כתבה שניה בסדרת כתבות בנושא שיווק נכון באמצעות מיילים שיווקים
אם אתם עדיין מתלבטים אם לשווק באמצעות המייל או לא – כדאי לכם להביא בחשבון את הנתון הבא: מרבית האנשים מעדיפים לקבל מידע שיווקי באמצעות המייל! הרשתות החברתיות מייצרות מיתוג, מובילות את החברים להירשם לרשימות התפוצה שלכם, מייצרת שיחה ומגלה את האופי האמיתי של הלקוחות ובאמת שהרשת החברתית חשובה מאוד "לבישול הלקוח" אבל בדרך כלל תראו תוצאות של ממש מהר יותר באמצעות המייל! ושלא תבינו לא נכון – אסור לכם לוותר על הנוכחות ברשתות חברתיות שמשמרות אתכם בתודעת הלקוח באופן יומיומי, אבל חשוב להבין שהתוצאות המדהימות נוצרות משילוב אסטרטגיות ולא ממקור אחד בודד!
בכתבה הקודמת המחשנו כיצד לנהל אסטרטגיית שיווק במייל בהצלחה. הפעם אנחנו רוצים לחדד את הנקודה, רק מהכיוון השני – הפעם לא נספר לכם מה כדאי לכם לעשות, אלא נבהיר ממה כדאי לכם להימנע! אילו טעויות שגורות בקרב מפיצי מיילים שיווקיים שכדאי לכם להימנע מהן.
וניגש ישר לעניין:
#טעות מספר אחת – לשלוח הכל לכולם!
האם מנכ"ל חברת HP ישראל ובעל עסק קטן לממכר קוסמטיקה מתעניינים באותם תכנים? האם יש להם את אותם צרכים? מדוע אתם שולחים להם את אותו המייל עם אותו מידע ואותה התייחסות?
עליכם לשלוח פעם בכמה זמן טופס לרשימה שלכם, בו אתם מבקשים מהם לסמן מה הם תחומי העניין שלהם, מה התפקיד שלהם? כמה אנשים עובדים בארגון שלהם וכיו"ב, וכתוצאה מכך, תדעו לייצר תוכן רלוונטי לכל קבוצה ותפיקו תוצאות הרבה יותר טובות מכל מייל שתשלחו, ותפחיתו משמעותית את כמות המבקשים להסיר עצמם מהרשימה שלכם בכל משלוח מייל.
אתם עוד תעבדו קשה כדי להגדיל את הרשימה – לא חבל לאבד נרשמים לחינם? בפרט כשיש דרך להימנע מזה?
#טעות מספר שתים – התעלמות מצרכי הלקוח
פעמים רבות מגיעים אלינו מיילים שמפספסים את הנקודה! שולח המייל מנסה להציע לנו מוצר או שירות ומספק לנו מידע רב על המוצר – אבל המידע הזה לא מעניין אותי, לא קשור אליי ולא יגרום לי לרכוש את המוצר! חשוב להתרכז בצורך של קהל היעד ולהתאים את ההצעה לקהל היעד – גם כאן, ברגע שכולם נמצאים ברשימה אחת, לא ניתן לדייק בצרכים של כל אחת מהקבוצות במייל אחד מרוכז.
כלומר עלינו לכתוב מתוך מיקוד בצרכי הלקוח ולא מתוך חיסכון בזמן שלנו, תוך דילוג על הדבר החשוב ביותר, המחשבה: "את מי זה מעניין?"
#טעות מספר שלוש – לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם
מערכות הדיוור המובילות מאפשרות לנו לקבל נתונים חשובים מאוד על התנהגות הנרשמים שלנו עם כל מסר שאנחנו שולחים. כלומר, אנחנו יכולים לדעת כמה אנשים פתחו כל מסר, כמה לחצו על הלינק בתוך המסר, לאיזה סוג כותרת מגיבים יותר או פחות – ומכאן במקום להמשיך כמו תוכי ולעשות את אותן טעויות פעם אחר פעם, תרכזו את התוצאות בטבלה (צירפנו לכתבה טבלה לדוגמה לשימושכם: טבלת מעקב אחר שליחת מיילים) ותעקבו אחר התוצאות, כך תוכלו להחליט אילו כותרות טובות יותר עבורכם, איזה תוכן מניע יותר לפעולה, איזה שעות וימים נכונים יותר עבור הקהל שלכם ועוד מידע שימנע מכם לעשות טעויות שוב ושוב, ויעלה אתכם על גל שיפור תוצאות.
#טעות מספר ארבע – לא לכלול לינקים לאתר האינטרנט שלכם בהודעות המייל שלכם!
אחת הדרכים הטובות ביותר לזכות בהמרה כתוצאה משימוש באסטרטגיית שיווק במייל היא הנעה לאתר האינטרנט שלכם, לעמודי נחיתה שלכם או לעמודי מוצר באתר האינטרנט שלכם.
שלחתם מייל ולא כללתם בתוכו לינקים מניעים לפעולה – פיספסתם הזדמנות ליצירת פניות מהרשומים שלכם, כמה חבל, איזה פספוס!
