כתבה חמישית בסדרה: "שליטה בשיווק ברשתות חברתיות"
ניטור הפעילות ברשתות חברתיות ושיפור התוצאות בקמפיינים הבאים
לאחר העבודה הקשה שהשקענו בשיווק ברשתות החברתיות המרכזיות, אנו רוצים לברר מה עובד יותר ומה עובד פחות. במה להשקיע עוד ועל מה כדאי לוותר, אולי אפילו אילו דברים עוד כדאי לפתח. אחרי כל המאמץ, זה הזמן למדוד את התוצר של העבודה שלנו ולעשות הערכה. השתמש בתוכנות אנליטיות שמודדות את ההצלחה שלך לפי הערוצים החברתיים וסוגי התוכן. התוכנות הללו יעזרו לך להבין האם הייתה צמיחה בלקוחות, בעוקבים ואם התוכן שלך גורם למעורבות אצל הלקוחות הפוטנציאלים. תוכל להבחין אם משפיעים חיצוניים תומכים בך ופועלים בעדך ואם אתה מצליח לייצר לידים ולהעלות את המכירות דרך הרשתות החברתיות. מאוד חשוב לשים דגש על כל קמפיין וקמפיין ולמדוד את הצלחתם כך שתוכל לייעל את הבאים ולקטוף את הפירות של הנוכחים.
פלטפורמות אנליטיות כמו "גוגל אנליטיקס" או "אומניטור" יוכלו לחשוף את התובנות הנכונות ולמדוד עבורך את הפרמטרים הרצויים. "גוגל אנליטיקס" אף צירפה לאחרונה את האופציה ל"תובנות חברתיות" המאפשרת למשווקים לראות באופן ספציפי את הפעילות הנוצרת מערוצים חברתיים, ואף לטרגט מטרות ולבחון האם הפעילות ברשתות חברתיות משיגה את המטרות ובאיזו מידה.
גוגל הוסיפה את המקורות החברתיים כך שאפשר יהיה להבין כיצד מבקרים מרשתות חברתיות שונות מתנהלים בתוך האתר שלך, והיא מאפשרת לאמוד את הערך החברתי כדי לעזור לך לגלות המרות שנוצרו כתוצאה מהפניות במאגר החברתי.
הדיווח של "גוגל אנליטיקס" על אותן המרות מראה למשווקים את כמות ההמרות מכוונות המטרה שהושפעו מן המאמצים השיווקים של המותג; אותו דיווח מופיע על תרשימים גרפיים המצביעים על הערך הכלכלי של אותם מאמצים ומראים לך מה בעצם הרווחת.
ההמרות מחולקות לשתי קבוצות– האחת, "האינטרקציה האחרונה בהמרות החברתיות", או במילים אחרות- המקרים שבהם לידים מובילים היישר מן הערוץ החברתי אל הייעד המבוקש. והאחרת, "המרות בסיוע", שבהן יש פעילויות שהתרחשו וזמן שעבר בין האינטרקציה של הליד בתוכן החברתי של המותג לבין השלמת ההמרה.
"גוגל אנליטיקס" פורסת עבורך את ההמרות לפי מקור התנועה, תוך שהיא עוזרת לך להבין ולהחליט אילו ערוצים חברתיים מושכים אליך תנועה מירבית וטובה יותר ואף יוצרים הזדמנויות להמרות נוספות.
על אף האמור לעיל, בניתוח הפעילות שלכם ברשתות החברתיות – זכרו כי פייסבוק מעמיד לרשותכם מערכת המספקת מידע סטטיסטי רב ערך – איזה תוכן הניב אינטראקציה גדולה יותר, תוכלו לפלח את איכות הקמפיינים שלכם ברמה מדויקת מאוד ולחתוך את התוצאות בהתאם לתזמון פרסום התוכן, סוג התוכן: טקסט, תמונה, ווידאו, תוכלו לבחון איזה תוכן מייצר אפקט וויראלי נרחב יותר ואיזה פחות ועוד נתונים חשובים ביותר אודות הלייקים של העמוד – מי הצטרף ומי נטש ומתי – כל הנתונים האלה יכולים להציג תמונה שמשקפת את תגובת חברי העמוד לפעילות שלכם.
אין ספק ששיווק ברשתות החברתיות המרכזיות – פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב ממשיך למשוך את תשומת ליבם של משווקים עבור מותגים גדולים כמו עבור מותגים קטנים. כיום אין כבר ספק שקמפיינים ברשתות החברתיות מגבירים את אפקטיביות השיווק ואת מאמצי המכירה של המותג. וברור כי בעזרת מעקב אחר התוצאות בתוכנות ניטור שונות וניתוח התוצאות יוליד תובנות חדשות, אסטרטגיות משופרות – ולאחרר מכן תוכלו לבחון האם השינויים תרמו או הזיקו וללמוד ולהשתפר תוך כדי תנועה. האינטרנט מאפשר שימוש בכלי מדידה מדויקים להפליא, השופכים אור על הפעילות שלנו – ומאפשרים לנו לנסות ולהבין מה מתרחש במוחם הקודח של הגולשים שלנו – וכיצד להפוך אותם ללקוחות בעתיד.
שימו לב שאתם נוהגים לפי האסטרטגיות והמותג שלכם יוכל להגדיל את רווחיו עד מעבר לים.
בקרוב נעלה לכאן כתבה על תוכנת ניטור נוספת ומאוד מתוחכמת, שמה של התוכנה הוא טראקס – זו תוכנה שעוקבת אחר השיחה ברשת ומאפשרת לכם להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם לשטח הווירטואלי בו אתם פועלים.
זקוקים לחברה מקצועית לשיווק באינטרנט שתסייע לכם בקידום העסקים שלכם ברשתות החברתיות?
SocialLead Digital Marketing מנהלת ומפעילה עבור לקוחותיה אסטרטגיות מתקדמות לשיווק באינטרנט
צרו עמנו קשר עוד היום לקביעת פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות: 09-7447740
או שלחו הודעה באמצעות טופס יצירת קשר המצוי למעלה מצד שמאל
כתבות נוספות בסדרת הכתבות "שליטה ברשתות החברתיות המובילות":
כיצד לשלוט מבחינה שיווקית ברשתות החברתיות המרכזיות ולהצליח
כך תשלטו בשיווק ברשתות חברתיות על ידי הגברת מעורבות האוהדים
שיווק ברשתות חברתיות מרכזיות – זיהוי גורמים משפיעים ומעורבותם במותג שלך
יצירת לידים ברשתות החברתיות המרכזיות
כל הכבוד לגוגול משתכללת ומתעדכנת כל הזמן,
ומספקת כלי מדידה יעילים לכל פעילות באינטרנט.
תודה לכם עבור האינפורמציה המועילה.
בהחלט – גוגל עושה עבורנו עבודה נפלאה,
וגם אם יש טענות כלפי גוגל,
כשחושבים על זה לעומק – לבסוף זה תמיד לטובתנו 🙂
אפשר עוד מידע על טרקס בבקשה?
מה האתר אינטרנט שלה
שלום דויד,
מאוחר יותר היום אנו מעלים כתבה על טראקס,
מוזמן לקרוא ולגלות תוכנה מדהימה!
אירית