס ההמרה.
פי.פי.אל
PPL pay per lead תשלום לפי ליד, ליד יכול להיות מילוי טופס, טלפון או הפנייה כלשהי דרך אותו אמצעי פרסום לו אתם מבקשים לשלם לפי ליד.
פרסום ממומן
פרסום ממומן – פרסום שמופיע באתרים שונים והמפרסם שילם כדי להופיע שם.
פייג'
ע"ע דף פייבסוק
פייג' ראנק
PR page rank מונח מתחום האופטימיזציית אתרים. בעבר ייחסו ערך רב יותר לציון שקיבל העמוד כיוון שגוגל סרק לעיתים תכופות יותר עמודים עם דירוג גבוה יותר, אבל לאט לאט כללי המשחק הפכו שקופים יותר ויותר ובעלי אתרים שכרו מומחים שהפעילו "טריקים" בשפה עדינה. גוגל הבין כי השיטה הסודית נחשפה והיום מייחס פחות חשיבות לפרמטרים שהיו מאוד חשובים בעבר, כמו קישורים לאתר, שברבות הימים הסתבר שקמו אתרים שכל עיסוקים היה שיתוף מאות אלפי לינקים תמורת כסף ועוד כל מיני "טריקים" שהטעו את העכביש של גוגל.
פוק
ע"ע נדנוד
פורום
הלכנו לחבר הטוב ביותר ברשת, ויקיפדיה – ושאלנו – מה זה פורום? להלן התשובה המלאה: אחת ממשמעויותיה הנפוצות של המילה פורום מקוון כיום היא אתר אינטרנט המשמש לקיום דיונים בנושאים מוגדרים או כלליים. גולשים רשאים לכתוב הודעה בפורום, כהודעה שפותחת דיון בנושא חדש או כתגובה להודעה קיימת.
הפורום המקוון הוא אחד המאפיינים המובהקים של תרבות האינטרנט. מתקיימים בהם דיונים ערים, בהשתתפות עשרות ואפילו מאות משתתפים, שכל אחד מהם תורם לדיון המתפתח בפורום. הפורומים היום הם התפתחות של קבוצת דיון שהייתה קיימת באינטרנט עוד בימי רשת ה-Usenet.
לעתים פורומים גורמים למשתתפים בהם להסיר את מעטה האנונימיות ולפתח קשרים בין-אישיים, פורומים אלו מתפתחים לקהילה וירטואלית.
פלטפורמה
פלטפורמה היא סדרה משולבת של מרכיבים המאפשרת מודלים ממוקדי שימוש, מרחיבה שווקים קיימים ויוצרת חדשים, ומספקת יתרונות משתמש קצה גדולים יותר מאשר סך כול מרכיביה. הסתבכתם? בואו ננסה לפשט את זה מעט:
פלטפורמה אינה רק מעבד ותוכנות תומכות, היא כוללת חומרה, תוכנה, שירותים ועוד ומהווה חתך לאורך כל המערכת. גישת פלטפורמה זו חיונית כדי לקחת את המחשוב צעד אחד קדימה – למתן חוויה מותאמת אישית דרך אווירת מחשוב דומיננטית וחכמה. פלטפורמות מספקות תמורה גבוהה יותר למשתמשי הקצה – כולנו.
פתקים
"הבלוג שלך בפייסבוק!" למה? ככה, כי פייסבוק לא ממש מאפשר למשתמשי האתר לנהל בלוג על האתר, אבל ישנה אפשרות להוסיף פתקים, כלומר כותרת עם תוכן ותמונה – מי צריך יותר מזה בשביל לנהל בלוג? וכך מוסיפים עוד פתק ועוד אחד – בדיוק כמו בבלוג!
צ'אט
אפליקציה לשליחת מסרים מיידים. היום ניתן לשלב אפליקציית צ'אט גם באתר שלכם, אך פעם כמעט כל הצ'אטים נערכו באתר שפרץ את הדרך ויצר את תוכנת המסרים המיידים – ICQ
ציוץ
כל מסר שאתם מעלים בטוויטר נקרא ציוץ. הציוץ מוגבל ל – 140 תווים ומשם אופיה המיוחד של רשת טוויטר המאפשרת לדבר בקצרה מאוד עם כל מי שעוקב אחריכם. לכן הציוצים שלכם צריכים להיות מגניבים ולהעביר מסר רחב בטקסט קצר מאוד. פעמים רבים משתמשים בלינק בתוך הציוץ על מנת למשוך עוקבים בטוויטר אל התוכן שלכם שנמצא אי שם באתר שלכם או בבלוג שלכם.
