סיכום כנס DIG IT 2014 – הועידה הרביעית לשיווק דיגיטלי
כשהתבקשתי להשתתף בפאנל העוסק בשיווק הוליסטי בכנס DIG IT ה -4 שמחתי שראו בי משתתפת ראויה לפאנל ומיד נרתמתי לבחון סוגיות הקשורות בשיווק הוליסטי. מעבר לידע שיש לי בתחום, חשוב היה לי להגיע מוכנה.
וכשאני מגיעה מוכנה לפאנל, המחשבה הראשונה שלי היא בטובת הקהל שנמצא באולם ומאזין לדיון, ובערך שאוכל לתת לכל משתתף ומשתתף. ומה בפועל קרה? על כך אני מספרת בסקירה הבאה.
כנס DIG IT הועידה ה – 4 לשיווק דיגיטלי התקיימה בהבימה. ללא ספק אכסניה איכותית ועדכנית שמתאימה לתחום החם ביותר בזירת העסקים – השיווק הדיגיטלי. שיטות שיווק שהולכות וצומחות ומתפתחות מרגע לרגע. בכל יום מגלים עוד שכלול ועוד אפשרות ועוד משהו שמשפר את הדרך ואת התוצאות.
יחד עם זאת ניכר היה שלפחות חלק מהמרצים שהוזמנו לכנס לא התכוננו כראוי למעמד המחייב. אכזבה רבה הכתה בי כשמנחה הכנס הקריא את כל הטקסטים מאיי-פד. אמנם הוא לא השתמש בדפים אלא באביזר דיגיטלי… אבל בכנס זו ההצגה הגרועה ביותר כשמנחה מקריא את דבריו במקום לספר ולפלרטט עם הקהל ולתת לכל האירוע אווירה נכונה ומדויקת יותר.
פאנל שאני מאוד נהניתי ממנו היה הפאנל שעסק בשיווק באמצעות תוכן. ובסופו של עניין שם נגעו בלב השיווק הדיגיטלי, שזה השילוב בין ניהול בלוג איכותי על גבי אתר החברה, יצירת תכנים ממוקדי מטרה עם ערך רב לקהל היעד. הנעת תנועה מהרשתות החברתיות ואסטרטגיות ממומנות כמו פרסום ממומן בפייסבוק, גוגל והפרסום תוכן הכי לוהט בשוק: OUTBRAIN.
לאחר שמניעים את תנועת קהל היעד לכתבות האיכותיות והממוקדות בבלוג שלנו, הצעד הבא יהיה שימוש בשיטות שיווק מחדש של גוגל ופייסבוק. אם איבדת אותי עד כאן, ניתן ליצור עמי קשר באמצעות הטופס שמופיע בסוף הכתבה ואשמח להיפגש ולספר לך על כל האסטרטגיה.
בגדול הפאנל הזה תיאר די במדויק את שיטות העבודה שלנו בסושיאל ליד וזה הבהיר מדוע יש לנו הצלחות כה משמעותיות בשיווק שלנו ושל הלקוחות שלנו.
לאחר מכן היה פאנל שעסק בשיווק במובייל, ובגדול יש כל כך הרבה חדש בתחום זה, אך אני חושבת שהמנחה החטיא את העיקר ולכן הפאנל היה משמים ולא הציג באמת את היכולות האדירות של השיווק במובייל, אותו מכשיר שצמוד אלינו בכל צעד ובכל שעה. אותו מכשיר שגורם לאנשים לדבוק במסך ולא להרים מבט לראות מה קורה סביבם. ואין לי כוונה להעביר ביקורות או לקבוע אם זה טוב או רע, אבל אם זה המצב יש לנו הרבה עבודה חשובה כמשווקים בזירת המובייל. והפאנל לא נגע בקצה האסטרטגיה ולא הצליח להעלות את הפאנצ'ים החזקים ואת האפשרויות המשמעותיות בתחום זה.
בין המרצים היו מרצים טובים יותר ומרצים טובים פחות. חלי ג'קובס מ – T-ROO סיפרה באופן מרתק על המערכת שלהם שעוברת שיפורים ושדרוגים כל הזמן, ואני החלטתי להיפגש עמם ולבחון את הכנסת המערכת שלהם לעבודה אצלנו בסושיאל ליד. ונאור מן, מנכ"ל אקטיב טרייל הצליח להדגיש את היתרונות המאוד משמעותיים שיש למערכת הדיוור שלהם, והחלטתי שגם כאן אלך ואפגש על מנת לבחון האם המערכת שלנו מספיק טובה ומעודכנת, או שאולי כדאי לעבור למערכת מתקדמת יותר. לעומתם היו כמה מרצים שניכר שאין להם ניסיון בעמידה מול קהל, או שלאף אחד אין אומץ לבוא ולהגיד להם שהם פשוט גרועים! כך או אחרת הייתי מצפה לתוכן טוב יותר במקומם של אותם מרצים.
