מדוע שיווק באינטרנט
מדוע שיווק באינטרנט? ובכן המדיה החזקה ביותר בעולם היא האינטרנט – ללא ספק! בעלי עסקים כבר מבינים את המשוואה ומכניסים יד לכיס כדי להיות חלק מהמשחק – אם אתם לא שם – המתחרים שלכם כן. היום בעלי עסקים גילו אפשרות חדשה – ניתן לפרסם באינטרנט מבלי להוציא אגורה – או לפחות כך נדמה. פותחים עמודים ברשתות חברתיות ומתחילים לייצר באזז ברשת – באזז כלשהו. כיצד אתם מתחילים את תהליך שיווק העסק שלכם באינטרנט? כיצד אתם חושבים שצריך לפעול בזירה הווירטואלית בכלל ובזירה החברתית בפרט? השיווק באינטרנט אינו פשוט כלל, יש כל כך הרבה אפשרויות: קידום אתרים, שיווק ברשתות חברתיות, בניית אתר אינטרנט, תגובות בפורומים, בלוג מקצועי וכיו"ב, כיצד אתם חושבים שנכון לפעול ועל סמך מה אתם פועלים?
למעשה מעט מאוד בעלי עסקים יודעים לענות על השאלה: "מה המטרה שלך בשיווק באינטרנט?" בעצם מה אתה רוצה להשיג באמצעות השיווק באינטרנט? מרביתם פשוט מפרסמים ומקווים "למכור יותר", "לזכות בחשיפה", "מיתוג" – אין יעד מוגדר, ואין תכנית פעולה להשגת היעד המבוקש.
כיצד מפעילים שיווק באינטרנט שעובד נכון?
אנו ב SocialLead Communications מדברים עם הלקוח על המטרה כבסיס. יציאה להליך שיווק באינטרנט ללא מטרה משול ליציאה לטיול במדבר סהרה או בג'ונגלים של דרום אמריקה ללא מדריך ואפילו ללא מפה – הייתם יוצאים לטראק בג'ונגלים של קוסטריקה ללא מפה ומדריך? האינטרנט הוא ג'ונגל! טיול לג'ונגל ללא מפה מבטיח "התברברות" רבה בשטח ואנו מאחלים למטייל הנועז לצאת מההרפתקה ללא נזק…
אם כך כיצד נמנעים מהתברברות בזירה הדיגיטלית? שלב ראשון פנו לאיש מקצוע, יועץ או חברה לשיווק באינטרנט שיסייעו לכם בתהליך או לכל הפחות צאו לקורס שיווק במדיה חברתית ובאינטרנט שיקנו לכם כלי עבודה חיוניים להצלחתכם במשימה. שלב שני – נסו להבין מה אתם רוצים להשיג באמצעות השיווק באינטרנט. בשלב זה אנו יושבים עם הלקוח ובונים יחד אתו מטרה נכונה וריאלית, לאחר הגדרת מטרה אחת ברורה שנובעת מתהליך בחינת העסק ובידולו, חיתוך חזקותיו מול חולשותיו, יוצאים עם הגדרה ברורה של מטרה שתניב מיתוג איכותי וחתירה לשיפור דרמטי בתוצאות העסקיות.
לעיתים אנו נתקלים בעבודתנו בלקוח שמציב מטרה לא ריאלית! חשוב להבין מדוע הוא רוצה להגיע לתוצאה שהוא מגדיר, ולבצע עמו תהליך בירור צרכים תיאום ציפיות לפני שמתחילים, על מנת למנוע חיכוכים והפרעות בתהליך העבודה בהמשך, וכדי שלא "נפזר הבטחות שווא" – כך אנו מונעים מעצמנו עבודה מול לקוח מאוכזב – מצב שאינו בריא לאף אחד מהצדדים.
בשלב הבא אנו יושבים במשרד עם כל הנתונים שלמדנו על הלקוח ובונים עבורו תכנית שיווק באינטרנט שמתחילה בפילוח קהל היעד, ניתוח התנהגות ה"גולשים/צרכנים פוטנציאליים", השפה בה משתמש קהל היעד – כיצד נכון לדבר איתם, הזירות הווירטואלית בהן ניתן למצוא אותם, תחומי העניין של קהל היעד וכיו"ב.