קישור
ע"ע לינק
קריאייטיב
פעם קראתי שרוני אפלבויים, איש קריאייטיב מהמובילים בארץ, הגדיר את תחום הקראייטיב בצורה מאוד חיננית: " שם כולל לתחום היצירתי בקמפיין פרסומי או שיווקי, הכולל את הפן הרעיוני, התוכני והחזותי שלו. קריאיטיב, במשרד פרסום, זה בדרך כלל צוות של קופירייטר שכותב וארטדיירקטור שמצייר וביחד הם חוטפים על הראש מהאיש הזה שפעם היה קריאיטיב ועכשיו הוא מנהל קריאיטיב!"
קבוצה
ברשתות חברתיות רבות יש אופציה לפתוח קבוצה ולהזמין אליה חברים בעלי עניין משותף על מנת לייצר דיון וחשיפת תוכן. היופי בקבוצות שכל אחד מגיע לדיון בזמנו החופשי ויכול להצטרף לדיון שהחל הרבה לפני כן. מנהלי הקבוצות יכולים להחליט אם האפשרות לפתוח דיון היא בידם בלבד, או שהחברים בקבוצה יכולים גם כן להעלות נושאים לדיון, לחשוף תוכן ולהיות חלק פעיל במתרחש בקבוצה.
קיר
לכל בעל פרופיל בפייסבוק יש "קיר" זה העמוד שמופיע כשנכנסים לפרופיל שלך, למרחב האישי שלך, זה כמעט כמו הבית שלך ואפילו חדר השינה שלך. כל אחד מתייחס לקיר שלו באופן שונה, אך בדרך כלל אנשים קנאים לפרטיותם ולתוכן שיופיע על הקיר שלהם, כבדו את המרחב האישי של "חבריכם" וגם אם נורא בא לכם לפרסם משהו על הקיר של מישהו, לפחות תבקשו את אישורו, ואם סירב לכם – כבדו את פרטיותו.
קסינג
רשת חברתית עסקית מאוד דומה ללינקד-אין. בעוד לינקד אין מאוד פופולארית בארה"ב ומונה כ
קוד כניסה
ע"ע סיסמא
קידום אתרים
כל הפעולות שנעשות מרגע כתיבת הקוד של האתר שלכם ובכל זמן נתון, כל מה שקורה בתוך האתר שלכם וממנו החוצה ומהאינטרנט חזרה אל האתר שלכם: מילות מפתח, קישורים, מידע, סרטונים, הכל צריך לנגן כמו סימפוניה מתוזמנת היטב כשהמנצח על התזמורת הוא גוגל, וכל חריקה צורמת באוזנו של המנצח עלולה להפריע לקידום המוצלח של האתר. לקידום אתרים יש חוקים וכללים ברורים, מי שמעוניין לקדם את האתר שלו במילות מפתח מסוימות, כדאי שילמד טוב כיצד לקדם את האתר או שיפנה לאיש מקצוע.
קטגוריות
על מנת להקל על הניווט נעזרים בחלוקה של תוכן, רשימות, רשימות חברים ועוד לקטגוריות. קטגוריה היא טכניקה ליצירה אוטומטית של רשימת ערכים בעלי מכנה משותף. הקטגוריות הן כלי לסייע לכם בניווט, הן מאפשרות לקורא לעבור מערך מסוים שמעניין אותו לערכים אחרים מאותו סוג. חשוב לצרף כל ערך לקטגוריות המתאימות ולפעמים ערך יופיע ביותר מקטגוריה אחת, מאחר והוא רלוונטי אליהן. זוהי הדרך הטובה ביותר להבטיח שהערך לא "ילך לאיבוד" במרחבי המידע.