הפאנל בו אני ישבתי ועסק בשיווק הוליסטי התאים יותר לחברות בינוניות וגדולות, כיוון שישבו יחד אתי בפאנל מנהלי שיווק של ארגונים גדולים כמו אל-על וביפר ולכן, מן הסתם הדיון התנהל מנקודת ההתייחסות של ארגונים וחברות גדולות. אך לשאלת אחד האנשים בקהל, כיצד עסקים קטנים יכולים לעשות שיווק הוליסטי, הבהרתי לשואל כי שיווק הוליסטי חשוב מאוד לעסקים קטנים מאחר והמשאבים העומדים לרשותם מאוד מוגבלים ומכאן חשוב מאוד ליצור שיווק שמדבר בשפה אחידה שמחזק מסר ברור ואחיד של העסק, ופועל בצורה מאוד שלמה בבחינת ההתייחסות של כל בורג בעסק והיכרותו עם המסרים השיווקיים של העסק והפצת מסרים אלו בכל נקודת מפגש עם הלקוחות או עם קהל היעד.
מעבר לדיונים ולהרצאות שהתקיימו בתוך האולמות, היתה זירה חמה מחוץ לכותלי האולמות וחברות רבות הציגו חידושים בתחום השיווק הדיגיטלי, אפליקציות נפלאות לסלולר, אפליקציות של ניהול מועדוני לקוחות אונליין ועוד רעיונות שרק בשביל זה שווה להגיע לכנסים כאלה ולגלות את החידושים האחרונים בתחום. גם משם יצאתי עם מגוון כרטיסי ביקור אותם אני מתכוונת לסווג כ"מעניין להיפגש בקרוב". כאן נרקמים שיתופי הפעולה הטובים ביותר וכאן זו ההזדמנות להצמיח את השיווק, ומבחינתנו להצמיח את השיווק זה להצמיח את העסק ואת סל השירותים שאנו מציעים ללקוחותינו.
לסיום רציתי לתת לכם נקודת מבט רעננה של העוזר האישי הנפלא שלי שבא לכנס ומספר מזווית הראייה שלו איך הכנס היה: "הכנס עבורי היה מעניין, מועיל ותועלתי. ראשית כל מכיוון שמדובר בנושאים שאני לומד, אוהב והם קרובים אליי. שנית, מכיוון ששיווק דיגיטלי זה ה-בשורה בעידן הזה. זה ה-דבר ב"ה" הידיעה
מבחינת שיווק. ולעניינינו…
מה שידעתי והבנתי יותר לעומק בכנס היה עד כמה אפשרויות טרגוט קהלי היעד רחבות ויעילות בפייסבוק, וככל שהטרגוט משתפר, כמובן, התועלת עבור הכסף שלך – גדלה!
דבר נוסף ששמחתי לגלות זה בעיקר שאנו עושים עבודה טובה בכל הקשור לתוכן, כתבות מעניינות ורלוונטיות לקהל היעד (לפעמים גם פידבק חיובי הוא דבר חשוב, שכן אתה יודע עם מה להמשיך ומה לעשות… על דרך החיוב).. בנוסף היו גם נושאים אחרים שאקח איתי… אם גם אתם רוצים לקחת איתכם מסקנות לגבי השיווק שלכם, ההמלצה שלי: המשיכו לקרוא את החומרים שלנו. יש בהם לימוד והעשרה רבים וחשובים".
לסיכום היה כנס מעניין ומפרה, אפשר עוד לחשוב כיצד לשפר, אך אין ספק שמי שהגיע לכנס יכול היה לקחת משם הרבה מאוד ידע חדש וחשוב לשיווק.
אם חשוב לך לשפר את השיווק הדיגיטלי
וחשוב לך למצוא חברה שמכירה היטב את השיווק הדיגיטלי
ניתן להתקשר אלינו: 052-7756200 ולקבוע פגישה
או למלא פרטים כאן למטה בטופס ונחזור אליך בהקדם: