החלטתם להעלות קמפיין ממומן בגוגל! עצרו – אם אתם לא יודעים כיצד אתם עלולים לשלם הרבה ולהפיק תוצאות בינוניות! לא חשוב מדוע החלטתם להעלות קמפיין בגוגל – לפני שתתחילו קראו את הכתבה הבאה ותבטיחו קמפיין מדויק ותוצאות טובות!
פרסום בגוגל – מתחיל בהגדרת מטרה
לא חשוב באיזו דרך אתם משווקים באינטרנט – חייבת להיות מטרה ברורה שלשמה אתם משווקים: הגדלת מכירות, הגדלת מכירות של מוצר/שירות מסויים, מיתוג, החדרת מוצר – מטרה ברורה! לאחר שהגדרתם בדיוק מה אתם רוצים להשיג מהקמפיין – אפשר להתחיל!
פרסום בגוגל – הגדרת התוצאות הצפויות
לאחר שהגדרתם את המטרה הגדירו איזו תוצאה מינימאלית תענה על ציפיותכם – איזו תוצאה תאכזב אתכם, ומה היא התוצאה החלומית שלה אתם מייחלים.
פרסום בגוגל – הגדרת מילות מפתח
שוב לא משנה מה אתם הולכים לשווק באינטרנט – אתם חייבים לערוך מחקר מילות מפתח ולבחור את הביטויים הטובים ביותר לקמפיין שלכם – כיצד מחפשים את המוצר שאתם מנסים למכור, מה בהגדרת העיסוק שלכם מחופש הכי הרבה ויכול להניב חשיפה רחבה יותר של המותג שלכם – תשבו ותחשבו בראש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – כיצד לדעתכם הם היו מחפשים את מה שאתם מנסים למכור להם? וכעת עברו לכלי מילות המפתח של גוגל ובדקו כיצד לנסח את מילות המפתח – מה הן המילים המדוייקות שיניבו לכם תוצאות טובות.
אל תלכו על ביטויים נרחבים – הגדירו את מילות המפתח כך שיעלו בחכתן מחפשים איכותיים שמחפשים עכשיו את מה שיש לכם להציע במדויק. כלומר השתמשו בביטויי זנב ארוך – למשל, מצלמה דיגיטלית של קנון במבצע או, מצלמה דיגיטלית של קנון בזול או, מבצע מצלמה דיגיטלית, מצלמה דיגיטלית במבצע. כך תגיעו לקהל יעד מפולח.
כמובן שהכי נכון לבסס את הבחירה שלכם לגבי מילות מפתח בעזרת הכלי של גוגל מתכנן מילות המפתח של גוגל
פרסום בגוגל – מחקר שוק
כעת לאחר שהגדרתם מטרה ומצאתם את מילות המפתח המתאימות – כנסו לגוגל וחפשו באמצעות מילות המפתח שהגדרתם – תראו מה התוצאות שמתקבלות – והאם המוצר שאתם מציעים כעת אטרקטיבי. האם המתחרים שלכם מציעים את אותו מוצר במחיר נמוך יותר או בתנאי תשלום נוחים יותר או מעניקים בונוס נוסף על הרכישה – כדי שלא תשקיעו כל כך הרבה כסף ולבסוף אתם ההצעה הגבוהה ביותר כרגע. בדיוק כפי שבעל חנות מציץ על מחירי בעל החנות המתחרה הסמוכה לשלו – כך עליכם להכיר את רמת המחירים והמוצרים המתחרים כרגע בעמוד התוצאות של גוגל.
צרו מגוון מודעות תוך שימוש במילות המפתח
הקמפיינים של גוגל מחולקים לשלוש רמות: רמת מסע הפרסום – שזו הרמה הגבוהה ביותר, רמת קבוצת המודעות – זו הרמה הבאה, ורמת המודעות שהיא הרמה השלישית בהיררכיה. לכל ביטוי שבחרתם, לדוגמה "גן אירועים במרכז" צרו קבוצת מודעות, הגדירו את מילות המפתח בשלושה סוגי התאמות שגוגל ממליצה עליהן, ומילות המפתח בקמפיין שלכם ייראו בעצם כך:
"גן אירועים במרכז" – שמתם לב הביטוי המלא במרכאות
[גן אירועים במרכז] – הביטוי המלא בסוגריים מרובעות
+גן +אירועים +במרכז – מאפשר התאמות נרחבות כיוון שאם למשל מישהו יכתוב גן אירועים יוקרתי במרכז – עדין תרצו שהמודעה שלכם תעלה בחיפוש שלו.