לפני קביעת הקטגוריות, צריך להעמיק ולתכנן את הניווט הנכון ולהבטיח שקביעת הקטגוריות אכן משרתת את קהל היעד.
קהילות
הקהילות הווירטואליות חיות בדרך כלל בפורומים או באתרי בלוגים המאפשרים להשתתף בקהילות. קהילה ווירטואלית היא קבוצת אנשים המשתתפת בדיונים ושיתוף מידע תחת נושא מסויים.
קשרים
בפייסבוק קוראים למי שמקושר לפרופיל שלך "חבר" בלינקד-אין הוא נקרא "קשר" contact מי שחבר שלך בלינקד-אין תוכל לשלוח לו הודעות, תוכל להופיע בפיד החדשות שלו, ותוכל לבקש חברות מחברים של החבר. ישנה גם אפשרות, אם אין לך קשר עם אדם מסויים, אך לחבר שלך יש, אתה יכול לבקש ממנו להציג אותך בפני אדם ספציפי איתו אתה מעוניין ליצור קשר. מערכת היחסים עם הקשרים בלינקד-אין מאוד עסקית וקורקטית, אין את ה"צחוקים והדאחקות" של פייסבוק, כאן מגיעים ליצור מערכת קשרים שעובדת.
רשימת תפוצה
בדרך כלל רשימת כתובת מייל, או כל רשימה שניתן ליצור עימה קשר ישיר במטרה לעדכן את הרשומים במידע. לפי חוק הספאם, אסור בשום אופן לעשות שימוש אחר מזה שלשמו נמסרה הכתובת. בעבר נהוג היה לסחור ברשימות תפוצה, אך היום זה מנוגד לחוק.
רשימה
בתוך רשימות החברים שלכם יש אפשרות למיין את החברים לפי קבוצות. בדרך כלל כל קבוצה נקראת רשימה, בפייסבוק ניתן לקבוע רשימות ולהכניס כל חבר לכמה רשימות שתרצו. גם בטוויטר אפשר ליצור רשימות ואפילו אם יש למישהו רשימה שממש מעניינת אתכם אתם יכולים לעקוב אחר הרשימה. היתרון ברשימות הוא הסדר והארגון שנוצר בתוך מבול המידע שלכם.
ריספונד
ע"ע תגובה
רידר
אתר מאמרים, מומלץ מאוד להפצת התכנים שלכם. לינק מאתרי מאמרים לאתר שלכם מוסיף לכם נקודות רבות בגוגל, לינק לאתרי מאמרים:
www.reader.co.il
www.articles.co.il
www.hadash-hot.co.il
שרשור
כל האינטראקציה שנוצרת מתחת לסטאטוס שלכם או לתמונה שהעליתם.
שיווק במדיה חברתית
המדיה החברתית מאפשרת יצירת קשר אישי וישיר עם קהל היעד שלכם בעבודה נכונה או כפי שהוגדר כאן לאחרונה בעבודה סושיאלית ניתן להמיר את הפלטפורמה החברתית לקהל יעד ולקוחות, לקוחות בהווה ולקוחות פוטנציאליים לעתיד. המדי החברתית אף מאפשרת לקיים שירות לקוחות ושימור לקוחות באמצעות שלל אפשרויות לעדכון החברים.
שיווק באינטרנט
שיווק באינטרנט הוא ערוץ שיווקי רב עוצמה בייחוד בשל נתוני הגלישה הגבוהים של אנשים בישראל ובעולם. היופי בשיווק באינטרנט הוא שבניגוד לפרסום מהדור הישן ע"ג עיתונים, פליירים, שלטי חוצות ועוד, הפרסום באינטרנט יכול להישאר לנצח נצחים ולהמשיך לעבוד בשבילכם. חלק גדול מאפשרויות החשיפה באינטרנט הם חינמיים, מה שמאפשר נוכחות רשתית רחבה ושילוב כוחות בין פרסום מקוון ללא מקוון להשגת יעדי השיווק שלכם.
