רשת חברתית בתמונות – פינטרס – כתבה שניה בסדרה
כיצד ניתן לבחון את כוחה של רשת חברתית ככלי בעל ערך לצורך שיווק באינטרנט ?
למעשה הדרך לבחון רשת חברתית ככלי לשיווק באינטרנט היא על ידי בחינת הפרמטרים העיקריים החשובים לנו מנהלי השיווק באינטרנט, ובכן בואו נתחיל:
האם ניתן לשתול לינקים ברשת החברתית פינטרסט?
אם אתם שותלים את כפתור הנעיצה "pin" בכל עמוד באתר שלכם כל נעיצה כזו תכיל לינק חוזר לעמוד באתר שלכם. במידה והעמודים שלכם מכילים תמונות מסקרנות שמוצאות חן בעיני הגולשים שלכם הם ינעצו את התמונות שבעמודים שלכם לאחד מלוחות הנעיצה שלהם "Pin Board" וכך תזכו להגדלת כמות הלינקים לאתר שלכם – חשוב מאוד משתי סיבות – הנעת תנועה לאתר וקידום במנועי חיפוש, בדגש על גוגל.
לוחות הנעיצה של פינטרסט מאפשרים לגולשים שמגיעים לעמוד של גולש אחר שנעץ את התמונה מהאתר שלכם, להגיע לעמוד בתוך האתר שלכם בלחיצה אחת! אין ספק שמשווקי אינטרנט מתוחכמים מבינים את הפוטנציאל הרב הגלום באפשרות זו.
האם ניתן לייצר לידים מהלינקים שרשת פינטרסט מפנה לאתר שלנו ?
כאן נדרשת חשיבה נוספת – כשגולש לוחץ על תמונה שמביעה מסר מסוים – מה הוא מחפש? וכיצד מניעים אותו לפעולה באתר שלנו? כאן נדרשת אסטרטגיה מתוחכמת יותר, אך מן הסתם, אחוזי ההמרה אינם צפויים להיות גבוהים – לפחות לא בהתחלה. כיוון שחיבה לתמונה אינה מעידה בהכרח על צורך, יכולות להיות סיבות רבות ללחיצה על תמונה מעבר לצורך במוצר או שירות שיש לנו להציע, אך כאן בדיוק מגיעה החשיבה –פינטרסט צריכה לשמש בשלב הראשון למיתוג המוצרים או השירותים, ובשלב השני גולשים שפגשו במסר שלכם מספר פעמים יתחילו לחפש את המוצרים או השירותים שלכם עקב חיזוק המותג.
מצד שני – זו ביצה ותרנגולות, לאחר חיזוק המיתוג, ולאחר שיתחילו לחפש את המוצרים או השירותים שלכם – הלידים יגיעו בכמה דרכים:
- אנשים שנתקלו בתמונות שלכם בכל מיני לוחות נעיצה של פינטרסט – הגיעו לאתר שלכם פעם אחר פעם והבינו שהמוצר או השירות שלכם מצוין.
- לאחר מכן גולשים אלו יזכרו את המוצרים או השירותים שלכם וכשיעלה בהם הצורך במוצר או שירות שאתם מספקים – יש סבירות גבוהה שהם יחפשו אתכם כדי לבחון מה יש לכם להציע.
- דרך נוספת, לאחר שגולש מגיע פעם אחר פעם לעמודי האתר שלכם ופוגש את המוצרים או השירותים שלכם הוא מחליט שזה מסקרן אותו והוא מעוניין להתנסות ולרכוש מוצר או שירות שיש לכם. יתכן שהוא כבר מקבל שירות ממתחרה שלכם – ולא בטוח שהוא כל כך מרוצה – אחרי שהוא יפגוש במסר שלכם מספר פעמים הוא עלול להחליט לפנות אליכם ולנסות את השירות שלכם.