לכל קבוצת מודעות צרו 2 מודעות כמעט זהות למעט שורה אחת במודעה – וכך תוכלו לעשות AB testing למודעות שלכם ובכל פעם לראות איזה נוסח עובד טוב יותר, להשאיר את הנוסח הטוב יותר בשתי המודעות ולבודד את השורה הבאה למבחן. כמובן שכדי להחליט איזה נוסח טוב יותר חייבים לקבל תוצאות לאורך זמן – בין שבוע לשבועיים ואז תוכלו לדעת שאספתם מספיק מידע ואתם יכולים להחליט איזו מודעה מציגה ביצועים טובים יותר.
ככל שיהיו לכם יותר קבוצות מודעות לכל מסע פרסום, הסיכוי שלכם להשיג תוצאות יעלה.
הגדירו עמוד נחיתה רלוונטי למודעות שלכם
כשאתם עורכים את מודעות הקמפיין שלכם עליכם להגדיר עמור יעד אליו מופנים הגולשים שלוחצים על המודעה. חשוב שעמוד הנחיתה יישא שם שמילות המפתח כלולות בו ושתוכן העמוד יענה על החיפוש – כלומר אם נחזור לדוגמא של מצלמה דיגיטלית במבצע – חשוב שבעמוד הנחיתה יהיה מידע על מצלמה דיגיטלית במחיר שובר שוק – במחיר מבצע אמיתי! ניתן שהעמוד יהיה דינאמי ויאפשר לרכוש את המצלמה באופן מלא בעמוד הנחיתה – או להפנות לטלפון לרכישה .
רצוי שהמודעות ועמוד הנחיתה לא יהיו מתחכמים – שמרו על פשטות ובהירות – זה יבטיח לכם תוצאות הרבה יותר טובות – הן בבחינת המיקום שגוגל ייתן למודעות שלכם והן בבחינת הרלוונטיות של התוכן שאתם מספקים לקהל הלקוחות הפוטנציאליים שיגיעו לעמוד הנחיתה שלכם.
הקפידו על הצעת מחיר ריאלית לקליק
בכלי מילות המפתח של גוגל יש עמודה שניתן להוסיף ומספקת את המידע – מחיר ממוצע לקליק. כאן תראו שמילות מפתח עם ביטויי זנב ארוכים יותר זולות משמעותית ממילות מפתח נרחבות – כדי לצמצם בעלויות ולהעלות את אפקטיביות המודעות שלכם. וכשאתם מגדירים את העלות המקסימאלית לקליק – בכל מקרה אל תציעו פחות מהסכום שגוגל מגדיר לקליק. הצעת מחיר נמוכה מדיי תגרום להופעת המודעה שלכם במיקום נמוך יותר – גוגל יעדיף להעלות למעלה את מי שמשלם לו יותר – אל תגזימו ואל תציעו יותר – או לפחות לא הרבה יותר – אך תשתדלו לשמור על קו אחיד עם גוגל.
קמפיין פרסום בגוגל – ניתוח תוצאות
כמו בכל קמפיין שעושים באינטרנט – יש לכם יכולת טובה לנתח את התוצאות – כלי המודעות של גוגל מספק נתונים מדוייקים ומאפשר לכם לעקוב אחר הצלחת הקמפיין – תוכלו להגדיר את הקמפיין שלכם באמצעות גוגל אנליטיקס – ולראות מה עשו הגולשים שהגיעו מהקמפיין של גוגל באתר שלכם – האם הם עברו לעמוד רכישת המוצר, האם הם רכשו את המוצר בסופו של עניין? כמה הופעות היו למודעה שלכם וכמה פעמים לחצו עליהן? מה אחוז ההמרה של המודעות שלכם? מודעות עם אחוז המרה נמוך מ – 1% – יימחקו מהקמפיין ומודעות עם אחוזי המרה גבוהים יותר יישארו.
