הרבה כותבי תוכן לא מודעים לעובדה שקריאה ממסך שונה בתכלית מקריאה של ספר או מגזין. העין סורקת את המסך, מזהה את החלקים המובלטים, ואם הצלחתם לסקרן את הגולש הוא יתעמק בקריאת הפוסט שהכנתם. אם כך כיצד עורכים את התוכן בבלוג בצורה אטרקטיבית? ויתרה על כן, כיצד לגרום לקוראים שלנו לקנות מאיתנו. על כך בכתבה הבאה:
קוראים שמגיעים אל התוכן הדיגיטלי שלכם מקדישים בממוצע 8 שניות כדי להחליט אם התוכן הזה מספיק רלוונטי ומשכנע כדי להתעמק ולקרוא עד הסוף. אם כך ישנם מספר עקרונות הקשורים לעיצוב התוכן בבלוג שגורמים לגולשים לבחור בהמשך קריאת הפוסט שלכם בצורה מעמיקה עד הסוף
# עיקרון מספר אחד: כותרות משנה בולטות ומסקרנות
כשמחלקים את התוכן למספר פסקאות ונותנים לכל פסקה כותרת משכנעת, כפי שפסקה זו זכתה לכותרת תמציתית, אך ברורה ומשכנעת הקורא שסקר את הכותרת, הבין את הרלוונטיות שלה להמשך הקריאה והחליט להמשיך ולבחון את כותרת המשנה הבאה. כאשר כל כותרות המשנה יהיו מסקרנות ומובנות בצורה טובה, הגולש יקדיש את הזמן כדי לקרוא עד תום את התוכן שהכנת.
# עיקרון מספר שתיים: שלבו תמונות עם כיתוב מושך מתחת לתמונה
בשיטוטי ברחבי הרשת אני עוקבת אחר לא מעט בלוגרים ובוחנת את עריכת הפוסטים בבלוג שלהם. פעמים רבות התמונות רחבות מדיי, קוטעות את רצף הקריאה, הכיתוב מתחת לתמונה רק מתאר את מה שרואים בתמונה ואינו מקשר לתוכן הפוסט ולא יוצר עניין להמשיך ולקרוא. חשוב לבחור מבין עשרות התמונות שברשותכם 2-3 מקסימות 4 תמונות טובות ולשלב אותן בחכמה שתוך הטקסט. במידת האפשר הקטינו את התמונות והצמידו אותן לימין כך שניתן להמשיך את רצף הקריאה מבלי שהתמונה תפריע.
הכיתוב מתחת לתמונה צריך לספק מידע נוסף, מעבר לתיאור התמונה, ולמשוך לקריאה נוספת בפוסט כדי להבין לעומק את הרעיון שמופיע בכיתוב לתמונה. למעשה, הכיתוב לתמונה מהווה הזדמנות נוספת ליצור סקרנות ועניין בקרב קהל הגולשים בבלוג שלך.
# עיקרון מספר שלוש: שימוש בבולטים והבלטות בתוך הטקסט
אם למשל אני מעוניינת לסקרן אתכם להירשם לקורס שלי. אני יכולה לנסח את זה כך:
קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט של סושיאל ליד יספק לך סט של כלים לקידום העסק שלך. אנחנו נלמד איך לשווק נכון בפייסבוק, נבין איך משתמשים בלינקדאין ולמי הוא מתאים ולמי לא. נלמד את עיקרי השיווק במייל ונלמד לעומק מערכת דיוור אחת, כך שתוכלו להתחיל מיד לשווק במייל בהצלחה. אנחנו נראה איך מייצרים עמודי נחיתה נפלאים וממירים ונבין כיד משפרים את עמודי הנחיתה, תוך כדי תנועה, תוך כדי הקמפיין שלנו. נבין את עקרונות הכתיבה השיווקית ונתרגל כתיבה שיווקית בכיתה כך שנכתוב פוסטים טובים יותר לבלוג שלנו, סטטוסים נהדרים לרשתות החברתיות ונבין כיצד כותבים מייל שמוכר יותר. נלמד כיצד להשתמש בכלים חכמים בשיווק שלנו, כלים שיניעו תנועה איכותית יותר לעמודי הנחיתה ולעמודי המכירה שלנו. ולבסוף נלמד כיצד לשלב את כל הפעולות כך שהשיווק שלנו ייראוה כמו תזמורת מנוצחת ומהוקצעת היטב שנופלת על אוזני קהל היעד שלנו כמו סימפוניה מוזיקלית גאונית.
הטקסט אולי כתוב טוב, אבל במבט ראשון הוא בכלל לא מושך לקריאה, לעומת זאת אני יכולה להשתמש באותו טקסט באופן שהוא יעורר הרבה יותר עניין:
קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט של סושיאל ליד
הקורס של סושיאל ליד יספק לך סט של כלים לקידום העסק שלך. אנחנו נלמד:- איך לשווק נכון בפייסבוק
- נבין איך משתמשים בלינקדאין ולמי הוא מתאים ולמי לא
- מהם עיקרי השיווק במייל
- נלמד לעומק מערכת דיוור אחת, כך שתוכלו להתחיל מיד לשווק במייל בהצלחה.
- איך מייצרים עמודי נחיתה נפלאים וממירים
- נבין כיצד משפרים את עמודי הנחיתה, תוך כדי תנועה, תוך כדי הקמפיין שלנו
- נבין את עקרונות הכתיבה השיווקית ונתרגל כתיבה שיווקית בכיתה כך שנכתוב: פוסטים טובים יותר לבלוג שלנו סטטוסים נהדרים לרשתות החברתיות נבין כיצד כותבים מייל שמוכר יותר
- נלמד כיצד להשתמש בכלים חכמים בשיווק שלנו, כלים שיניעו תנועה איכותית יותר לעמודי הנחיתה ולעמודי המכירה שלנו
- ולבסוף נלמד כיצד לשלב את כל הפעולות כך שהשיווק שלנו ייראה כמו תזמורת מנוצחת ומהוקצעת היטב שנופלת על אוזני קהל היעד שלנו כמו סימפוניה מוזיקלית גאונית.
פוסט מקסים ומועיל. תודה