יתרה על כן, מחקרים מעידים כי אפשר לכלול הרבה יותר מלינק אחד בכל מייל – כמה לינקים כדאי לכלול בכל מייל? את זה תלמדו על בסיס ניסוי ותהייה… לאט לאט תבינו מהו מספר הלינקים האידיאלי.
חשוב להדגיש, הכוונה היא לינקים למידע רלוונטי, מעניין וקשור לקהל היעד. אל תתחילו להעמיס לינקים לא קשורים עכשיו! נהפוכהו – צרו לינקים נוספים רלוונטיים, תתכננו מראש מספר נושאים מעניינים בכל מייל הקשורים מאוד לקהל היעד, כך תמצו כל שליחת מייל באופן מירבי.
#טעות מספר חמש – לא להתייחס לקוראים בטלפונים חכמים ומכשירים ניידים!
לא להתייחס לתאימות התוכן שלכם לצפייה בטלפונים חכמים ובמכשירים ניידים אחרים: טאבלטים, נוטבוקים וכיו"ב. הנתונים מדברים על גידול מטורף משנה לשנה של אחוז הצפיות בתוכן שמגיע ממייל באמצעות מכשירים אלו.
לכן בראש ובראשונה, אל תכתבו שורה שלמה במייל שלכם, תחתכו את הטקסט אחרי 8-10 מילים. דבר שני אם המייל שלכם מעוצב – תתייחסו לגודל של מסך אייפון או מסך של גלקסי בעיצוב של המייל. דבר נוסף, אם אתם מעלים תמונות למייל אל תשכחו שיש מכשירים שאינם מציגים תמונות, אל תשכחו לתייג את התמונות במטה טאג כדי שלא יופיע חלל לבן שייראה כאילו התוכן הגיע לסיומו. אם יש באפשרותכם להטמיע תוכן ב HTML מובן שזה עדיף על משלוח מייל שכולו תמונה, גם אם שלחתם מייל שכולו תמונה, במידה וזה אפשרי, הציעו גם גרסה טקסטואלית למייל, למי שזה נכון יותר עבורו.
#טעות מספר שש – הצפת מיילים ללא קביעת אסטרטגיה מגובשת לשיווק במייל
אחד הדברים העצובים ביותר בשיווק במייל, הם הנוטשים! אלה שפשוט עוזבים את הרשימה. ומדוע הם עושים את זה, בהנחה שאתם עושים לא עושים את כל הטעויות המוזכרות במייל זה, ככל הנראה הסיבה לכך היא הצפת המייל שלהם! אתם פשוט שולחים להם יותר מדי מסרים!
אז כיצד נדע מה כמות המיילים האופטימלית לשליחה? גם כאן תאלצו להגיע למסקנה על בסיס ניסוי ותהייה, ולבסוף תגיעו לקצב הנכון ביותר לרשימה שלכם – אחת לשבוע, פעם בחודש? תנסו ותגלו.
לעניין זה ברצוננו להסתייג מעט, לעתים אתם נמצאים בעיצומו של קמפיין מאוד חשוב, וחשוב לכם לשלוח מספר רב מהרגיל של מסרים לרשימה. התחילו את המסר הראשון בהבהרה כי אתם נמצאים בעיצומו של קמפיין ושבזמן הקרוב אתם תשלחו יותר מסרים מהרגיל, אפילו תציינו כמה מסרים צפויים להישלח ובאיזה פרק זמן, לדוגמה: בחודש הקרוב אנחנו צפויים לשלוח 12 מסרים, הרבה מעבר לקצב השליחה הרגיל שלנו בשל הקמפיין, נעריך מאוד אם לא תעזבו אותנו בפרק זמן זה, בתום הקמפיין נחזור לקצב השליחה הרגיל. בדרך כלל זה יפחית את אחוזי הנטישה אך לא ימנע אותה לחלוטין, ולעתים, אנו מבינים שיש צורך לשלוח יותר מסרים מהרגיל גם במחיר של אובדן מספר רשומים.
במידה ותקפידו להימנע מהטעויות המוזכרות בכתבה הזו סביר להניח שתראו תוצאות הולכות ומשתפרות כתוצאה מהשיווק שלכם במייל. מדיי פעם כדאי לחזור לכתבה הזו ולרענן לעצמכם את ההבנה מה נכון או לא נכון לעשות באסטרטגיית השיווק שלכם במייל.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק דיגיטלי שתייעץ לכם או תנהל לכם את השיווק במייל?
מוזמנים ליצור עמנו קשר עוד היום בטלפון: 052-7756200
או למלא פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם:
אם אהבתם כתבה זו ודאי תאהבו גם את הכתבות הבאות:
שש טעויות נפוצות בשיווק במיל שאתם חייבים להימנע מהן
בעלי עסקים קטנים: קבלו את חמשת כללי הזהב ליצירת מיילים שיווקיים מדהימים!
מאמר מעולה שיעזור לבעלי עסקים בשיווק הדיגיטלי שלהם.
הי מוטי,
תודה רבה 🙂
זו באמת הכוונה, לתת כלי עזר לבעלי עסקים.
יום נפלא,