אתם מתכננים אירוע עסקי, ומן הסתם חשוב לכם שיגיעו מספיק משתתפים. איך משווקים אירועים עסקיים באינטרנט בצורה נכונה? מה השלבים לשיווק אירוע עסקי? מה עושים לפני ומה אחרי? מבולבלים? לאחר מספר שנים בהן אנחנו משווקים באינטרנט ומשווקים אירועים עבורנו ועבור לקוחותינו ויש לציין שהשיווק שלנו מייצר תוצאות מעולות, החלטנו להכין עבורכם כתבה שמרכזת את כל הפעולות שאנחנו מייצרים על מנת לשווק אירוע עסקי.
אנחנו מדברים על השלב בו יש לנו אירוע מתוכנן ומוכן לשיווק. יש תוכן, יש מקום, יש זמן! כעת צריך לתכנן את שיווק האירוע. אז מה הדבר הראשון שנכין לצורך שיווק האירוע שלנו?
- ניצור את הקריאייטיב של האירוע מובן שהקריאייטיב צריך להיות מחובר לתוכן של האירוע, אבל לא מדובר בתוכן האירוע אלא במסרים העיקריים ובאופן ההגעה ללבו של קהל היעד שאמור להגיע לאירוע. נבחר את התמונות שילוו את הקמפיין, את הסלוגן שיוביל את האירוע, וניצור באנרים בכל הגדלים הנדרשים: באנר לעמוד העסקי בפייסבוק, באנר לעמוד אירוע בפייסבוק, באנרים לעמוד הנחיתה, באנרים לאתר שלנו, באנרים למייל וכל באנר נוסף שנדרש לנו לצורך השיווק. נדמה שמדובר בהליך פשוט, אבל יצירת הבאנר שיוביל את האירוע הוא תהליך שדורש מענה על כמה שאלות שיסייעו לכם להבין האם הקריאייטיב שלכם טוב: א. האם הבאנר נקי ונעים לעין? בצפייה דרך מסכים דיגיטליים, העין לא סובלת "עיצוב מלוכלך ומקושקש"! ב. האם המסר ברור? האם מי שיקרא את שם האירוע והסלוגן שמתלווה אליו, יבין במה הכנס/הסדנה/הקורס עוסק ומדוע הוא זקוק לאירוע כזה? ג. האם התמונות שבחרנו מחדדות ומבהירות את הצורך ואת המסר העיקרי שברצוננו להעביר? לאחר שתענו על השאלות האלה יהיה לכם קל יותר להחליט אם הקריאייטיב טוב או לא והאם העיצוב והבאנרים מקדמים את המטרות והיעדים של הקמפיין.
- הגעה לקהל היעד הדבר הראשון שעליכם לעשות זה לשבת ולחשוב על הקהל. מי יכול לבוא לכנס/קורס/סדנה כזו? כשאנחנו מתכננים קמפיין עבורנו או עבור לקוח, ברור לנו שפילוח מדויק של קהל היעד, וקהל היעד בדרך כלל אינו הומוגני, יש כמה וכמה קבוצות מתעניינים שזקוקים לתוכן הזה! אם ניקח כדוגמה את קורס הדגל שלנו "קורס בניית קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות ובאינטרנט" קהל היעד לקורס הם: א. בעלי עסקים ב. משווקים בחברות בינוניות ג. מנהלי שיווק בחברות גדולות ובארגונים ד. מי שמעוניין לפתח קריירה בתחום השיווק הדיגיטלי לאחר שהגדרנו את קהל היעד, עלינו להבין איזה תועלת תצמח לכל אחד מהקהלים שהגדרנו, הרי מנהלי שיווק בחברות גדולות ובארגונים אינם מתחבטים באותן שאלות ואתגרים שבעל עסק קטן מתחבט בהם! אבל לשניהם יש את אותו צורך בסופו של יום: להביא יותר לידים ולקוחות משלמים! אנחנו נכנסים לראש שלהם ומנסים להבין את ההרגשה שלהם כשהם לא מצליחים להביא תוצאות ובינתיים הם צופים במתחרים חוגגים! גם עם הלקוחות שלהם! ואנחנו מנסחים מסרים שנוגעים בדיוק בנקודה הכואבת, עונה בדיוק על הצורך ומעוררת בהם את הרצון והצורך לבוא וללמוד איך לעשות את זה נכון! קחו את הדוגמה הזו לעולם התוכן שלכם, תפלחו קהלים, ותנסו להבין מה המכנה המשותף הרחב ביותר של קהל היעד לאירוע שלך: נסחו מסרים שנוגעים בדיוק בכאב או בצורך הגדול ביותר, והראו להם כיצד האירוע שלכם מציע להם פתרון לבעיה שמפריעה להם כל כך! כיצד האירוע שלכם מגשים להם חלום, כיצד האירוע שלכם הוא בדיוק מה שהם צריכים. אם תדלגו על השלב הזה, אם לא תבצעו את הגדרת המסרים ופילוח הקהל בצורה מדויקת – כל הקמפיין שלך יצלע… אולי בסוף תגיעו לתוצאה שתראה לכם בסדר, ביחס למה שעשיתם קודם, אבל לא תהיה לכם תוצאה מדהימה ויוצאת דופן! כיוון שעשיתם את אותם דברים שעשיתם קודם… כדי לייצר תוצאות יוצאות דופן צריך לעשות מהלכים יוצאי דופן.
