לינקדאין היא רשת חברתית עיסקית המובילה בעולם עם מעל ל- 100,000,000 חברים רשומים מכל רחבי העולם ומיליוני פרופילים של חברות. הרשת שהוקמה בשנת 2003 משמשת לבניית הפרופיל המקצועי שלכם שישמש כקובץ קורות החיים שלכם ברשת וליצירת קשרים מקצועיים. מובן שלא מדובר בקובץ קורות החיים המשמים ששולחים לצורך הגשת מועמדות לעבודה, אלא בפרופיל מקצועי המאפשר לכם במה נרחבת יותר ומעניינת.
עם כמות משתמשים כל כך גדולה אין זה מפתיע שלינקדאין מהווה בסיס מידע בו ניתן לחפש אנשים וחברות לפי תחומי עניין, פלחי תעשייה, מוסדות חינוך ועוד, יש לרשת ערך רב ככלי מחקרי מהמדרגה הראשונה.
רשת לינקדאין מתמקדת בעיקר בפרופיל המקצועי של חבריה: עבודה, קשרים עסקיים ומוניטין. כלומר אם אתם מחפשים עבודה או מחפשים עובדים – זה המקום לאתר אותם: איתור אנשים וקשרים לשיתופי פעולה, איתור הזדמנויות, רעיונות ומומחים. בירור פרטים על ספקים, לקוחות, התייעצות בנושאים מקצועיים וכד'.
אז איך נרשמים?
יצירת פרופיל אישי:
בתור התחלה, כנסו לאתר: http://www.linkedin.com
ליחצו על- Join Linkedin
בטופס שתקבלו הקלידו שם, כתובת אי-מייל, סיסמא. ולחצו על כפתור: Join Linkedin.
השלב הבא הוא כתיבת הפרופיל האישי.
בכדי שתפיקו את המירב מלינקדאין, ראשית, שבו כמה דקות והשקיעו זמן ומחשבה איך ליצור פרופיל מעניין ובולט שימשוך את עינו של הקורא, שלא ירפרף לפרופיל הבא לאחר עיון בשורה הראשונה. חבל שהפרופיל שלכם ילך לאיבוד בים הכרטיסים ברשת.
חישבו מה הן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר המתארות את תחום עיסוקכם ושבצו אותן בצורה מושכלת בפרופיל שלכם. זה יועיל למצוא אתכם גם בהמשך דרך מנוע החיפוש. קחו בחשבון שזהו כרטיס הביקור שלכם מול המעסיק הפוטנציאלי/ ספקים/לקוחות/משתפי פעולה עסקיים. הקדישו לכך זמן ומחשבה.
אל תסתפקו רק בתיאור התפקיד הנוכחי ו/או האחרון שלכם. השתדלו למלא את כל השדות הכוללים את הנסיון התעסוקתי שלכם, כולל תאריכים, תפקידים ושם החברה. חשוב לציין גם את מוסדות ההשכלה שלכם, כולל תאריכים.
אל תסתפקו בתיאורים יבשים. נסו לתמצת את התפקידים ותחומי האחריות שלכם בצורה מושכת ומעניינת.
שימו לב: הכותרת המסכמת (Professional headline) היא זו שתופיע בסופו
של דבר מתחת לשמכם, הכניסו בה משפט שיגדיר אתכם בצורה הטובה והמעניינת ביותר והתחשבו במילות מפתח.
נצלו גם את שדות ה- Summary לתיאור אישי צבעוני ומקורי – מעין elevator peach לשועלי השיווק והמכירות שביניכם.
בכל עת ניתן לחזור ולערוך את הפרופיל ולהוסיף מידע רלוונטי. ושוב, יחסו חשיבות ורצינות לדבר, מפני שכל סעיף כזה יכול להיות המפתח שלכם לעולם העסקים.
אל תדלגו על תמונת פרופיל ייצוגית. חשבון עם תמונה יעיל בעשרות מונים מחשבון עם האוואטר המסופק על ידי הרשת.
זהו, הפרופיל שלכם מוכן. כעת ניתן לעבור לשלב הבא:
הקמת רשת הקשרים העסקיים
זה השלב בו אתם יוצרים את הרשת החברתית שלכם באתר. מערך החברות בלינקדאין ממויין לפי דרגות קשרים. אנשי הקשר שלכם נחשבים לדרגת קירבה ראשונה. התחילו בהזמנת חברים: חברים לעבודה, חברים מעבודות קודמות, חברים ללימודים, נצלו את רשימת אנשי הקשר שלכם באי-מייל והזמינו את כל מי שנראה לכם רלוונטי.
אנשי הקשר של אנשי הקשר שלכם- מוגדרים כדרגת קירבה שנייה.בכל פרופיל כזה תוכלו לראות אלו אנשי קשר משותפים מחברים ביניכם.