במידה וכל המודעות שלכם זוכות לאחוז המרה נמוך מ 1% – קחו את המודעות עם אחוז ההמרה הגבוה ביותר ונסחו וריאציות שונות של הנוסח הזה – בידקו שוב לאחר יומיים ותראו איזו מודעה גרפה את אחוזי ההמרה הגבוהים ביותר – חזרו על התהליך עד ליצירת מודעות עם אחוזי המרה גבוהים.
כל זמן שהקמפיין שלכם רץ – בדקו מה קורה בעמודי התוצאות ומה המתחרים שלכם מציעים – אם נחזור לדוגמא של מצלמה דיגיטלית במבצע – נניח שאתם מציעים מצלמה דיגיטלית ששווויה 750 ₪ ב – 650 ₪ ואחד המתחרים מציע את המצלמה ב – 699 ₪ ומפרסם את המחיר כבר במודעה עצמה – ייתכן שרוכשים המודעים למחיר השוק של המוצר ייכנסו ישירות לאתר המתחרה ויקנו ממנו את המצלמה הדיגיטלית במחיר מוזל! לו הייתם שמים לב לכך, מיד הייתם משנים את המודעה שלכם ומפרסמים את המחיר שלכם כבר במודעה ומבטיחים שהקונים יפנו אליכם ולא אליו.
פרסום בגוגל – החזר על ההשקעה
בתום הקמפיין ניתן לבחון את ההחזר על ההשקעה. כמה כסף שילמתם על הקמפיין – כמה רכשו את המוצר – ולדעת מה עלות הפרסום פר לקוח – אם כל קליק עלה לכם 9 ₪ ומתוך 50 קליקים 3 רכשו מצלמה בסופו של עניין – עלות גיוס כל לקוח היתה 150 ₪. כעת חיזרו למטרה הראשונית של הקמפיין שלכם ובדקו האם התוצאות היו טובות, למה ציפיתם והאם הקמפיין עמד בציפיות או לא.
נסו לנתח את הסיבות לתוצאות והכינו לעצמכם דוח כתוב על מסקנותיכם. בפעם הבאה שתחליטו לצאת בקמפיין בגוגל – תתחילו מקריאת דוח המסקנות או דוחות המסקנות הקודמים, ולאור התובנות והניסיון שרכשתם, התחילו את כל התהליך מההתחלה.
מחפשים חברה שתנהל עבורכם קמפיינים איכותיים בגוגל – הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר היום בטלפון: 09-7447740
או השאירו פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה, ואנו נסייע לכם בעריכת קמפיינים מקצועיים שיענו על ציפיותיכם.
במידה והנכם מומחי קמפיינים ממומנים בגוגל נשמח לחוות דעתכם, להערות, הארות וכל מה שיכול לתרום להרחבת הידע של הקוראים. נשמח לענות על כל שאלה או בקשה התגובות שם למטה במיוחד לשם כך.
אהבתם את הכתבה? שתפו את חבריכם ברשתות החברתיות! תודה רבה
כתבה מאד מענינת היום בעזרת קמפיין PPC אפשר למשוך הרבה לקוחות לעסק
באמת כמו שכתוב בכתבה חשוב לעסוק שיעורי בית לפני שמתחילים קמפיין!
הכותב מומחה בשיווק באינטרנט.
http://www.mlmleads.co.il/?refid=liorsamet
הי ליאור,
שמחה שאהבת – מוזמן לחזור ולבקר…
ובאמת ניתן להגדיל את החשיפה של העסק שלנו, להגדיל את כמות הלקוחות, להגדיל מכירות וכל זאת בהשקעה מבוקרת ונבונה – שאפו לגוגל על מוצר מנצח!
אירית