החלום של כל מנהל שיווק או בעל עסק הוא לראות את התוכן של המותג או העסק הופך לויראלי! לראות איך הרבה מאוד אנשים שמחים לשתף את התוכן שלך! אז איך עושים את זה בחמישה צעדים פשוטים:
1 שימוש ברגשות
תכתבו מרגש, תוסיפו תמונה מרגשת, תצלמו סרטונים מרגשים. תשתפו את הרגשות שלכם, תפרטו על נימי נשמתו של הקהל שלכם, תיצרו תוכן מרגש! ולעניין הרגשות חשוב לציין שרגשות חיוביים זוכים ליותר שיתופים מרגשות שליליים.
ספרו על הצלחה מרגשת, ספרו סיפור מצחיק, ספרו משהו אדיר ומפתיע, ספרו משהו בעל ערך רב לקוראים – תוכן חיובי ומרגש יגרום לאנשים לרצות לשתף!
2. השתמשו באחד או יותר מששת עקרונות הויראליות
פרופסור ג'ואן ברגר ערך מחקר מעמיק וגילה כי יש ששה עקרונות ברורים שגורמים לאנשים לרצות לשתף מידע:
1. פומביות – אנשים ישתפו בקלות רבה יותר, אחרי שראו שרבים אחרים כבר שיתפו לפניהם. זה מיד גורם להם לחשוב "זה משהו ששווה לשתף". אם תעודדו אנשים מתוך הצוות שלכם להתחיל ולשתף תוכן שחשוב לכם לחשוף, אנשים נוספים יצטרפו.
2. מטבע חברתי – אנשים רוצים להיראות טוב בעיני חבריהם ולכן ישמחו להציג שיש להם משהו שהערך הנתפש שלו גבוה. העניקו לקוראים שלכם או לעוקבים שלכם תחושה שהם שייכים למעגל הפנימי שלכם, שהם חשובים, הם ישמחו לשתף את התוכן כחלק מהמעגל הפנימי שיודע משהו שאחרים עדין לא יודעים. אם אתם רוצים להרחיב את מעגל השיתופים, התחברו לקבוצות בפייסבוק ובלינקדאין, לקהילות בגוגל פלוס, והציעו להם משהו ייחודי עבורם, תנו להם להרגיש שזה משהו ששמור במיוחד לחברי הקבוצה המצומצמת הזו.
3. טריגרים – אנשים אוהבים לשתף דברים שמתחברים להם טוב עם משהו מוכר, משהו שמעסיק אותם הרבה, משהו שרלוונטי וקשור אליהם.
4. רגשות – כשאכפת לנו יותר, אנחנו נשתף יותר! תראו כמה אנשים משתפים דברים שקשורים לבחירות, תראו כמה אנשים משתפים כל כלבלב נטוש שמחפש בית.
5. סיפורים – כשמוצר או שירות מסויים עטופים בסיפור טוב או בנרטיב טוב, יותר אנשים ישתפו ובקלות – הסיפור עושה את העבודה.
6 ערך מעשי – ככל שהתוכן שלכם מספק יותר ערך מעשי, כך יותר אנשים ישמחו לשתף את החברים שלהם במידע החשוב והמעשי הזה. תחלקו את התוכן לרמות ובכל רמה תחדדו את הערך המעשי של התוכן. כך הקוראים יבינו כמה ערך מעשי יש בתוכן שלכם.
למידע המלא בנושא אני ממליצה לכם לקרוא את הספר: "ויראלי" של פרופסור ג'ואן ברגר
3. לתזמון פרסום התוכן שלכם חשיבות מכרעת במידת הויראליות של התוכן
לזמן בשנה? מה קורה בלוח השנה עכשיו? חגים, חילופי עונות עניינים שתופשים את סדר היום והשיחה.
לשעות ביום? האם זו שעה שבה אנשים פנויים יותר לקרוא ולהתייחס לתוכן שלך או פחות?
יום בשבוע? ממעקב אחר התגובות לתוכן שלך, כבר ניתן לגלות באיזה ימים בשבוע הקהל מתעניין יותר בתוכן שלך ומתי פחות.
אירועים מיוחדים: בחירות, מופע גדול, מוות של אישיות אהובה ומוכרת, או כל נושא שתופש את סדר היום הציבורי ומעסיק את השיח הציבורי
4. עיצוב מעולה יגדיל את סיכויי הויראליות של התוכן שלך
זה שהעיצוב יהיה מושלם לא יבטיח את הויראליות של התוכן, אבל בהנחה שמרבית הדברים האחרים יכולים לגרום לתוכן להיות ויראלי, עיצוב גרוע יכול לחבל בסיכויים.
על מה חשוב לשים דגש?
על מיקום האלמנטים בשטח העיצוב, על שימוש בקונטרסטים נכונים להדגשת החלקים החשובים, שימוש באלמנטים עיצוביים ליצירת קריאה קלה, ברורה ופשוטה יותר, שימוש בהדגשת פונט יראה לקוראים שלך בדיוק מה חשוב יותר, אלמנטים מודגשים ימשכו את תשומת הלב יותר מאלמנטים קטנטנים.
כך שהמראה הכללי צריך להיות נעים לעין, ולמשוך את תשומת הלב לנקודות החשובות ביותר שיכולות לגרום לאנשים לרצות לשתף את התוכן שלך.
5. רמת ההפצה של התוכן תשפיע משמעותית על רמת השיתוף של התוכן
גם אם עשיתם הכל נכון, והעליתם את התוכן לאתר שלכם ואפילו לעמוד הפייסבוק שלכם. אם לא תעזרו לתוכן להיחשף יותר, אם לא תשתפו אותו ביותר מקומות, יותר נקודות ברחבי רשת האינטרנט, ותגרמו ליותר ויותר אנשים להיחשף לתוכן שלכם, סיכויי השיתוף של התוכן הזה יפחתו משמעותית. תשקלו ליצור קמפיין שיווקי באינטרנט וברשתות חברתיות לתוכן שחשוב לכם לחשוף וצרו סביבו באזז משמעותי.
במידה ואינכם יודעים כיצד לבנות קמפיין שיווקי באינטרנט וברשתות חברתיות, אתם מוזמנים להתקשר: 052-7756200 או להשאיר פרטים בטופס ונחזור אליך בהקדם
איך לגרום ליותר אנשים לשתף את התוכן שלך בחמישה צעדים פשוטים
השארת תגובה