אנשי הקשר של אנשי הקשר מדרגת קירבה שניה- מוגדרים כדרגת קירבה שלישית.
כל השאר- מצויינים כחורגים מהרשת העסקית שלכם.
כאשר רוצים לפנות אל אדם מדרגת קירבה שנייה או שלישית, עושים זאת באמצעות איש קשר. לכן יש ליחס חשיבות להגדלת מערך הקשרים שלכם באתר כיתרון לחשיפה מירבית..
היתרון בכל מערך דרגות הקירבה נעוץ ביכולת למפות את הקשרים בכל פרופיל שאתם מעיינים בו.
זכרו: ככל שתגדילו את מערך הקשרים מהדרגה הראשונה, כך יגדל מערך הקשרים מדרגה ב' וג'.
כאשר אתם פונים בבקשת חברות, דאגו להוסיף ניסוח פנייה אישי, ולהודות בנימוס לאחר אישור הקשר.
דאגו לשמור על קשר מידי פעם עם אנשים שיש לכם אינטרס עסקי איתם. זכרו שהאינטרס הוא בעצם הדדי ויכול להניב תוצאות עסקיות.
באותה מידה, כאשר אתם מקבלים בקשת חברות- אל תסרבו.זו ההזדמנות שלכם להכיר אנשי מקצוע בקשת רחבה. גם אם תחליטו, מכל סיבה שהיא, שהקשר אינו יעיל עבורכם, תמיד תוכלו להסיר אותו מרשימת הקשרים שלכם בעתיד.
הצטרפו לקבוצות
הקבוצות הקיימות בלינקדאין מרכזות סביבן אנשים בעלי תחומי עניין משותפים. ישנן קבוצות בלינקדאין אליהם מחוברים אלפי אנשים. חפשו את הקבוצות הרלוונטיות עבורכם והצטרפו אליהן. בכך תוכלו לקרוא רעיונות של אחרים, ללמוד דברים חדשים ולקבל עצות ממומחים. באותה מידה תוכלו גם אתם להפגין בקבוצות אלו ידע ומומחיות ולהפגין כישורים אישיים.
עכשיו, כשמעגל הקשרים שלכם כבר די מבוסס ( תמשיכו כל הזמן לאתר קשרים חדשים נוספים ), אתם יכולים להתמקד ביתרונות העסקיים שרשת לינקדאין מציעה עבורכם.
לינקדאין – יתרונות עסקיים
חיפוש עבודה – הקשרים הישירים שלכם עם אנשי מקצוע ועמיתים לעבודה יכולה להוות מקפצה לתפקיד הבא שלכם.
- איתור קשרים מהעבר- באמצעות לינקדאין תוכלו לחדש קשרים עם חברים ו/או עמיתים מעבודות קודמות, להתעדכן לגבי עיסוקם הנוכחי ובמקביל להיחשף להזדמנויות חדשות.
- קידום עסקי – הרבה חברות השמה ואנשי מקצוע מחפשים עובדים/שותפים עסקיים בלינקדאין. אם בניתם את הפרופיל העסקי שלכם על פי הכללים שלעיל, כולל שימת דגש על מילות המפתח החשובות. יש סיכוי רב שימצאו אתכם בקלות/
- גישה לחברות ואנשי מקצוע- אם יש ברצונכם לפנות לראשונה לחברה או לאיש מקצוע שמעולם לא היה לכם קשר ישיר איתו, תוכלו להסתייע באנשי הקשר המשותפים ביניכם שימליצו ויכירו ביניכם.
- קבלת מידע על לקוחות וספקים- כאשר אתם עומדים לפני חתימת חוזה חדש מול משתפי פעולה עסקיים בפעם הראשונה, תוכלו לברר פרטים עליהם בלינקדאין דרך רשת הקשרים שלכם. זו דרך מעולה לבסס את הידע שכבר קיים, אך בעיקר יעיל לאיתור ומניעת בעיות שעלולות לצוץ בהמשך.
רשימת טיפים לשימושים עסקיים נוספים בלינקדאין
כעת, כשאתם כבר מבינים את המגוון העצום והיתרונות השימושים העסקיים שרשת לינקדאין מציעה לכם, תוכלו להתפנות לביסוס מעמדכם ברשת כמקצוענים בתחומכם ולהתמקד בפעילות העסקית שלשמה התחברתם בעצם לאתר. ישנן מספר דרכים לעשות זאת:
טפחו את המוניטין העסקי שלכם
עדכנו את הפרופיל העסקי שלכם מידי פעם. שנו והוסיפו פרטים רלוונטיים. כל אנשי הקשר שלכם יתעדכנו בפרטים החדשים.
