אפשר ממש לדמיין את זה, את הרגע הזה בו קראת כתבה מאוד מעניינת על מוצר שמאוד מעניין אותך. נניח שהמוצר הזה הוא נעלי ספורט, ומצאת את הכתבה שמסבירה בדיוק אלו דברים חשוב לבדוק כשקונים נעל ספורט, ואיך בודקים את זה הלכה למעשה. מצאת את הכתבה בבלוג כלשהו והיא באמת נתנה לך את הערך שחיפשת. כעבור שבוע מצאת כתבה נוספת שמתארת איך בונים כושר טוב ב – 21 יום, הכתבה פירטה כמה אימונים בשבוע, מה לעשות בכל אימון, ואיזו תזונה תתאים לעלייה מהירה בכושר הגופני. בדיוק מה שחיפשת!
וכך "הרומן הדיגיטלי" שלך עם הבלוג הולך ומתהדק ולבסוף מגיע הרגע שבו יש ציפייה אמתית לקרוא עוד תוכן מהבלוג הזה. ואף שהבלוג מכיל מעט מידע שיווקי כמו, המלצה על זוג נעלי ספורט ספציפי עם קישור לעמוד הרכישה של הנעלים, קל ללחוץ על העכבר לעבור לקישור ואולי אפילו לרכוש את זוג נעלי הספורט, כי ברור לך שאם מצאת את ההמלצה בבלוג הזה – נעלי הספורט יהיו מעולות.
והן באמת מעולות וגורמות לך לשביעות רצון רבה. כך ממשיך הרומן בינך לבין התוכן שבבלוג ומדי פעם ההמלצות השיווקיות שבו משכנעות אותך לבצע רכישה של מוצר נוסף שישפר את היכולות שלך. וכשיש לך שאלה הקשורה לספורט, תעלה אותה בבלוג ללא היסוס, כיוון שתסמוך ששם תמצא תשובה כנה ואמתית. ואם מנהל הבלוג עושה את עבודתו בצורה נכונה, הוא יעודד את קהל הקוראים שלו לשאול אצלו בבלוג את כל השאלות הקשורות, ויתחייב לספק את התשובות. גם אם יצטרך להתייעץ עם אדם נוסף, בארגון שלו או מישהו שעמו הוא עצמו מתייעץ.
עוד בשנת 2014 מותגים התחילו להבין שססמאות, סלוגנים ומודעות מעוצבות לא מייצרים שיחה עם קהל היעד שלהם. הדרך היחידה לנהל שיחה משמעותית עם קהל היעד היא באמצעות תוכן אמתי. ומדוע חשובה השיחה עם קהל היעד?
זה כמעט טריוויאלי לצפות שמוצר הלוואי של השיחה שנוצרת הוא "האמון הדיגיטלי" בין המותג לבין קהל היעד שלו. ואין משהו חשוב יותר לבניית מערכת יחסים בריאה מבניית אמון ויצירת נאמנות. והרי אחת השאלות המטרידות ביותר בשיווק, היא כיצד לבנות את נאמנות הלקוחות למותג. וזו הסיבה העיקרית שהשנה יותר מתמיד ההקשר הזה הובן. בנוסף להוכחה המובהקת שתוכן מייצר לקוחות, אהדה ונאמנות! הלקוחות ממשיכים לקרוא את התוכן גם לאחר הרכישה הראשונה, ממשיכים להתעדכן במידע שלך, וימשיכו לרכוש שוב ושוב מהמקור האמין עליהם.
ברגע שמבינים את חשיבות התוכן ויצירת השיחה עם קהל היעד, הדרך הטובה ביותר להפוך תובנה זו לכלי חי ובועט במערך השיווק שלך, היא בבניית אסטרטגיה נכונה וברורה. וכמו בכל ערוץ שיווקי מתחילים בבניית המטרה. מה מטרת הבלוג? מה חשוב שיקרה בכל פעם שתעלה כתבה לבלוג?
הגדרת מטרה אינה עניין של מה בכך, הגדרת מטרה צריכה להיות מחוברת בראש ובראשונה לצורך של הלקוחות שלך בתוכן איכותי ושונה בתחום שלך. מה הלקוחות רוצים? מה הם מחפשים? מה חשוב להם? איזה מידע חסר להם? לאחר שעונים על שאלות אלו, חייבים לקחת את העניין ברצינות ולברר לעומק את התשובות לכל שאלה ושאלה ולבנות סביב התשובות את היררכיית התוכן המתאימה.
לכל פיסת תוכן שתעלו לבלוג צריך להיות סיפור, כזה שמדגיש כיצד מה שהם קוראים עכשיו הוא נכון ומדויק. ונחזור לבלוג הספורט שדיברנו עליו. ברור שכל מתאמן צריך נעלי ספורט כדי להתאמן. ולכל ספורט יש את נעלי הספורט המתאימים לו, ולכל מתאמן יש את הבעיות הספציפיות שלו ואת נעלי הספורט שמתאימות לו בדיוק.
