לפני מספר שבועות העלינו סטטוס של חתונה חד מינית – חתונה אחת שתי שמלות…
הסטאטוס הפך לדבר החם ביותר ברשת ובתוך פחות מ – 24 שעות התמונה קיבלה מעל 11,000 לייקים, לבטח אתם חושבים לעצמכם עכשיו: "או קיי זה סיפור לוהט, נושא שנוי במחלוקת, זו בודאי היתה תמונה מאוד טובה" – אתם צודקים! כל זה מאוד נכון, אך מדיי יום עולות תמונות של נשיקות חד מיניות לוהטות – לא כל תמונה שנויה במחלוקת, טובה ככל שתהיה מצליחה להגיע להישג כזה, פרט נוסף שחשוב מאוד להדגיש הוא כי, כשהעלנו את התמונה לעמוד היו לעמוד בסך הכל כ – 1800 אוהדים בעמוד – אז כיצד הגיעו עוד 10,000 לייקים? אם גם אתם תבינו כיצד פועל האלגוריתם של פייסבוק אותו מנוע שמחליט איזה תוכן יקודם ואיזה תוכן ייקבר לעולמים – גם אתם תצליחו להגיע לכמויות לייקים הולכות וגדלות.
הנשיקה הגאה בגאיה שהובילה ל – 11,000 לייקים לסטאטוס תוך 24 שעות
ויצרה סערה ברשת שפרצה מעבר לגבולות הווירטואליים
והביאה את הלקוח שלנו למהדורות האקטואליה הרכה של ערוץ 2
אז בואו ננסה להיכנס לראש של פייסבוק – פייסבוק היא חברה שהוקמה למטרות רווח, ולכן מן הסתם, החשיפה של תכנים אורגניים בעמודים עסקיים ובפרופילים היא נמוכה ואפילו נמוכה מאוד ותכנים ממומנים יופצו הרבה יותר. ואנחנו מן הסתם לא מעוניינים לממן כל תוכן שעולה לעמוד, אך מעוניינים בהפצה טובה לכל תוכן – ברור שזה מה שאנחנו רוצים!
אז מה אפשר לעשות?
פייסבוק כיום הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם, וכמו בגוגל מנוע החיפוש הגדול, גם לפייסבוק יש אלגוריתם שקובע כללים לאיזה תכנים אורגניים תהיה יותר חשיפה ולאיזה תכנים תהיה חשיפה מועטה ביותר. כל הנושא הזה קיבל את השם: NFO-News Feed Optimization .
בין אם אתם עסק או משתמש פרטי, עליכם ליצור פעילות בפייסבוק המשלבת אינטראקציה גבוהה עם החברים, אל תשכחו שמדובר ברשת חברתית, ובוני המערכת תכננו אותה כך שמה שיופיע בפיד שלנו יהיה תוכן של חברים ועמודים שהוא רלוונטי לנו ולא ספאם..הגורם לכך הוא האלגוריתם המכונה: Edge Rank לעומת האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל שלו יש כ 200 פרמטרים, ל Edge Rank ישנם שלושה משתנים עיקריים. האלגוריתם מתבונן בכל פריט מידע כאובייקט – ברגע שמשתמש אחר יצר אינטראקציה כמו "לייק" לתוכן –זהו מעין Edge-להב . בעת חיבור בין כל ה"להבים" מתקבל "ציון" הנשען על שלושה פרמטרים כפי שצוין קודם, אם כן מה הם הפרמטרים:
א. התוכן הוא המלך – חשיבותו של התוכן (WEIGHT) סימון W
לתוכן שאתם מייצרים יש משקל רציני באלגוריתם של פייסבוק, החישוב של "משקל" התוכן נעשית לפי כמות האינטראקציה שמתרחשת סביב התוכן הספציפי הזה, כמה תגובות, לייקים ושיתופים הוא קיבל. האלגוריתם של פייסבוק בנוי כך שהוא נותן יתרון לתוכן אחד על פני אחר לפי האינטראקציה בו, לקבצי וידאו (קבצים שאתם מעלים דרך המערכת של פייסבוק ולא קישורים חיצוניים) יש יתרון על פני תמונות, ולתמונות יש "משקל" גבוה ממלל בלבד. עוד דוגמא, פייסבוק נותן משקל גבוה יותר לתוכן שעולה ממכשיר סלולרי על פני מכשירים אחרים, הוא רואה את זה (ON THE GO) כלומר כמו שידור חי בטלוויזיה. לעיתים אנו רואים מישהו ש"עשה לייק" לעצמו ומגחכים… טעות! המשמעות של הלייק שלנו על התוכן שלנו היא הפצה לעוד חברים שמניעה תגובות, לייקים ושיתופים נוספים.
