כבר דיברנו על המבנה הבסיסי של סיפור טוב – וזה מקום טוב להתחיל ממנו.
אבל המבנה לבד, זה לא מספיק טוב! אולי אין "קריאה לפעולה" בסוף הסיפור שלך? ואז מה בעצם יקרה? כנראה כלום… או אולי סגנון הכתיבה שלך לא תואם את הפילוח הדמוגרפי של הקהל שלך? אופסי… זו יכולה להיות בעיה. הטיפים הבאים יעזרו לך לעבור שוב על הסיפור שלך, לתקן מה שחשוב ולשמור על הקהל שלך מעוניין יותר, אוהד יותר כך שיהיה הרבה יותר קל ולכוון אותו לפעולה הרצויה לך.
(הערה: הטיפים נכתבו למי שכותב תסריט, כמו שאנחנו עושים עבור סרטוני הווידאו שלנו. שוב, למרות זאת, ברור שהטיפים האלה נכונים לכל מי שרוצה לספר סיפור טוב יותר, למשל: בפגישה אחד על אחד, במצגת או בניוזלטר שלך).
כתיבת התסריט לסרטון שלך הוא החלק הכי חשוב בכל התהליך שיווק הסרטון! כי אם זה לא יהיה טוב, שום דבר טוב לא יוכל לקרות אחר כך… אז ריכזנו כאן עבורך את ששת הטיפים החשובים ביותר לכתיבת תסריט מנצח לסרטון שיווקי:
- פחות אבל יותר… ובעיקר פשוט

בערך 150 מילים זה מה שמומלץ לארוז בתסריט של דקה אחת, אז חשוב לנסח משפטים פשוטים. כמו כן, חשוב לבחור את האמצעיים הוויזואליים המדוייקים, כדי שלאנשים יהיה קל לקלוט מה שהם רואים ושומעים. ההקשר חייב להיות ברור ומיידי. חשוב לשמור על זה כל זמן העבודה על התסריט שלך.
- התמקדות בתסריט

התסריט שלך זה הדבר החשוב ביותר בכל התהליך כולו! זה קריטי לשים לב לזה! החלקים הויזואליים נהדרים ומוסיפים טון נוסף, כדי לעזור לאנשים לקלוט את מה שהם צופים בו. למעשה, מחקרים מראים שאם מעוררים רק את חוש השמיעה, אנשים קולטים רק 10% ממה שהם שומעים. תגרה הן את חוש השמיעה וגם את חוש הראיה ותוכל ליהנות מאחוזי קליטה של 68%. די מרשים, לא ככה?
עם זאת, לא מומלץ ליצור גירוי מוגזם, על חשבון הסיפור שלך. אם הסיפור שלך חלש או לא ברור, הם לא ימשיכו לראות והם יחמיצו את הסאונד והחלקים הוויזואליים.
- שמור על שפה פשוטה
זו כנראה הבעיה הנפוצה ביותר שיש לחברות תוך ניסיון לנסח את הסיפור שלהם. אתה לא רוצה להישמע כל כך מסובך שאנשים לא ימשיכו לצפות בסרטון. תזכור, כל הקהל שלך אנושי. זה לא משנה אם אתה B2B או לא. אדם יצפה בסרטון שלך ולבני אדם אין שיחות במשפטים ארוכים ומורכבים. סביר להניח, שהם שומעים ז'רגון כל היום בפגישות והם רוצים לצפות בווידאו כדי לברוח מזה. תראו את הכתיבה של חברות כמו: אפל או סטארבקס: כל כך פשוט ובכל זאת כולנו קונים.
- דבר לקהל הנכון
אם אתה לא מדבר בצורה פשוטה ובמבנה מדויק שהצופים שלך יכולים לקלוט את המסר בקלות, אתה הולך לאבד אותם! אבל יש עוד משהו חשוב… מי מקבל את ההחלטה לרכוש את המוצר או השירות שלך? חשוב לכוון את המסר והשפה אליו! כיוון שזו שיחה מאוד שונה אם זו מכירה למנהל הארגון, לצרכן הממוצע. או לדרג הניהול הזוטר. אם נרצה למכור לדרג הניהול הזוטר לדוגמה, אז אנחנו יודעים שבדרך כלל הם צריכים יותר פרטים כדי לקבל החלטה טובה יותר מה לקנות.
גורם נוסף שמשפיע זה מי המותג שלנו ביחס לקהל? כלומר, אם אתם חברה חדשה שאף אחד לא שמע עליה, צריך להסביר למה הם צריכים לבחור בך (או במוצר שלך) ולתת להם הצעה אם סיכון מופחת באופן משמעותי: "חודש התנסות בחינם", אחריות מלאה, משהו שישכנע את הלקוח להעדיף אותך עכשיו על פני המתחרה. עוד דבר שחשוב, זה פרסונליזציה, דמיין לקוח אחד! בן כמה הוא/היא אם התוכן מופנה לילדה בת 10 זה מאוד שונה מפניה לאדם בגילאי 30-45, נכון? צריך לחשוב על אדם אחד בקהל שלך ולכתוב לו או להלמקד את המסר אליו/אליה.
- תהנה

הדרך המהירה ביותר למשוך תשומת לב ולייצר חוויה בלתי נשכחת היא לגרום למישהו לצחוק, לעורר רגש שנעים ללקוח. תוסיף משהו קומי לווידאו שלך. מה הקאטצ'? חשוב להיזהר לא ללכת רחוק מידי. אם יצאה לך בדיחת קרש או שעשית שימוש רב מידי בבדיחות, סביר להניח שתרחיק את הצופים. עדינות היא שם המשחק.
- קריאה ברורה לפעולה
בין אם נדמה לך שזה ברור או לא, רוב האנשים לא יודעים מה הם צריכים לעשות אחריי ששמעו את הסיפור שלך. צריך להגיד להם בדיוק מה מצופה מהם לעשות עכשיו. שירשמו לניוזלטר שלך, ייכנסו לאתר שלך, יורידו את האפליקציה שלך, יתקשרו אלייך? תדאג שזה יהיה ברור והרבה יותר סביר שהם יעשו את זה.
לסיפור שלך, בין אם זה הסיפור של החברה שלך או הסיפור האישי שלך, יש את הכוח להניע אנשים ולהניע אנשים לפעולה. זה יכול להעלות את המכירות או לגרום לאנשים לאבד את תשומת הלב. זה הכל תלוי בדרך העברת הסיפור. פשוט זה טוב. אנשים מבינים פשוט, קצר ולעניין. נסה את זה ותראה כמה חזק זה יכול להיות.
מחפשים משרד דיגיטל שיעשה את השיווק עבורכם? אפשר להשאיר פרטים בטופס שנמצא ממש כאן למטה, לקביעת פגישת היכרות ולקבלת הצעת מחיר. או אפשר להיכנס לקישור הבא, כדי להבין טוב יותר: מי אנחנו, מה אנחנו עושים עבור לקוחותינו, ואיזה תוצאות אנחנו כבר מפיקים ללקוחות שלנו: סושיאל ליד דיגיטל מרקטינג המידע המלא