שייר-שיתוף
למעשה כל דבר שאתם מעלים לרשת ואינכם מסתירים אותו בהגנת פרטיות הוא מידע שאתם משתפים עם חבריכם. יש אתרי שיתוף תמונות כמו פליקר, אתרי שיתוף סרטונים כמו יו-טיוב, אתרי שיתוף תוכן כמו אתר מאמרים ורידר ולמעשה כל סטאטוס שאתם מעלים הוא הגיג שאתם משתפים עם חברים. יש שיתוף נדיב יותר, וזה שיתוף תוכן של חברים בפרופיל שלכם. כשבא לכם לפרגן לחברים אתם משתפים תוכן שלהם פרופיל שלכם, זה כמעט תמיד זוכה להערכה מרובה ויוצר קשר הדוק יותר עם ה"חבר".
שווה קריאה
אתר חדשות קהילתי בסגנון דיג אשר מאפשר למשתמשים לשלוח ידיעות וקישורים לאתרים חמים ופופולרים אשר מדורגים על ידי משתמשים אחרים.
http://shaveh.co.il/
שיחה
התגובה והתגובה לתגובה יוצרות שיחה. יש פרופילים שבהם נוצרות שיחות מרתקות, מצחיקות, ערות ויש פרופילים שנכנסים אליהם ונדמה ש"אין אף אחד בבית". תלוי לאיזו מטרה הגעתם למדיה החברתית, אבל כדאי שיהיה לכם "בית שמח ותוסס" זה מזמין יותר, זה מהנה יותר ונדמה שזאת המטרה.
תיוג
תיוג בדרך כלל מתייחס לתיוג תמונות. המטרה הראשונית היתה לאפשר לחברים שהצטלמו יחד, לתייג בתמונה שהעלו לפרופיל שלהם את החבר שמצולם אתם בתמונה, כך שהתמונה תופיע גם בפרופיל שלו – רעיון נחמד מאוד, ללא ספק. אך קרה המקרה ו"חברים" רבים מנצלים את המודול החביב כדי לתייג "חברים" שצירפו לרשת שלהם, בדרך כלל "חברים פופולאריים" עם כמות חברים גדולה. התיוג בדפי פרסום ותמונות שאינן קשורות כלל לאדם המתויג הוא חריגה בוטה מכללי הנימוס הווירטואליים שטרם נכתבו וטרם חוקקו וה"חברים" התמימים המנוצלים לצורכי שיווק עומדים נבוכים נוכח הקלות הבלתי נסבלת של התיוג.
תפוז אנשים
אתר תוכן הגולשים מהמובילים בישראל. פורומים, קהילות, בלוגים, קומונות, תמונות, וידאו, סרטונים, פליקס, תוכן גולשים, המלצות, צ'אט ועוד הרבה אפליקציות .
http://www.tapuz.co.il/
תמונות
כשמן כן הן – תמונות. אחת הדרכים להתוודע יותר לחברים שלכם היא באמצעות שיתוף תמונות שלכם ושל יקיריכם או דברים שמעניינים אתכם – תמונה שווה יותר מאלף מילים – ידענו זאת מאז ומעולם.
תחרויות
אחת הדרכים להגדיל חשיפה ולגייס אוהדים לדפים. יוצרים תחרות מבקשים שחבריכם יעשו לכם לייק, מי שיקבל הכי הרבה לייקים יזכה באיזה שוחד. זה נחמד, זה משעשע, זה עובד. צריך להיות יצירתיים ולא לשחוק את החברים בתחרויות מטופשות. מותר מפעם לפעם, אך השתמשו באפשרות בתבונה.
תגובה
הדרך ליצור קשר ברשת היא באמצעות תגובות. חבר ששיתף סטאטוס בפרופיל שלו או מעלה תמונה או סרטון, מחכה לתגובותיכם, אל תתקמצנו ואל תהיו רעים! זה לא יגרום לכם לפופולאריות. היו אדיבים, תגיבו, אל תתחנפו חלילה, תהיו אמיתיים, אבל תפעילו טאקט ואת השכל הישר ואל תשכחו את חז"לנו שאמרו:"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך!"
תנאי שימוש
כמעט כל אתר מעגן את פעילותו בחוזה שנקרא "תנאי שימוש". רוצים להשתתף במשחק? אלו הכללים! זה לא נתון למשא ומתן, עליכם לאשר שקראתם ואתם מסכימים לתנאי השימוש ולא – לא תוכלו להצטרף!