ב. מעורבות חברתית חשובה (AFFINITY) סימון A
ישנה חשיבות למעורבות שלכם עם פעילות החבר שלכם, הדדיות הוא "שם המשחק" בפייסבוק, כלומר ככל שתעשו לייקים ותגובות אצל חבר שלכם והוא יעשה בדיוק אותו דבר אצלכם, אתם תראו אחד את השני בתדירות גבוהה יותר. לכן כשאנחנו מעלים תוכן לפרופילים האישיים שלנו – אנחנו מסתכלים על הפרופילים של כל מי שעשה לנו לייק, תגובה או שיתוף, נכנסים לפרופיל שלהם ו"מחזירים להם טובה" בדמות לייקים ותגובות. אולי זו נשמעת לכם פעילות מלאכותית – אך זה בכלל לא כך, אנו לא נעשה לייק לתוכן שאיננו אוהבים, אלא רק לתכנים שכן אהבנו בפרופילים אלו – אך אלמלא נכנסנו לפרופיל לא היינו רואים את התוכן כלל והאיכות של הלייק של חבר זה היתה נמוכה יותר, מעבר לרצון להיות נחמדים, לעודד פעילות חיובים – חבר עשה לייק, הגיב, שיתף תוכן שלי – גם אני אתייחס לתוכן שלו: הדדיות.
ג. זמן דעיכת התוכן (TIME DECAY) תדירות התוכן סימון D
מהרגע שהעליתם תוכן לפייסבוק ציון התדירות שלו הוא הגבוה ביותר לעומת תוכן ישן יותר שעלה וככל שהזמן עובר הוא דועך. כלומר חשוב להניע אינטראקציה לתוכן שלנו מיד עם העלתו לפייסבוק – מי שלא מבין את זה מפספס אחוזי חשיפה ניכרים! חשוב להעלות תוכן ולהישאר בעמוד כדי להגיב על תגובות החברים בעמוד, לדאוג ללייקים ותגובות מחברי הארגון שלכם: וחברי האירגון שלכם לצורך העניין יכולים להיות: עובדים, חברים, משפחה – כל מי שקשור אליכם וישמח לעזור לשיווק שלכם.
כשהתוכן טוב וניהול העמוד לאורך זמן מתנהל נכון – כל יתר הנתונים אינם חשובים!
למרות שמדובר בעמוד עם 1,800 לייקים ברגע עליית התוכן, הוא הופץ יותר מ 450,000 פעמים
וגרם לאינטראקציה עם יותר מ – 16,000 איש – נתון חסר פרופורציה ביחס לכמות הקהל בעמוד!
למרות שהתוכן עלה לעמוד שבו 1,800 אוהדים בלבד – העמוד היה מנוהל היטב ופייסבוק כבר "ידע" שמדובר בתוכן מעניין. אנחנו הבנו שאנו מעלים תוכן "יותר מעניין" מהרגיל – וידענו את החשיבות שביצירת אינטראקציה מהירה ומיידית! מיד עבדנו על הפצת התוכן ויצירת האינטראקציה עמו – על מנת לנסות ו"לסחוט" כמות לייקים גבוהה ככל האפשר ולמנף את התוכן המעניין. מובן שלא צפינו סערה בגודל כזה, אך החושים שלנו היו טובים, הניהול היה נכון – וכל יתר ההצגה נוהלה באופן מופתי על ידי הרובוט של פייסבוק. חשוב להבין, לו העמוד היה עמוד "רדום" לפני העלאת התוכן – ככל הנראה זה לא היה קורה. גם לו העלינו את התוכן ולא עבדנו מיד על הפצתו – סבירות נמוכה שהתוכן היה מגיע לרמת החשיפה שהגיע – הניהול הנכון, החושים המקצועיים הם שהובילו להצלחה!
אם הגעתם עד לנקודה זו בכתבה, ככל הנראה – גם אתם הייתם רוצים להגיע לכמויות לייקים כאלה לתוכן שלכם. בואו ננסה להבין את פייסבוק יותר על מנת שנוכל לנהל עמודים שמסוגלים להביא תוצאות כאלו.
מה מעידים הנתונים :
95% מהאוהדים שעושים לייק על דף פייסבוק, לא יבקרו בו שוב!
50% עד 70% מהאוהדים אינם רואים את תכני הדף בפיד שלהם!
רבים מהחברים שלכם לא רואים כל דבר שאתם מעלים.
אז מה עושים?