לאחר ניתוח מעמיק של קהל היעד, התנהגותו והזירות בהן הוא מבלה, נבנית תכנית מדויקת כיצד "לרכוש את לבו" של הגולש/צרכן פוטנציאלי. כיצד נכון לפנות אל הקהל הזה, להציג לו את המותג שלנו, ולהתערות עמו, כך שנוכל להציע לו את המוצג/מוצר/שירות שלנו, והוא יתעניין במה שיש לנו להציע. לתוך התכנית אנו יוצקים תכנים: כתבות, תמונות, אנימציות, סרטונים, סקרים, סטטוסים, מודעות ועוד… בונים את ציר הזמן ומתכננים כיצד ומתי להניע את הכוחות על ציר הזמן, כך שנצליח לבנות מערך חדירה נכון לתודעת קהל היעד – כמו במשחק מוחות מתוחכם.
כיצד מוודאים שהשיווק באינטרנט עובד?
מיד עם התחלת הקמפיין – מתחילים לבצע ניטור של המהלכים באמצעות תוכנות וכלי ניתוח שונים על מנת לבחון את יעילותן של כל אחת מפעולות השיווק שאנו מבצעים. אנו מסכמים את הנתונים ומעניקים ציון לכל פעולה, מנסים לשפר ולשדרג את הפעולות שזוכות לציונים נמוכים יחסית – ממשיכים לחפש ולאתר זירות נוספות בהן קהל היעד מבלה, ומבצעים תהליך אופטימיזציה של הקמפיין בכל עת.
בתחילת מסע הפרסום, אנו מצליחים להניב תוצאות ברמה איקס אנו בוחנים את עצמנו, את המטרה שהצבנו, את מצב השטח לעומת הניתוח שלנו ועד תום התהליך מסע הפרסום שלנו משתפר ומגיע לביצועים מרשימים ומניב תוצאות. הלקוח מקבל דוחות עם ניתוח נתונים אחת לתקופה, והוא שותף לתהליך באופן מלא. לעיתים זמן קצר לאחר התחלת השיווק באינטרנט, אנו חוזרים ללקוח ומהדקים יחד אתו את המטרה – מתאימים אותו לקרקע המציאות, משנים עמדות וממשיכים משם.
שקיפות מול הלקוח הופכת אותו לשותף למאמצי השיווק באינטרנט של העסק שלו, ולא רק ללקוח שבא בדרישות, מעלה טענות, או מחמיא לתוצאות. הוא מבין את התהליך והוא שותף לו ולתוצאותיו, ובמקרים רבים הופך לחלק מרכזי בצוות החשיבה. לקוח מרוצה גם משקף עבורנו תוצאות שאינן ניתנות למדידה בכלים ווירטואליים, כמו פניות טלפוניות שהוא מקבל, לקוחות שמגיעים לבית העסק ומבקשים לרכוש את ה"מוצר החדש", לקבל את "ההנחה לגולשי" וכיו"ב… שביעות רצון של הלקוח היא המטרה שלנו בעבודה מולו.
תוצאות העבודה, פרי עמלנו – חשובות לנו מאוד ואנו חותרים ללא לאות להשגת תוצאות, אך חשוב לא פחות לייצר מערכת יחסים עם הלקוח – מערכת יחסים שמושתתת על הבנה, שיתוף פעולה וזה אולי ישמע טיפשי, אך גם על הערכה הדדית וחיבה הדדית. פגישות "Face to face" הן חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה עם הלקוח – נוח מאוד להתחבא מאחורי מסך ומקלדת – כלל לא בריא לעסקים! אנו שומרים את הלקוח בלופ העבודה כל הזמן, מקפידים לשמר אותו, למשש את הדופק ולגלות עוד ועוד מידע על העסק שלו ועל הדברים החדשים שהוא עושה. בדרך זו אנו מצליחים לשפר את העבודה ולהביא לשולחן תוצאות טובות יותר, תוך שמירה על שביעות רצון ויחסים טובים עם הלקוח.
שיווק באינטרנט אינו מתחיל ונגמר בסטטוסים ובאנרים – שיווק באינטרנט הוא תהליך עבודה! על מנת להצליח בתהליך יש לבנות אסטרטגיה נכונה, לבחון את יעילותה על רטוב, ולהזיז כוחות בהתאם לתוצאות בשטח – עם SocialLead Communications תוכלו להתחיל להניע את השיווק באינטרנט בצורה חכמה ויעילה – לפגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות, חייגו עכשיו: 09-7447740 ונתחיל לתכנן את האסטרטגיה המנצחת שלכם באינטרנט!