- הפצת התוכן אחרי שניסחנו את המסרים הנכונים לקהל שהגדרנו, עלינו להגיע לקהל היעד! איך עושים את זה? יש כמה וכמה דרכים להגיע עם התוכן שלנו לקהל היעד שלנו. הפצת התוכן לכל הפלטפורמות החברתיות שלנו: פייסבוק, גוגל פלוס, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט – וכל רשת חברתית אחרת בה אנחנו פעילים. 2. הפצה לקבוצות בפייסבוק – הגדירו את הקבוצות בפייסבוק בהן הקהל שלכם צפוי להיות, הצטרפו לקבוצות אלו, והפיצו את התכנים לקידום האירוע שלכם בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק. 3. הפצה לקבוצות בלינקדאין ולקהילות בגוגל פלוס – בדיוק אותו תהליך שעשיתם עם הקבוצות של פייסבוק: הגדרת הקבוצות, איתור, הצטרפות והפצה לקבוצות אלו. 4. הפצת המסר לרשימת הדיוור שלכם – כאן אתם יכולים לעשות יותר ממסר אחד לרשימה: א. הטבה למקדימים להירשם ב. מייל אזהרה! שהמחיר המיוחד למקדימים עומד להסתיים! ג. מייל שמודיע שההטבה הסתיימה ומדווח על ההצלחה, כמה נרשמו, ויצירת מגבלה בכמות המקומות הפנויים. ד. קידום תכנים ספציפיים מתוך האירוע שהם ה"דובדבן שבקצפת" כדי למשוך קהל. 5. העלאת באנרים על האירוע לאתר האינטרנט שלכם – האם יש לך אפשרות להעלות באנרים לאתר האינטרנט? תמונה וקישור? אם כן, צרו באנרים לאתר והעלו אותם עם קישור לעמוד הנחיתה של האירוע שמאפשר הרשמה לאירוע ורכישת כרטיסים מאובטחת. 6. יצירת תוכן מסקרן על האירוע – הכינו כתבות על האירוע והעלו אותן לבלוג שלכם. תכתבו על המרצים/מנחים תכתבו על הנושאים שאתם עומדים להציג, תכתבו על אירוע דומה שהיה חודש שעבר ואפילו בשנה שעברה, תכתבו על מגמות בתחום הזה ומדוע הנושא כל כך חשוב: ועוד ועוד, העלו את הכתבות לבלוג, כתבה בשבוע, סיימו את הכתבה בקריאה לפעולה שמטרתה הרשמה לאירוע, שימו קישור לעמוד הנחיתה של האירוע. הפיצו את התוכן הזה ברשתות החברתיות ובמייל.
- איסוף הלידים וטיפוח לידים – צרו שלושה מסרים שיישלחו לכל מי שנרשם לעמוד הנחיתה של האירוע. תוכן ראשון צריך להיות תודה שנרשמת ומה הולך לקרות עכשיו, אם ההרשמה מתבצעת בטלפון, הכינו אותו לכך שמישהו עומד להתקשר אליו כדי להשלים את ההרשמה ותשאלו אותו או אותה באיזה יום ושעה נוח שנתקשר להשלים את ההרשמה. חלקם יענו וחלקם לא, בכל אופן התוצאה תהיה הכנה של האדם לקראת הבאות. המסר השני הוא סרטון, יכול להיות סרטון המלצות על אירוע קודם, דומה, יכול להיות סרטון המלצות עליכם, סרטון שמתאר את הבעיה והפתרון לבעיה שבה עוסק האירוע ועוד ועוד, ותכתבו שרציתם להכין אותו לקראת מה שהולך להיות באירוע… המסר השלישי הוא מסר תוצאתי, שמדבר על התוצאות שמשתתפי האירוע ישיגו, איזה ידע, אילו כלים, מה המשמעות של התוצאה הזו עבורם, מדוע זה כל כך חשוב עבורם. לאחר ששלושת המסרים נשלחו לנרשם – תתקשרו לרשום אותו לאירוע. כלומר אתם חוזרים ללידים שלושה ימים לאחר שנרשמו. כיוון שהמסר הראשון נשלח מיד, המסר השני כעבור יום, והמסר השלישי כעבור יומיים. עכשיו גרמתם למתעניין להתעניין ולצפות לטלפון מכם, ואז אחוזי ההמרה של הלידים ירקיע שחקים!
- יום לפני האירוע – סביר להניח שבשלב זה אין לכם יותר מקומות למשתתפים נוספים, אבל עליכם להכין פוסט מרגש שעולה ערב לפני האירוע ובבוקר האירוע, אם מדובר באירוע עם מרצים/מנחים רבים, בקשו מהם להעלות תוכן על האירוע ערב לפני האירוע או ביום האירוע, כך שתשיגו הד גדול ככל האפשר לקיום האירוע עצמו. ספרו על ההכנות שעשיתם, צלמו את כל החומרים שהכנתם, את הכיבוד, שתפו ברגשות ובמחשבות שלכם, זה יגרום לאירוע שלכם להישמע הרבה יותר מעניין ומסקרן, גם אם לא באתי לאירוע הזה זה יגרום לי להתעניין יותר באירועים הבאים שלכם.
אם גם אתם משווקים אירועים עסקיים, אם גם אתם מתקשים בשיווק האירועים שלכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר: 052-7756200 פנו אל מוטי לקבלת הצעת מחיר לשיווק האירוע הקרוב שלכם והאירועים שלכם בכלל. ניתן למלא פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה בעמוד, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם
שיווק אירוע יריד אמנים באזור המרכז בתאריכים 23-24/3
היי,
את רוצה עזרה בשיווק האירוע שלך?
צרי קשר: 09-7447740