מעורבות בפרופיל שלכם ובמקביל גם פרופילים של אחרים, מעלה את סיכוייכם להראות וגם לראות. כלומר אל תתעסקו בפרופיל שלכם בלבד, כנסו לניוז פיד – זרם החדשות של חבריכם – עשו לייק והגיבו לתכנים של אנשים אחרים, צרו דיונים משלכם, אך במקביל קחו חלק בדיונים המתרחשים בפרופילים ובדפים של אחרים.
חשוב כשאתם מעלים תוכן לפרופיל האישי שלכם, לא תמיד תרצו שכולם יוכלו לצפות בתוכן שלכם, לכן פייסבוק מאפשר לשנות בפרופיל האישי שלכם את פרטיות התוכן לכל סטטוס שאתם מעלים. כאשר מדובר בתוכן שיכול להיות ציבורי, תוכן שאתם משתפים מהעמוד העסקי שלכם או תוכן שבו אתם מספרים משהו שיכול למתג אתכם או לשווק את העסק שלכם. תוכלו להגדיל את חשיפת התכנים שלכם על-ידי שינוי הגדרת הפרטיות לציבורי במקום כל הגדרה שנמצאת שם כרגע, וחוסמת את התכנים שלכם מלהגיע ליותר אנשים.
בדפי עסק החשיפה ממילא נמצאת במצב ציבורי Public, מה שנסרק היטב גם במנועי חיפוש ומעיד על פעילות המותג גם במדיה החברתית.
אם כך. מה הביא לכך שתמונת הנשיקה הלוהטת בין שתי הכלות הגיעה ל – 11,000 לייקים תוך 24 שעות? ניהול נכון של העמוד. יצירת תכנים נכונים לאורך תקופה ארוכה, מעקב אחר ה"מדברים על זה" הנתון שפייסבוק מגלה לנו – מה רמת האינטראקציה עם העמוד אותו אנו מנהלים – כשאחד העמודים שלנו מראה צבע אדום – ירידה ברמת האינטראקציה עם העמוד, גם אם מדובר בירידה קטנה, אנו ערים לכך, מנתחים מה קרה בעמוד לאחרונה שהביא לירידה ברמת האינטראקציה עם העמוד, מגבשים אסטרטגיה חדשה ומיד יוצאים לדרך במטרה להעלות את האינטראקציה עוד ועוד. אנו ערים לכל הנתונים שכתובים פה בכתבה, מבינים כיצד האלגוריתם של פייסבוק עובד – ומכאן מנהלים את התוכן באופן מדויק. כשבאנו להעלות את תמונת הנשיקה הלוהטת – הבנו שהפעם נמצא בידינו תוכן עם ערך רב יותר: "שנוי במחלוקת, שונה, ליברלי ובעיקר מקסים!" והחלטנו מיד ברגע שהתוכן הועלה לעמוד של "גאיה – גן אירועים" לדאוג להפיץ אותו בהרבה מקומות וליצור איטראקציה רחבה לתוכן – בין רגע זה נתפש וכמויות הלייקים גאו וגאו – לא היינו צריכים לשים שקל עבור ממומן והתוכן נחשף מעל 450,000 פעמים. התוכן פורסם גם בבלוגים המובילים בתחום הרשתות החברתיות: פטריה וחורימבה, פורסם במאקו ובשני עמודים של מאקו בפייסבוק, שותף בעמוד הפייסבוק המצליח "סטטוסים מצייצים" ובסך הכל הסיפור זכה לעוד כ 13,000 לייקים נוספים מחוץ לעמוד וככל הנראה עוד מאות אלפי פעמים שהסיפור נחשף ונצפה והציג את גן האירועים גאיה כמקום מודרני וליברלי שמקיים אירועים ברוח התקופה והזמן.
אז אם גם אתם רוצים להשיג יותר לייקים לסטטוסים של העמודים העסקיים שלכם או הפרופילים האישיים שלכם – עקבו אחר העמוד שלנו בפייסבוק ותקבלו טיפים והצעות נוספות לשדרוג החשיפה והשיווק שלכם ברשתות חברתיות, אם אתם מבינים שחלק חשוב בתהליך זה גיוס לייקים נוספים לעמוד שלכם – לחצו על הלינק הבא והורידו את "המדריך המלא לגיוס לייקים לעמודים עסקיים"
מחפשים חברה לשיווק באינטרנט שיודעת לנהל שיווק במדיה חברתית בצורה מקצועית?
מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום: 09-7447740
או ליצור עמנו קשר באמצעות הטופס הנמצא בראש עמוד זה בצד שמאל
מחפשים חברה שתצעיד את השיווק שלכם ברשתות חברתיות?
צרו עמנו קשר עוד היום: 09-7447740