יצירת לידים באינטרנט אינה פעולה פשוטה, והיא מסתבכת כשהגולש מגיע לאתר שלכם שלא בעקבות חיפוש ישיר למוצר או שירות כמו אלו שאתם מציעים – זו הסיבה שקידום אורגני הוא יצרן לידים רב עצמה, ולינקים אינם בהכרח יצרני לידים, ומכאן שהמסר בעמודים שלנו חייב להיות מאוד ממוקד על מנת ללכוד את הגולשים שמגיעים משלל אתרים מפנים ברשת: מסר חד וברור, מיתוג חזק, והנעה לפעולה מאוד חזקה – כל אלו יבטיחו שעם הזמן ועם הצורך – הגולש יכיר אתכם וירצה לפנות אליכם.
פינטרסט ושיתוף תכנים ברשתות חברתיות נוספות
פינטרסט מאפשרת למשתמשים להתחבר אליה באמצעות חשבון הפייסבוק או הטוויטר שלכם, חיבור שהוא קריטי להצלחתה של רשת חברתית חדשה שמעוניינת לחזק את הוויראליות של התכנים העולים אליה. המפתחים של פינטרסט הבינו את הכוח הזה עוד לפני עלייתה של הרשת לאוויר, וחלק בלתי נפרד מהחוויה בפינטרסט הוא השיתוף לפייסבוק. כשאנחנו אוהבים תמונה בפינטרסט זה מופיע בניוז פיד של החברים שלנו – "פלוני אלמוני אהב את התמונות האלו והאלו בפינטרסט" החברים שלנו בפינטרסט – אינם בהכרח החברים שלנו בפייסבוק ומכאן שמעגל הוויראליות מתרחב ועולה – העתיקו והדביקו את אותו סיפור עם טוויטר – והמעגל הוויראלי מתרחב ומתעצם שוב. יחד עם זאת, האפשרות לחבר את עמודי העסק שלכם לפינטרסט עדיין לא קיימת, אך נדמה שלא ייקח זמן רב וגם זה יקרה – שווה לעקוב ולשים לב.
מעבר להפצה הוויראלית שמתבצעת בזמן שחבר בפינטרסט לוחץ על "לייק" לתמונה או עושה נעיצה חוזרת לאחד הלוחות שלו "repin" – יש לחבר בפינטרסט את האפשרות לשתף את הפרופיל שלכם בפינטרסט עם חברי הפייסבוק שלו או הטוויטר ואף לשתף חברים באי מייל – חישבו איזו דרך מהממת להפיץ את המסר שלכם לעולם! על מנת שחברים ירצו לשתף את הפרופיל שלכם בפינטרסט עם חבריהם האחרים ברחבי הרשת – נדרשת מכם עבודדת עריכה לא פשוטה – השקיעו בלוחות שלכם והפכו את הפרופיל שלכם ל"פרופיל ששווה להציג אותו בפני חברים" – "פרופיל יוצא דופן, מרשים!" התנועה לעבר פינטרסט הולכת וגוברת – וכעת זה בידיים שלכם כיצד ועד כמה תמנפו את התנועה הזו ליצירת תנועה לאתר שלכם, לבניית מיתוג חזק וליצירת לידים.
זו כתבה שנייה בסדרת כתבות שתעסוק ברשת החברתית החדשה פינטרסט "pinterest" כיוון שעל אף היותה פשוטה למראית עין, כמו לכל רשת חברתית גם לפינטרסט יש כללי עשה ואל תעשה, יש אסטרטגיות למינוף הפעילות בפינטרסט ויש דרכים לייצר פעילות שיווקית באינטרנט עבור המותג שלכם או אם אתם חברת שיווק באינטרנט כמונו – יש דרכים רבות וטובות להגביר את ווליום השיווק של הלקוחות שלכם באינטרנט בעזרת פינטרסט.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם לשווק את העסק?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט.
פשוט להרים טלפון עוד היום: 09-7447740 לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או השאירו פרטים בטופס.
כתבות נוספות בסדרה:
הרשת החברתית פינטרסט – בא לשכונה בחור חדש…