Ö הכניסו קישורים: יש מקום להכנסת שלושה קישורים וחשבון טוויטר בראש הפרופיל. חשוב לעשות בהם שימוש לאתר, לדף פייסבוק, לבלוג וכד'. זהו צינור נוסף ליצירת תנועת גולשים לאתרים שלכם.
Ö המלצות: לכאן ולכאן. כתיבת המלצות לאחרים וקבלת המלצות מאחרים. המלצות הן כלי נהדר כשהן מבוססות על התרשמות כנה ואמיתית ומספקות חיזוק והדגשה לכישורים המקצועיים שציינתם בפרופיל. ההמלצות מגבירות את הנראות שלכם ומוסיפות אמינות, בהנחה שהן נכתבות נכון, בשפה מדודה ומבוססות על ניסיון אמיתי .
Ö יצירת דיון, מענה לשאלות בקבוצות שלכם- הכנסו לשירות השאלות והתשובות של לינקדאין, שם תקבלו גישה לשאלות שנשאלו על ידי אנשי הקשר שלכם. זו פלטפורמה מצויינת להפגין מיומנות, מומחיות וידע ולהגביר את הנראות שלכם.במקביל אתם גם יכולים להעלות שאלות ולקבל עליהן מענה.
Ö הצטרפו לקבוצות: כבר ציינו שבלינקדאין קיימות קבוצות רבות המרכזות סביבן אנשים בעלי תחומי עניין משותפים. כאשר אתם מצטרפים לקבוצה כלשהיא, אתם מגבירים את החשיפה שלכם גם לאנשי מקצוע וגם לעדכונים שעשויים לעניין אתכם. במידה ותהיו משתתפים פעילים בקבוצות אלו, תבססו את מעמדכם כמומחים בתחומכם.
אל תתמקדו רק בהצלחה האישית שלכם, עזרו לאחרים ובכך תשיגו הרבה יותר
Ö פרסמו המלצות- בדיוק כמו שאתם מצפים להמלצות מחברים, דאגו לפרסם המלצות בפרופילים של אנשי הקשר שלכם שאתם מעריכים ומעוניינים לפרגן להם.
Ö תנו מענה לשאלות בתחום המומחיות שלכם. זה ממתג אתכם ובמקביל גם עוזר לאחרים.
Ö הציעו לאנשי הקשר שלכם קבוצות שעשויות לעניין אותם על פי תחום העיסוק והעניין שלהם.
Ö קשרו בין אנשים- ערכו הכרויות בין אנשי קשר מהרשימה שלכם, שלדעתכם עשויות להניב קשרים עסקיים ושיתופי פעולה יעילים.
Ö זכרו שכל מה שאתם כותבים חשוף לאנשים רבים. השכילו לספק את ה'סחורה' בתוכן עשיר, איכותי ומעניין.
כלים נוספים
- People you may know – שירות פנימי של הרשת המזהה את האנשים העשויים לעניין אותך, ומציע לך להתחבר איתם ובכך להרחיב עוד יותר את מעגל הקשרים.
- מי צפה בפרופיל שלי?– ישום המאפשר לדעת אלו אנשים צפו בפרופיל האישי שלך. תוכלו להסתייע בכך כדי לאתר הזדמנויות עסקיות המתעניינות בכם/בחברה/בשירות שאתם מציעים.
- הכתובת שלכם בלינקדאין– לינקדאין מאפשרת לכם ליצור כתובת אישית לעמוד שלכם ברשת. הכוללת את שם המשתמש שלכם, בתבנית הבאה: http://www.linkedin.com/in/YourName
באמצעות הכתובת האישית, יהיה קל יותר למצוא אתכם- גם במנועי החיפוש.
- קישורי RSS– ישנה אפשרות להוסיף לפרופיל שלכם בלינקדאין קישור RSS של הבלוג העסקי שלכם ולקבל חשיפה גם לתכנים הללו.
- יצוא רשימת אנשי הקשר– כאן ניתן לייצא את רשימת אנשי הקשר שלכם בלינקדאין, לכל מטרה אחרת שתחפצו להשתמש בה.
Ö ולפני פיזור- טיפטיפון אחרון:
על מנת להפיק את התועלת המירבית מהשירות, יש להיות משתתפים פעילים ברשת. לייצר תקשורת שוטפת עם אנשי הקשר שלכם ולבנות את מגדל הקשרים העסקיים שלכם באמצעות הכלים המתקדמים שברשותכם.
שיהיה בהצלחה בעסקים ובאתגרים החדשים!!!!
[…] אין לכם עדיין פרופיל לינקדאין – תתחילו מכאן – זה מדריך לינקדאין שלנו ומדריך נוסף ליצירת הפרופיל המושלם בלינקדאין – […]