כשמבינים שאדם שעוסק בספורט צמא למידע וכשהוא מגיע לחנות הספורט הוא מבולבל לחלוטין ולא יודע מה בדיוק לבקש מהמוכר בחנות. כתבה שמבהירה אילו שאלות צריך המתאמן לשאול את עצמו, ואת המוכר כדי לדייק בבחירת נעל הספורט המתאימה ביותר עבורו, היא כתבה עם ערך גבוה מאוד ללקוח של כותב הבלוג.
בעל הבלוג יכול להיות הבעלים של חנות מוצרי ספורט או מותג של חדרי כושר, תוספי תזונה לספורטאים או כל מוצר אחר הקשור בתחום הספורט, והכתבות בבלוג שלו לא חייבות להיות קשורות ישירות אך ורק לעיסוק הישיר שלו, אלא רחבות ומקיפות יותר ומספקות לקהל היעד בית חם למידע אמין לו הם זקוקים.
מי שמספר לך את הסיפור בצורה אמינה ומדויקת וחוזר ועושה זאת פעם אחר פעם הופך להיות "מומחה בתחומו" בעיניך, ולא תהיה שום בעיה להמליץ עליו בפני אחרים או לרכוש ממנו משהו בעצמך.
לא פעם ראינו איזה כוח יש לתוכן, וכמה אנשים מכבדים את המקור שמספק להם את הסיפור בצורה מושכת, אך חשוב לא פחות הדיוק בפרטים והנאמנות לאמת. מעבר לכך, תוכן צריך להביא בשורה חדשה, להביא משהו חדש שלא ידעת קודם, אחרת המידע נראה ונשמע כמו חדשות של אתמול, ואין משהו משעמם יותר מהחדשות של אתמול, בפרט בעולם שלנו בו הכל דינמי וזמין.
מובן שנדרשת השקעה רבה בתכנון בלוג, בתכנון מטרת הבלוג, התכנים התמונות וכל מה שבונה את הבלוג כמקור מידע מעניין ומושך. כמובן ששימוש בקטעי ווידאו בתוך הבלוג שלך מומלץ מאוד ויעלה את זמן השהייה בבלוג, את כמות הגולשים בבלוג ואת הדירוג שלו מבחינת מנוע החיפוש של גוגל, וכל אלה דורשים משאבים לא מעטים ובנוסף חשוב שיהיה לך גם כישרון כתיבה.
רבים חושבים שהצורך לכתוב הוא מכשול. נדמה להם שכישרון כתיבה זה סוג של תכונה מולדת, אבל זה ממש לא נכון. מי שכותב מעולה בדרך כלל כותב הרבה, קורא המון ועוסק במידה רבה במילה הכתובה. כל פסיק וכל נקודה מחושבים בקפידה וכישרון הכתיבה לא נדבק אליו בלידתו, אלא הוא תוצר של אימון מתמיד ממש כמו האימון של אותו מתאמן שהגיע עם כושר מינימאלי ולאחר 21 ימי אימונים ספורטיביים, רמת הכושר שלו ממריאה אל על. וככל שהוא ממשיך ומתמיד באימוני הכושר, הוא משתפר והולך ויחד עם הכושר מגיעים עוד כמה יתרונות כמו: מראה מחוטב, בריאות, השלת שומנים ועוד.
כך גם האימון בכתיבה: מפרק חסמי כתיבה, משפר את מהירות הכתיבה ואת איכות התוכן. יש אנשים שמעדיפים לוותר על זה מראש, וזה לגיטימי, רק חשוב להביא בחשבון שבעולם של מסרים מהירים ועודף מידע, התוכן שיזכה לתשומת לב מירבית יהיה התוכן החד ביותר, החדשני ביותר, וזה שהקריאה שלו קולחת ונעימה, ברורה והגיונית. ואם לך לא יהיה בלוג, סביר להניח שלמתחרה שלך יהיה והוא זה שינהל את השיחה עם קהל היעד שלך. השאלה אם כדאי לך לוותר?
דבר אחרון, אך חלק חשוב מאוד בכל אסטרטגיית התוכן שלך, חשוב לזכור שתוכן טוב בלי קהל יעד שיקרא אותו, הוא טוב כמו אותו משורר שכותב שירים מעולים למגירה, השירים עדיין מעולים, אבל לעולם לא יהיה לו רב מכר ביד. כדי שקהל היעד שלך יכיר את התוכן שלך, עליו למצוא אותו! ואת זה עושים באמצעות שיווק התוכן ברשתות החברתיות, במייל, על ידי כתיבת פוסטים אורחים בבלוגים של שותפים עסקיים, שימוש במחוללי תנועה כמו מודעות ממומנות בפייסבוק קמפיין בoutbrain שיווק ברשת המדיה של גוגל ועוד אמצעים שיניעו גולשים לתוכן הנפלא שעמלת כל כך הרבה כדי ליצור אותו.
השנה היא שנת התוכן – ומה איתך? מתקשה לנהל את הבלוג בעצמך?
התקשרו עכשיו: 052-7756200 או השאירו פרטים בטופס כאן למטה,
אבל אסור להחמיץ את המומנטום שנוצר! כי מישהו אחר יעשה את זה במקומך! כנראה המתחרה שלך!