כתבה מעניינת מאוד בה פגשתי והחלטתי להביא אליכם תרגום קל ונוח של הכתבה, אך אם אתם מעדיפים לקרוא את הכתבה בשפת המקור, אתם מוזמנים לעבור ללינק הבא: כתבת המקור באנגלית
התרגום מכיל בתוכו הערות שלנו והתייחסות שלנו לכמה נושאים שעולים בכתבה.
בשנת 2010 79% ממאה החברות המובילות בעולם היו פעילות ברשתות חברתיות וכל חברה נחזיקה לפחות פרופיל אחד פעיל ברשתות חברתיות, הן השתמשו ברשתות החברתיות להפצת קומוניקטים שלהם בעיקר – מעין ערוץ יח"צ בר השגה ובקלות. ניכר היה כי חברות אלו עורכות היכרות עם הרשתות החברתיות ומנסות להבין כיצד לאמץ את האסטרטגיה החדשה והשונה שנפתחה בפניהן.
בשנת 2011 נפל האסימון כי למעשה הרשתות החברתיות מאפשרות לנהל שיח עם קהל היעד ונמצא כי 67% ממאה החברות המובילות בעולם השתמשו ב @ של טוויטר כדי להזכיר מישהו שהזכיר אותם או דיבר עליהן כחלק מאסטרטגיה שמטרתה ניהול שיחה עם הגולשים ו 57% מהם ענו על תגובות שעלו בפוסטים שלהם בפייסבוק, אלו היו עדיין ניצנים.
בואו נראה מה קרה בשנת 2012 כיצד מאה החברות הגדולות בעולם מתייחסות היום לשיווק ברשתות חברתיות:
- מאה החברות הגדולות בעולם "מדוברות מאוד" ברשתות חברתיות – הן מוזכרות בממוצע 10.4 מיליון פעם בחודש והרשת בה הן מוזכרות בעיקר היא טוויטר עם 5.6 מיליון אזכורים בחודש – נעלמו הימים בהם חברה יכלה לקבל בבוקר את כל האזכורים שלה לסקירה, המידע ללא ספק יוצא משליטה.
- יצירת תוכן בווידאו נמצא בעלייה משמעותית – למרות שנדמה כי טוויטר היא הרשת החזקה ביותר בקרב מאה החברות הגדולות בעולם עם 82% משתמשים מבין המאה, הגידול הרב ביותר משמעותית בפעילותן של מאה החברות הגדולות בעולם הוא דווקא ביוטיוב – גידול של 39% בשנה האחרונה עם 79% מהחברות – לכל חברה יש בממוצע כ – 2 מיליון צפיות ביוטיוב ו – כ – 1669 חברים בערוץ.
- מה קרה לאינטראקציה עם הגולשים? גם כאן חל שינוי מדהים ואינטראקציה הפכה לעניין טבעי לחלוטין בקרב מאה החברות המובילות בעולם: 79% מהחברות משתמשים באיזכור בטוויטר במענה על ציוצים הקשורים אליהן או לתחום העיסוק שלהן ו – 93% מהעמודים מעודכנים מדי שבוע ו – 70% מהם מגיבים באופן פעיל לתגובות לפוסטים שלהם ולשיתופים על הקירות שלהם.
- שימוש בריבוי פלטפורמות – מאחר ורשתות חברתיות שונות מאפשרות לפלח קהלים שונים – מאה החברות הגדולות בדרך כלל פעילות ביותר מרשת חברתית אחת, זה מאפשר להם להדגיש מוצרים או שירותים שונים, לפגוש קהלי יעד שונים, צרכים שונים והזדמנויות אחרות.
- מאה החברות הגדולות בעולם ממהרות לאמץ פלטפורמות חברתיות חדשות – כך גוגל פלוס הושקה בסוף 2011 ועד פברואר 2012 למחצית, בקירוב, מהחברות הגדולות כבר היתה נוכחות בגוגל פלוס, ועל אף שהרשת החברתית פינטרסט נותרה "רשת למוזמנים בלבד" 25% מהחברות כבר נוכחות בפינטרסט ומשתמשות בלוחות נעיצה לצרכי שיווק.
כשאתם רואים את הקצב המדהים בו מסתגלות חברות ענק לאסטרטגיית שיווק חדשנית – מה זה אומר לכם? היכן נמצאת האסטרטגיה השיווקית שלכם? האם אתם מנהלים אסטרטגיה ברשתות חברתיות או שאתם פשוט רובצים שם?
מחפשים חברת שיווק באינטרנט המתמחה בבניית אסטרטגיות לשיווק ברשתות חברתיות ומנהלת את הפעילות עבור לקוחותיה?
SocialLead Digital Marketing היא חברה לשיווק באינטרנט
המתמחה בבניית אסטרטגיה שיווקית ברשתות חברתיות
וניהול בפועל של השיווק ברשתות חברתיות עבור לקוחותיה,
לפרטים נוספים ולקביעת פגישת היכרות, חייגו עכשיו: 09-7447740
או מלאו טופס יצירת קשר למעלה מצד שמאל
לכתבה הראשונה בסדרת סיכום שנת 2012 ברשתות חברתיות: